פסח פסח פסח

shan26

New member
הסברת פסח לילדים בני שנתיים-שלוש

מה אתם מספרים לילדים בגילאים האלה על פסח? זה סיפור כל כך בעיתי מכל זוית... ובליל הסדר - הם מסתכלים בהגדה? הגדה רגילה או מיוחדת לילדים? אנחנו ממש בתקופה של "קושיות" עכשו, על כל דבר, ואני מרגישה ממש לא מוכנה לקראת פסח, ובטח לא לסדר - הוא בטוח יתענין מה קוראים ומה אומרים, חייבת לתת לו משהו לדפדף תוך כדי ולהרגיש חלק מהענין... אשמח להמלצות
 
סקר-מתנה לגן בפסח ../images/Emo155.gif

האם הבאתם או מתכוונים להביא מתנה לגננת לפסח? ואם כן מה? זה נהוג?
 

לוליק25

New member
קניתי לבני בן השלוש וחצי את הספר

"ההגדה מספרת לי". בעיניי מקסים, קריא וברור והאיורים בו מקסימים. (יש שם אי אילו דיוקים כמו זה שכתוב "יהודים" ולא "בני ישראל" וזה לא מינוח נכון, אבל זה משהו שהפריע לי כמבוגר ולא פגע בחווית הסיפור מבחינתו כמובן).
 

אדי30

New member
לי כן ../images/Emo6.gif

אבל לכל המשפחה המורחבת - לא, אניני טעם
 

b o t t e n

New member
הכי פשוט שיש בעולם.

קג' קמח מצות 1 חמאה קטנה. מל"פ. קצת פפריקה לחיזוק. מערבבת ומוסיפה לפי הצורך סודה {לא מיים} שיהיה בצק קציצות כזה. לנוח במקרר לפחות שעה. ואז לזרוק כורים כדורים למרק.
 
איזה חמוד זה

לטרוח להכין מנה מסורתית לחג, אבל להכין אותה לא כשרה. מזכיר לי זוג חברים שערכו פדיון הבן, עם הכהן ומטבעות הכסף וכל הטקס, במסעדת דגים לא כשרה ביום שישי אחרי כניסת שבת. לא מעבירה ביקורת, סתם משועשעת... :) ובנימה רצינית - כמובן שאפשר להחליף את החמאה במרגרינה (או בשומן עוף/ברווז עם בצל מטוגן שאין לי מושג איך מכינים את זה אבל סבתא שלי היתה עושה כך) כדי שלא תהיה בעיה של בשר-חלב.
 

b o t t e n

New member
קבלי שו"ס- ניוקי תפו"א עם קמח מצות- יוצא נהדר

ואת יודעת מי עושה לי את הצורה הכי יפה על המזלג
- גוצ'ה
 
מה זה יהיה? וחוץ מזה כל הסדר צריך להיות פרווה

בשביל שאפשר יהיה לאכול קניידלאך חלביים. או שאנשים יאכלו קניידלאך (נגיד במרק צמחוני) ואז יחכו שעה/כמה שעות עד המנה העיקרית? באמת שלא מחייבת אף אחד להקפיד על כשרות, אבל זה קצת מוזר לי, מהצד. ראיתי כבר ארוחות חג שהגישו בהן חזיר או סדר שהיו בו פיתות, בעיני זה הזוי. איך אפשר לחגוג חג יהודי עם אוכל לא כשר? מילא תקראו לזה ארוחת ערב חגיגית, אבל לקרוא לזה סדר פסח ולהגיש חמץ?
 
זה בדיוק מה שההורים של בעלי עושים ../images/Emo4.gif סדר פסח בלי הגדה ועם מצות ופיתות - בקיצור, עוד ארוחת ערב חגיגית, רק שיש על השולחן גם מצות ../images/Emo4.gif בגלל זה קבוע אנחנו אצל ההורים שלי בפסח ואצל ההורים שלו בראש השנה. אני חילונית בכל רמ"ח אבריי, אבל אם כבר סדר פסח - אז שיהיה סדר פסח! (שלא לדבר על החשיבות של זה לילדים)
 
למעלה