אירוח בנושא ספרים, קריאה וסיפורי ילדים

kramerkaren

New member
אירוח בנושא ספרים, קריאה וסיפורי ילדים

ביום שלישי נארח את קרן דובקובסקי ואת נטע הרשקוביץ, מקימות אתר ארמון הספרים. קרן , מנהלת תחום הספרים הדיגיטאליים ביוניסל בעלת נסיון של כ- 8 שנים בהורא לילדים בכל הגילאים, עברה סדנאות רבות בנושא הקראה לילדים, סוגי ספרים לילדים ועוד. נטע , אמא ל- 2 (7 ו 3), עורכת התוכן של אתר ארמון הספרים, עוסקת בכתיבה שנים רבות. למדה הקניית הרגלי קריאה לפעוטות ואוריינות. באירוח הן יענו על שאלות הקשורות באיך לבחור ספרים מתאימים לילדיכם, איך להפוך ילד לאורייני, דרך להגיע ללבו של הילד באמצעות הספרים, דרך לדיאלוג עם הילדים באמצעות ספרים, טיפול בבעיות באמצעות ספרים(אח קטן, בעיות בגן, פחדים, חלומות ועוד), וכל שאלה אחרת בנושא של ספרים, קריאה וספרות לילדים.
בנימה אישית, מאד ממליצה להיכנס לאתר ולחקור אותו לעומק, יש שם המון המלצות, ביקורת, קטעי יוטיוב. כיף של אתר. אתן מוזמנות לשרשר את השאלות לכאן!
 

shan26

New member
קריאת ספר עם פרקים לבן ארבע

שלום נטע וקרן, בני בן ארבע ואני מרגישה שהספרים שיש לנו בבית קצת "קטנים" עליו. במסגרת "מסע" מתוכנן לחנות הספרים עלה בדעתי לקנות לו ספרים ארוכים יותר מכפי שאנחנו קוראים היום, המחולקים לפרקים, ולקרוא לו על ערב פרק או שניים. אשמח לשמוע את דעתכן - האם זה תואם גיל? האם זה רצוי? וכיצד כדאי לעשות זאת? תודה רבה על האירוח!
 

neta2

New member
הי shan26

זה רעיון יפה! מעודד אוריינות וקריאה בהמשכים מה שמחזק אצלו ציפייה, מתח ורצון לקרוא עוד! כשבני היה בן 4 הקראתי לו את "ג'ורג' הסקרן" שם יש חלוקה לפרקים ובכל פעם הוא בחר בפרק שרצה, זה באמת נחמד ומשאיר טעם של עוד.. כך שגם ביום למחרת, המשכנו הלאה בפרקים, יש להדגיש כי בספר הספיצי הזה (ג'ורג' הסקרן) הפרקים אינם תלוים זה בזה, אני חושבת שילדים בגיל 4 מתקשים קצת להתאפק עד קריאת הפרק הבא לכן הייתי בוחרת בספר שבו כל פרק עומד בפני עצמו או שאינו ארוך מדי ועלול לגרום לו לתסכול או התעייפות. אין הרבה ספרים שמחולקים לפרקים בהמשכים לגיל הזה ולא בכדי, לרוב, הם מחפשים את ההתחלה, האמצע והסוף בקיראה אחת. אבל מה לגבי סיפורי המיתולוגיה היוונית? או סיפורי התנ"ך? שוב, כל פרק עוסק בסוגיה אחרת ואינו תלוי בקודמו אבל זה נחמד שלכאורה עוברים פרק פרק , את גם יכולה לומר לו היום סיימנו את פרק 9 ומחר נקריא את פרקים 10 ו- 11 (דוגמא). אצל הבן שלי זה עבד יופי. בהצלחה.
 
המלצות לגיל 4 וחצי

מרגישה שהילד קצת מיצה את הספרים שיש לנו (מהקלאסיקות ועד לטרופותי ודומיו, 100 סיפוריםראשונים ועוד ועוד). יש לו שפה עשירה והוא מסוגל להבין גם שפה גבוהה לגילו. מחפשת ספרים שיתאימו, אם כי גם כאלו שיתאימו לסיפור לילה טוב (לא ארוכים מדי...) (ואם יש כאלה שגם יש בהם אבירים/שודדי ים/דינוזאורים/דרקונים, מה טוב
)
 

