שרשור רפואה משלימה הגדול

kramerkaren

New member
../images/Emo141.gifשרשור ההומאופתיה הגדול../images/Emo141.gif

עונת מעבר, אחר כך חורף, הילדים חזרו למסגרות וחוזרים הביתה מלאי חיידקים, צינונים, שיעולים ומה לא. כולנו משתדלים להפחית בשימוש בתרופות, וכולנו נעים בין הרצון להשקיט את השיעול על מנת שהילד יוכל סוף סוף להירדם, לבין חוסר רצון שוב לתת לילד סטרואידים, משככי כאבים או תרופות חזקות. חשבנו ליצור מאגר, מקום בו הורים שואלים והורים עונים, הורים משתפים והורים מספרים - לקסיקון הורי לטיפול ומניעה על ידי שימוש בתרופות הומאופתיות וטבעיות. לאגד יחד, כולנו, מדריך להורה הנבוך, ממש "גזור ושמור" של ידע הורי בנושא הטיפולים הטבעיים.
המידע שיינתן כאן איננו מידע רפואי ואיננו בא במקום פניה לרופא או הומאופת, זהו מידע של הורים להורים בלבד, ויש להתייחס אליו בהתאם.
הדיון יונחה על ידי אמא של תהלולי, שלה ידע נרחב ומעמיק בתחום, אבל כל אחת ואחד מוזמנים, מתבקשים, לכתוב ולהוסיף את מה שלכם יש לומר ולשאול. אנו מקוות שהדיון ילמד, יחשוף ובעיקר יעזור לכולנו, ילדים ומבוגרים כאחד. השרשור יישאר נעוץ 72 שעות ואח"כ יועבר למועדפים של הפורום.
והעיקר - תהיו בריאים!
 

kramerkaren

New member
מה רשימת הבסיס ש"חובה בכל בית"?

הדברים שכדאי שיהיו באופן קבוע בארון בבית? וכמובן - איך משתמשים בהם?
 
