פסח פסח פסח

אדי30

New member
בואי נתחיל מ"את" ולא "אתה" ../images/Emo6.gif

אומנם פילה, אבל יודעת ללדת
תראי, עם חלק מהדברים שכתבת אני מסכימה, כמו זה שצריכים להקפיד להשתמש בציוד של הילדה ולא של אחרים. זה נכון. זה שנותנים ג'אנק בימי הולדת זה תלוי לא רק בגן אלא גם בהורים אחרים. בנוסף: איך האוכל בגן? האם הילדה מרוצה שם? האם יש מספיק השגחה ותשומת לב מצד המטפלות? אלה דברים שבעיניי לפחות יותר חשובים מכל מה שכתבת. חוץ מזה לא תקפתי אותך, אלא שבאמת נדהמתי מתגובתך הנחרצת.
 

שונצו

New member
משום מה חשבתי שאדי זה גבר. ../images/Emo6.gif

והיות שכאן לא פורום הנקה- נכנסים כאן גם גברים אז לא הזוי להניח שאת גבר. אבל סליחה.... התגובה הנחרצת- זו אני. אדם נחרץ בדברים שאני מאמינה בהם. לגבי הדבר השלישי- זו אחת ה"בעיות" שלי, וחלק מהסיבה שהיא כן נשארת שם: המטפלות אוהבות אותה, עושה רושם על פניו שהיא לא סובלת שם. אוכל בדרך כלל בסדר.
 
../images/Emo41.gifיש לי דילמת פסח משלי../images/Emo26.gifאגוזים

הילדון חזר מהגן עם ההבנה הברורה שבפסח אוכלים אגוזים. לא מצות, חלילה. אגוזים. מה אני עושה עם זה? הוא בן שנתיים ושמונה. כמה זה קריטי? הבנתי שיש עם אגוזים שתי בעיות: האחת היא סכנת חנק והשניה היא שיש איזה כיס בגרון שלא נסגר טוב ואם נכנסים לשם אגוזים הם עלולים להתנפח ולחנוק. העניין הזה עם הכיס נכון? גם בגיל שלו? יש למישהי פתרון יצירתי לעניין? הוא בוודאות יבקש ואם לא יהיו בבית (יהיו בשביל חרוסת אבל אפשר להסתיר אותם) הוא הרי ינדנד לנו שנלך ונקנה בחנות.
 
כן, כמו שהם...

לא ידעתי בכלל על הסיפור הזה עם הגרון... אולי את מבלבלת עם פירות יבשים שהסכנה בהם זה שאם הם נתקעים אז הם מתנפחים?
 
להבנתי - אותו סיפור

כלומר הקטע הזה של פירות יבשים שנתקעים ומתנפחים תקף גם לאגוזים. לפחות זה מה שהבנתי.
 

UmaGuza

New member
אפשר לשחק עם אגוזים

אפשר להסביר שאוכלים אותם רק קצוצים (הרי הוא לא אכל אחרת מעולם) אפשר לקצוץ אותם ביחד ולהכין חרוסת. אפשר להכין עוגת אגוזים. בשום פנים ואופן אני לא נותנת לאכול אגוזים בגיל הזה.
 

LOLAB

New member
אצלי הקטנה אוכלת שקדים כבר המון זמן

אולי תתני לו שקדים ותגידי לו שזה סוג של אגוז?
 
מה ההבדל?

או שאני מפספסת משהו? שקד הוא אגוז, לא? אם נתתי שקדים למה אני לא יכולה לתת אגוזי מלך?
 

LOLAB

New member
לא יודעת../images/Emo6.gif. אני נותנת שקדים והיא מסתדרת

לא נתתי לה אף פעם אגוזים אז לא אגיד לך משהו לא מניסיון
 

אדי30

New member
קודם כל שקדים

זה באמת סוג של אגוז. בהחלט קיימת סכנת חנק מהדברים האלה ולכן צריך ללמד אותו ללעוס אותם היטב. אנחנו אמרנו לבת שלי שזה אוכל של גדולים והיא צריכה ללעוס אותם טוב טוב. והיא לועסת בהנאה רבה את כל סוגי האגוזים והשקדים שיש (ואלנו בבית יש הרבה)
.
 

muga

New member
לא נותנת בשום אופן

אלא אם כן הם בצורת אבקה. יש בפורומים סיפור מזעזע של אחת הגולשות על אחיה (אאל"ט) שנחנק למוות בשנתו בגלל חתיכת אגוז (אם תרצי אני יכולה לחפש לך). הנחיות בטרם וכל הארגונים היא לא לתת אגוזים ושקדים למינהם עד גיל 5. מה שכן, אפשר לשחק עם אגוזי מלך/פקאן, אפשר לטחון אותם לאבקה ולהכין איתם עוגיות/עוגה/עם חרוסת. רק חשוב שהם יהיו טחונים עד לאבקה לחלוטין, בלי שום חתיכה בפנים.
 
טוב, זה לא בעיה. עוגיות שקדים שאני מכינה

הוא אוכל כבר מזמן. זה התחליף פתי בר שלנו לפסח. אוף! דווקא על אגוזים היה צריך ללמד אותם בגן?
 

חמודבה

New member
גם אצלי מבקשת

אבל אני לא נותנת. אני מסבירה שעם האגוזים בפסח משחקים ושתהיה בת חמש תוכל לאכול אגוזים.
 
אני לא נתתי שום פיצוחים עד גיל 5 ופופקורן לא לפני גיל 4. פשוט מסוכן וזהו. אמרתי לו חד וחלק - אגוזים (ושקדים וכו') זה מסוכן, ילדים יכולים להחנק מזה, וכשתהיה בן חמש תוכל לאכול מה שתרצה וכמה שתרצה. שלוש שנים הוא הסתובב והסביר לכל העולם שזה מסוכן ושאפשר להחנק וכשהוא יהיה בן חמש הוא יוכל לאכול אגוזים ושקדים ובוטנים וככה שוב ושוב ושוב ושוב שלוש שנים ../images/Emo6.gif עד שיום אחד פתאום נפל לנו האסימון שהוא או-טו-טו בן חמש ואז נפרצו כל הסכרים. אני לפני זה פשוט לא הייתי מוכנה לקחת את הסיכון. לא נראה לי שווה את זה.
 
אצלי אוכלים, על הכיס לא שמעתי כך שאני לא

יכולה להגיב על זה וחוץ מזה, שבפסח משחקים באגוזים... לאו דוקא אוכלים אותם
"מלאו כיסי באגוזים..."
 
כן... תסבירי את זה לגרגרן הקטן

הוא רוצה לאכול אותם. :) אבל החלטנו שנשחק איתו באגוזים ואז נפתח כמה ונראה לו איך מכינים מזה חרוסת.
 
למעלה