גאלה4

New member
המלצה

דרקון-אין דבר כזה/ ג'ק קנט. ספר חכם שבננו בן ה-4 אוהב
 

neta2

New member
גאלה, שתינו המלצנו על אותו ספר


אכן כן, ספר חכם ומקסים
 

neta2

New member
שלום סוף סוף קרן אור

יש המוני ספרים לילדים בגילו,קל וחומר לילדים בעלי שפה עשירה
אני אמליץ לך כל מספר ספרים שלטעמי, יכולים להתאים. ספרים בנושא אבירים/דרקונים וכו': 1. דרקון-אין דבר כזה מאת ג'ק קנט הוצאת עם עובד. ספר מקסים שיש בו כמובן מעבר לדרקון והחברות שלו עם גיבור הספר. 2. חנונוזאור רקס מאת ג'וליה דונלדסון. ספר משעשע אודות 2 שבטי דינוזאורים הטורפים (ע"ע הרעים) והצמחוניים (ע"ע הטובים) ומה קורה יום אחד כשבטעות ביצת דינוזאור מהצמחונים מגיעה לשבט הטורפים. 3.האביר הכי אמיץ בעולם מאת מרסר מאיר - ספר פשוט מקסים תוך שימוש בדמיון שרק ילדים יודעים להפעיל.. ללא קשר לאבירים ודרקונים: 4. משהו אחר מאת קטרין קייב. ספר על חברות וקבלת השונה 5. נומי ורוני והדב יעקב של מאיר שלו - ספר מופתי, מעודד הומור ושעשועי לשון שיהיה בהצלחה
 
תודה!

את שלושת הראשונים כבר יש לנו (את האביר הכי אמיץ הוא יודע בע"פ מגיל שנתיים וחצי). אלך לחפש את השניים הנוספים. תודה!
 
חולצת האריה - אורי אורלב

ככה נעשיתי שודד ים - מלינדה לונג האגדה על השיח הקטן - אסנת ישפה תהנו!
 

yaelal1

New member
כיצד אתם בוחרים ספרים לתרגום?

הייתי שמחה אם תפרטנה מעט על תהליך בחירת הספרים לפרסום. הן של ספרים עבריים במקור, והן במקרה של ספרים מתורגמים. אולי גם אנצל במה זו כדי להמליץ על הספרים של Sandra Boynton כספרים מקסימים שמתאימים להקראה ממש מינקות (אנחנו התחלנו להקריא אותם לפונפונית כשהיתה בת חודש). הם בעלי חריזה נפלאה וציורים הומוריסטיים שגם מעניינים את ההורים. (במיוחד אוהבת את the going to bed book - נפלא!).
 

kerendob

New member
על בחירת ספרים

הי יעלה, אני קרן, כיום אני בוחרת בעיקר ספרי מקור. כשאני מקבלת כתב יד, אני תמיד מסתכלת על כמה דברים: ראשית האם הנושא יכול לדבר לילדים אני מסתכלת על השפה, על החריזה, ועל הרעיון. ואני מדמיינת את האיורים שיתלוו אליו. אני אישית מאוד אוהבת סיפורים שמתארים אינטימיות ריגשית בין הורים לילדים, או בכלל בין בני משפחה או סיפורים בעלי מסר שחשוב להעביר אותו לילדים. ובעיקר עובדת עם תחושת הבטן...
קרן דובקובסקי - armonhasfarim.co.il
 

מילי29

New member
קריאה "פעילה"

שלום לכן, הילדה שלי בת 3.3. מאוד אוהבת להאזין לסיפורים. היא מעורבת בסיפור (מזדהה, מחבקת דמויות, מעירה אם שינינו מילה וכו'...) ושואלת המוווון שאלות וגם חוזרת עליהן בכל הקראה. זה כמובן חשוב שהיא תשאל שאלות, למרות שעל חלקן היא יודעת את התשובות. השאלה היא האם בכלל צריך למצוא את האיזון בין שאילת שאילות לבין הקשבה "שקטה"? האם לקטוע את השאלות בשלב כלשהו? מצד אחד זה מרגיש לי לא נכון ל"סרס" את יצר הסקרנות, אבל מצד שני לפעמים זה קצת מחרפן...היא יורה שאלות בקצב והרצף כל הזמן נקטע ויש הרגשה שזה כבר לא נובע מסקרנות גרידא (יש כמובן גם לא מעט מקרים בהם היא מאזינה בשלווה, כך שהיא מסוגלת לכך). תודה!
 

kerendob

New member
מענה לקריאה פעילה

ראשית - כל הכבוד לביתך, ההתנהגות שלה מראה שהיא ילדה "אוריינית" ולמה הכוונה - אחד הדברים החשובים בהקראת סיפורים לילדים הוא תהליך העירוב שלהם - על ידי שאילת שאלות, ועל ידי השלמת משפטים וכדומה. אני לא הייתי עוצרת אותה, כי כך תאפשרי לה לקבל את הכלי החשוב ביותר ללמידה - הבעת עניין ושאילת שאלות. לטובת ה"וויסות" הייתי מנסה לאתגר אותה בספרים חדשים ולראות האם עם ספרים חדשים היא שואלת פחות, או באיזה מקרים היא שואלת יותר - ולנסות אולי לתת לה משימות הקשורות בעניין - להמציא תשובות, לתת לה ספר - ושהיא תצייר דברים נוספים שקשורים לספר שעולים בדעתה (כלי נהדר לפיתוח הדימיון...) וכן הלאה... קרן דובקובסקי armonhasfarim.co.il
 
למעלה