דברים שכדאי שיהיו בארון התרופות

מעבר לאקמולי, נובימול ושאר הדברים תמיד כדאי שיהיה: שמן לוונדר שמן רוונסרה שמן אקליפטוס לימוני או/ו שמן הדס. ג'ל אלוורה שמן לוונדר נהדר לחיטוי והרגעה - יש פצע, שריטה, עקיצה - מורחים שמן לוונדר, השמן מחטא את הפצע,עוצר את הדימום במידה ויש ומאוד מקל על גרד שלעקיצה. עוזר גם מאוד לכאבי ראש - טיפה אחת בכל רכה מאוד תקל על הכאב - אישית אני ממליצה לא לצאת מהבית בלי בקבוקון קטן, כי בנוסף לכל הדברים זה טיפות פלא נפלאות כשנשיקה של אמא פשוט לא מספיקה. שמן רוונסרה - במקרה של שיעול ליחתי שמסרב לעבור ומקשה על הנשימה - מורחים 3 טיפות על החזה והגב ומלבישים בחולצה (אם זה חורף אז חולצה חמה שתשמור על חום הגוף בחזה ובגב), המחמירים מוהלים את השמן בכף של שמן שקדים - לא הכרחי אבל אם יש עור רגיש זו בהחלט אפשרות וזה בכל מקרה יעשה את העבודה. שמן הרוונסרה, פותח באופן מהיר ומיידי את דרכי הנשימה (טוב גם להתקפי סטרידו) ועוזר לליחה לצאת, הרבה פעמים אחרי השימוש בשמן רוונסרה, הפעוט יקום בבוקר ויקיא את הליחה,זה בסדר גמור ואין מה להילחץ זה רק אומר שהשמן עבד. שמן אקליפטוס לימוני או שמן הדס שניהם מצויינים לצינון ונזלת - 2 טיפות על הסדין או טיפה אחת על דש החולצה מאוד יעזרו ויפתחו את האף. ג'ל אלוורה - מצויין לכוויות, לעקיצות ושאר פגעי עור, מקל ומרגיע, אם יש לכם מקום כדאי לגדל את הצמח עצמו, אם אין מקום או שאתם רוצחים סדרתיים של צמחים כמוני, אז הג'ל הקנוי גם יעבוד. כמה דברים מהמטבח הביתי: לשיעול - חליטת טימין מאוד תעזור - 3 פעמים ביום לפחות 0 לוקחים 3-4 גבעולים של טימין (ידוע גם בשמו "קרונית" שופכים מעל מים רותחים משאירים לרבע שעה ושותים - אפשר כמובן להמתיק. לכאבי גרון - חליטת אורגנו - אותן הוראות כמו החליטה הקודמת לשיעול וכאב גרון - לקצוץ בצל דק לכסות אותו בדבש ולחכות, אחרי שעה אתן תתחילו לראות שנוצר מעין סירופ נוזלי מעל כל העיסה יש לשתות כף אחת של הסירופ כל שעה- שעתיים - הבצל שבגופרית מאוד עוזר לכאבים. אף סתום - לקצוץ בצל ולשים בקערה ליד ראש הפעוט בלילה, אפשר לסחוט פנימה חצי לימון וככה זה לא כזה מסריח אבל עדיין יעיל מאוד. ורק דבר אחרון קטן - מנטה אכן צודקת ויש הבדל גדול בין הומאופטיה קלאסית למודרנית לטיפול בצמחים לבין טיפול בשמנים ושאר הדברים. הומאופטיה קלסית מותאמת ישירות למטופל שני אנשים לא יכולים לקבל את אותו הרמדי כי אפילו עם הסימפטום זהה הבעיה לעד תהיה אחרת בגלל המכלול שהם מייצגים. ולכן בכל מה שקשור להומאופטיה יש להתייעץ עם הומאופט מוסמך (אם תרצו המלצות יש לי
) ישתרופות מדף הומאופטיות אך הן שייכות להומאופטיה המודרנית שהיא שונה מאוד מההומאופטיה הקלאסית, אומנם אני חסידה של הקלאסית אבל אני כן מחזיקה בבית תרופת מדף אחד למקרי חירום והיא נקראית ABCKID שזה בעצם אקמולי - מוריד חום ומשכך כאבים... דבר אחרון אני ממליצה שלכל אחד יהיה בבית בקבוקון של כדורי מציצה של ארניקה 30 - כל מכה שקיבל הפעוט שאתם יודעים בודאות שתהפוך לכדור בולט על המצח בצבע כחול סגול - כדור אחד למציצה (הם ממש קטנים ונמסים ברגע) ימנע את שטף הדם והנפיחות - לא יוצאת מהבית בלי זה. בטוח שכחתי כמה וכמה דברים ואני בטוחה שאני אשכיל ואלמד משאר ההורים כאן על דברים חדשים ומעניינים - אז מה עוד אתם יכולים לחלוק? (וכמובן אני חוזרת ואומרת - העצות הן אך ורק מתוך ניסיוני כאמא וכמישהי שגדלה בבית שלא היו בו תרופות אלא רק פתרונות טבעיים אינני אשת מקצוע ויש להתייחס לדברים בהתאם)
 
לגבי שמן רוונסרה

לא קורה שהילד מקיא באמצע הלילה? אני מקיאה משיעול ליחתי ונראה שגם הקטנצ'יק מגיב ככה וזה בסדר, אבל בפעם האחרונה הוא היה כל כך היסטרי שזה קרה לו בלילה שממש לא הייתי רוצה לעודד את זה.
 

merime

New member
האמת, שאני ממש רוצה שהם יקיאו את הליחה

כי זה תקוע אצל שני הקטנים שלי כבר חודש! ולא יוצא מהמערכת... על הקטן שלי לא עובד הרוונסרה. על הגדול עבד מעולה.
 
לא נתקלתי במצב של הקאה באמצע הלילה

אבל אם את חוששת, את יכולה פשוט למרוח לו בשינת הצהריים, או אפילו בשעות הבוקר, זה עדיין יעבוד, קצת פחות טוב כי יש עדיפות לתת לשמן לעשות את עבודתו בזמן מנוחה, אבל זה יעבוד בכל זאת.
 

kramerkaren

New member
../images/Emo140.gif

הדברים הם זהים לילדים ולמבוגרים? הכמויות, אופן ההכנה? יש חשש של Over dose? כלומר - יש נזק בשלוש טיפות במקום 2? זה משהו שצריך להילחץ ממנו? ובגלל ששבית אותי עם גידול אלוורה (לא שמשהו באמת צומח אצלי חוץ מעגבניות שצמחו לגמרי בטעות...) - לוקחים את העלים (הבשרניים, הנכון?), חוצים ומורחים או שיש תהליך יותר מורכב מזה, של הרתחה וכדומה?
 
