שרשור רפואה משלימה הגדול

טיפה אחת - שתיים מקסימום על העור

יש באינטרנט מקומות שממליצים למהול גם שמן לוונדר, במקומות אחרים רשום טיפה אחת-שתיים ישירות על העור. אני הייתי נזהרת ומוהלת לתינוק / פעוט. אגב - הלוונדר קצת שורף ישירות על פצעים - מנסיון אישי.
 
מוזר. לוונדר לא שורף על פצעים

ממש לא מורגש. כנראה שמה ששרף היו פצעים שכל דבר, כולל מים, ישרוף עליהם. פרט למי שלא מבין בתחום, לא תמצאי המלצות למהול לוונדר. ממש אין בעיה עם כמה לשים. אין איתו בעיה. אבל אין צורך בכמות גדולה כפי שאמא של תהלולי כתבה.
 

פגאזיס

New member
משהו מכל הדברים שהוזכרו פה

אובשרשורי ההמשך עלול להיות בעייתי לתינוקות ממש צעירים או לנשים בהריון?
 
כן!

שמו אקפילטוס הוא שמן שבשום אופן אין להשתמש איתו עם תינוקות, אני מהמחמירים ולכן עד גיל 6 לפחות אני לא מקרבת אותו לילדים. נשים בהריון צריכות להיזהר באופן כללי משמנים חזקים במיוחד כמו שמן עץ התה, שמן אקליפטוס, שמן ציפורן ועוד. אבל כמובן שכל מקרה לגופו ויש אפשרויות שימוש במהילה מסויימת. אבל שמן אקליפטוס - מסוכן לתינוקות - יכול לגרום לשינה עמוקה עד כדי איבוד הכרה (במקרים נדירים) ובמגע עם העור עלול לגרום לכוויה. ואם כבר באזהרות עסקינן - שמן תפוז - אם מורחים ישירות על העור יש להימנע מהשמש מכיוון שהוא יוצר כתמים על העור.
 

Mנטה

New member
Y Y Y

כל כך הרבה הסתייגויות! א. יש הבדל מהותי בין הומאופתיה לטיפולים בצמחים. זה שני עולמות רחוקים זה מזה בערך כמו המרחק בין הרפואה הקונבנציונאלית והומאופתיה. ב. כל טיפ שיכול להינתן דרך האינטרנט וקשור בצריכה של תרופות הומאופתיות הוא מזיק במקרה הטוב ומסוכן במקרה הרע. ג. אין כל כך קשר בין הומאופתיה אמיתית לבין מניעה של מחלות חורף (למעט חיזוק כללי, שזה כולם טוענים שהם עושים). למען הסר ספק באמתחתי רקורד של לימודי הומאופתיה.
 

kramerkaren

New member
אני מקבלת את ההסתייגויות, אבל

יש דברים שעולים כל הזמן. שמות שחוזרים ומדגישים, לא דברים שהורים קנו ורקחו במיוחד בשבילם, אלא דברים שקונים איך שהם בבתי הטבע למיניהם. אני (ואני מניחה הרבה מאיתנו) מחפשת פתרון לשיעול ופתרון לכינים, מה לשים באינהלציה ומה לשים הקערית ליד החלון. אני חושבת שיש להורים מצבור ידע רחב שהם כן יכולים לתרום בנושא, והזהרתי מראש שזה לא במקום עיצותיו של איש מקצוע. זה בכדי שאוכל לגשת לבית טבע ולדעת לאיזו כיוון אני הולכת, ומה אני מחפשת. לדעת שיש מוצרים בשוק, שיכולים לעזור ולהוות תחליף או פתרון או עזרה.
 
לפי התוכן - הכותרת שמתאימה:שרשור רפואה משלימה

לא רק הומאופטיה. גם נטרופטיה, ארומוטרפיה וסתם תרופות סבתא. אם אני מבינה נכון...
 

kramerkaren

New member
שרשור רפואה משלימה הגדול

תיקנו אותי ולכן אני כותבת את הכותרת מחדש, ומשנה קצת את הניסוח: עונת מעבר, אחר כך חורף, הילדים חזרו למסגרות וחוזרים הביתה מלאי חיידקים, צינונים, שיעולים ומה לא. כולנו משתדלים להפחית בשימוש בתרופות, וכולנו נעים בין הרצון להשקיט את השיעול על מנת שהילד יוכל סוף סוף להירדם, לבין חוסר רצון שוב לתת לילד סטרואידים, משככי כאבים או תרופות חזקות. חשבנו ליצור מאגר, מקום בו הורים שואלים והורים עונים, הורים משתפים והורים מספרים - לקסיקון הורי לטיפול ומניעה על ידי שימוש בתרופות הומאופתיות וטבעיות, תרופות סבתא, ארומתרפיה, נטורפתיה ועוד . לאגד יחד, כולנו, מדריך להורה הנבוך, ממש "גזור ושמור" של ידע הורי בנושא הטיפולים הטבעיים. המידע שיינתן כאן איננו מידע רפואי ואיננו בא במקום פניה לרופא או הומאופת או כל איש מקצוע העוסק בתחום, זהו מידע של הורים להורים בלבד, ויש להתייחס אליו בהתאם. הדיון יונחה על ידי אמא של תהלולי, שלה ידע נרחב ומעמיק בתחום, אבל כל אחת ואחד מוזמנים, מתבקשים, לכתוב ולהוסיף את מה שלכם יש לומר ולשאול. אנו מקוות שהדיון ילמד, יחשוף ובעיקר יעזור לכולנו, ילדים ומבוגרים כאחד. השרשור יישאר נעוץ 72 שעות ואח"כ יועבר למועדפים של הפורום. והעיקר - תהיו בריאים!
 