שאלות טובות

כן השימוש הוא זהה גם למבוגרים המינונים מעט שונים - רוונסרה למבוגרים 5 טיפות במקום 2-3 בנוגע לשמן הדס - למבוגרים אפשר לשים יותר מטיפה אחת. 3 טיפות או אפילו 4 או 5 לא יהוו נזק, 10 טיפות זה משהו שכדאי להימנע ממנו!!! קרן - אני חושבת ששכחת שאני עצלנית!!! הרתחה? פעולות שדורשות עבודה?? חלילה!! לקחת את העלה, לחצות לאורכו ולמרוח, זה הכל
 

בּלו

New member
חשוב להדגיש את השורה האחרונה שלך

גם טיפולים טבעיים הם עוצמתיים ולא מתאימים לכל אחד. למעט 'תרופות סבתא' - לדעתי רצוי לפנות לאיש מקצוע ולהתאים טיפולים. חשוב לציין למשל ששמן אקליפטוס לימוני חוסם טיפולים הומאופתים (לפחות לטענת ההומאופתית שלנו), כך שחשוב להימנע ממנו במקביל לטיפול. תרופות מדף הומאופתיות הן בשיטת "מצליח" - לפעמים עובד ולפעמים לא - תלוי במטופל. שמן הדס הוא חריף מאד לטעמי האישית ולא הייתי שמה לפעוטות טיפה על הכרית - עדיף לדלל בשמן בסיס ולעסות את החזה.
 

מלהגת

New member
../images/Emo45.gif לגמרי על הארניקה

אצלנו ארניקה עשתה שעות נוספות עם הגדולה, עד שלמדתי שפלסבו עושה את אותו דבר בחלק ניכר מהמקרים... ברשותך, אמא של תהלולי, מוסיפה להמלצה שלך גם APIS באותו מינון למקרה של עקיצות חמורות (מהסוג שיוצר בצקת והתנפחות של האיבר). למיטב ידיעתי, ישנן חברות שמוכרות ערכות "עזרה ראשונה" הומיאופתית, וכדאי להחזיק כמה מן הפוטנצים הנמוכים שלהם כמו ארניקה, STAPH - לחתכים עמוקים/לאחר ניתוחים או תפרים, APIS וכו'. כל קיט כזה מכיל גם חוברת הסבר לגבי התכולה שלו ולאיזה מצב/סיטואציה היא מתאימה. מעבר לכך, ממליצה על הספר הומיאופתיה לילדים של פינו ופלדמן. שווה לקרוא ולדעת על כל צרה שלא תהיה.
 
רגע רגע.. ככה לירות וללכת?

APIS אני לא מכירה, מאיזה צמח זה? מה זה מכיל? APIS 30 זה מה שמבקשים בבית מרקחת? והספר אכן מאוד אהוב עליי!
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
מדגישה על הרוונסרה- חשוב מאוד!

לא יודעת אם חובה את השמן שקדים או לא אבל זה שמן שיכול לשרוף לתינוק חייב להתפרק ואני סופקת יד ביד ומערבבת לפני שאני מניחה על החזה. אז אני לא יודעת מה מפרק אותו הערבוב או השמן שקדים אבל זה חשוב. לעדי שמתי ישר והוא ממש צרח פעמיים עד שבפורום אמרו לי שהוא שורף וצריך לפרק
 

נוRית

New member
יש שמנים שאפשר להשתמש כמו שהם

ויש שמנים שחייבים "שמן נושא" או איך-שלא-קוראים-לזה. רוב השמנים חייבים לערבב עם שמן אחר, כי הם בריכוז גבוה מדי מדי כפי-שהם. נדמה לי ששמנים שניתן להשתמש ישירות זה שמן שקדים ושמן לבנדר.
 
אין בעיה לשים לתינוקות ופעוטות ישירות על העור

שמון לוונדר בכל מקרה לא מומלץ יותר מ2-3 טיפות כי מדובר בשמנים מאוד מרוכזים. גם הארומוטרפיים מחמירים ביותר מאפשרים שמן לוונדר ישירות במגע עם העור.
 

ת ש ר י

New member
אש"ת, שאלה של מתחילים....

לוונדר על פצעים/עקיצות/רקות - מוהלים בשמן בסיס או פשוט ככה?
 
לבנדר אין צורך למהול

ישירות על העור או על הפצע<a target=_blank rel=nofollow>http://www.timg.co.il/tapuzForum/images/Emo13.gif>
 
למעלה