ילדותי2

New member
מה עושים עם משחת ארניקה?

קניתי פעם לטיפול בדלקת בגיד היד, לזה זה לא הועיל.
 

נוRית

New member
ארניקה

לטיפול במכות יבשות אם יש שפשוף, לא לשים ארניקה (אומרים ששורף) כלומר - היא לא מיועדת לעור חשוף אבל כל מכה/נפילה - ישר אצלנו מורחים ארניקה. יש גם ארניקה בכדורים - במקרים של "טראומה" לגוף - נפילה חזקה, נקע, שבר, ניתוח, לידה... אצלי בבית יש גם קרם רסקיו - משמש בעיקר לעקיצות וגירויים בעור. שמן אקליפטוס לאף סתום (למרות שאוהבת גם את שיטת הבצל, אבל זה יותר לנשימות כבדות) מורז - X-תוש נגד יתושים וגם קרם/ג'ל לעקיצות (אם שכחנו לשים את הקרם בזמן ו/או אם המ\ניאקיות התעלמו ממנו ועקצו בכל זאת) אני מחזיקה גם קבוע משחה נגד "תפרחת חיתולים" - בדיוק עכשיו נגמרת לי שפופרת של מורז, אבל תמיד יש אצלי משהו - לעתים שורף לבנותיי הטוסיק, וזה ממש מציל!!! (בעיקר אם הן ניגבו לעצמן ולא עשו עבודה "מושלמת" או כשיש שלשולים וכ"ו... ובנותיי כבר גדולות!) נדמה לי שאלה הדברים ה"טבעיים" שיש אצלי בבית..
 
אכן ארניקה היא למכות יבשות

וממש לא כדאי לשים על פצעים פתוחים. טראומיל לדוגמא מכילה גם ארניקה. אני אישית מעדיפה את הארניקה 30 בכדורי מציצה. שימי לב בנוגע לשמן אקליפטוס ההנחיה בנושא היא מאוד מחמירה ואין להשתמש בשמן ישירות עם ילדים מתחת לגיל 6, השמן הזה מצויין להרבה דברים אבל עלול לגרום לשינה עמוקה עד כדי איבוד ההכרה אצל קטנטנים ועלול לעשות כוויה במגע ישיר. מורז אינם מוצרים טבעיים, אלא מכילים רכיבים טבעיים וההבדל הוא כמובן עצום - רוב המוצרים שלהם הם 75%-85% טבעיים. לעומר הגליל ולמאמי קייר יש משחות נגד יתושים טבעיות לחלוטין המבוססות על שמן הציטרונלה.
 

נוRית

New member
תודה על ההבהרות

לגבי שמן אקליפטוס - ידעתי שאסור מתחת לגיל שנה או שנתיים, לא ידעתי שיש כזו החמרה. אני בד"כ שמה טיפה או שתים בפינה הרחוקה של המיטה, או קושרת למעקה של המיטה חיתול טטרה ומטפטפת עליו, כלומר - אף פעם לא במגע ישיר. אגב - בזמנו המליצו לי על שמן אקליפטוס לימוני, אבל הריח שלו נורא נורא חזק (ואישית לא ממש מרגישה שאכן פותח נשימה)
 
אני גם לא ממש אוהבת את הלימוני

יש את הרדיאטה (אם אני מאייתת נכון) שהוא סביר יותר. אבל לצינון אני פשוט משתמשת בשמן הדס.
 
דווקא לדלקת הייתי שמה טראומיל

ולא ארניקה, ארניקה יותר יעילה למכות, שטפי דם וטראומות שונות לגוף. למקרה של דלקות כשאין טראומיל בבית אפשר לכתוש כמה שיני שום לכסות אותן בשמן זית לתת לזה לשבת כמה שעות, לקחת חיתול טטרא או פד גזה ולטבול בשמן ואז ללפף מסביב למקום הדלקת (עובד נהדר במקרים של דלקות בגיד אחרי לידה). כדי שזה לא ייפול אני מצמידה את זה עם ניילון נצמד ואז זה גם לא מלכלך ופשוט הולכים לישון. אז קמים עם ריח של רוטב פסטו אבל הכאב והדלקת תוך יומיים שלושה נעלמים.
 

מסתערת

New member
זוטה לבנה- חליטה טעימה ומעולה לשפעת

יש צמח נחמד וקל לגידול בשם זוטה לבנה. חליטה ממנו בתחילתה של שפעת, כאב גרון, צננת עושה נפלאות. למדתי על זה מבדואים בצפון שמשתמשים בזוטה ממין אחר קצת (שאין להשיג משתלות). גם זוטה לבנה עושה את העבודה. גם עלים יבשים של זוטה יעילים, לא חייבים לגדל עציץ של זוטה, הבעיה היא לפעמים שקשה להשיג חליטה של זוטה בעונה. ובלי קשר, החליטה של זוטה טעימה...
 
הזוטה מעולה לכאבי גרון

וגם לבעיות עיכול, מי שלא מצליח לגדל בבית אפשר לקנות מיובשת בחנויות טבע.
 
למעלה