לגמור לחקור את העולם בגיל 3? ../images/Emo12.gif
אני עשרות שנים אחרי גיל שלוש ועדיין מתבוננת בעולם. אם התפיסה היא כזו, שמתחילים ללמוד רק אחרי ששום דבר כבר לא מעניין - אז איך בכלל אפשר ללמוד?? הרי אמורים ללמוד אך ורק בגלל שהכל מעניין ורוצים לחקור את העולם עוד ויותר לעומק. הקריאה, כידוע, היא כלי מדהים לשם כך. זה לא שברגע שלומדים לקרוא אז זהו, הראש קבור בין ערימות ספרים ושוכחים לצאת לשחק. אני חושבת שלימוד קריאה בגיל זה הוא נהדר - כל עוד הילד מראה עניין בכך. ואם זה מה שלאב ולילדתו כיף לעשות יחד - מה רע? מי אמר שדווקא השתוללות בגינה בצוותא מתאימה יותר? לגבי שימוש בקריאה - אמי למדה אותנו לקרוא מוקדם - כן, ביזמתה - ועשינו בזה שימוש כבר אז. נהנתי לקרוא בעצמי, בנסיעות ארוכות היתה לי תעסוקה לכל אורך הדרך בקריאת השלטים ושמות הרחובות, ואפילו, לתקופה מסוימת הטעמתי חי"ת ועי"ן בקריאת ספר (רק בקריאה - כך יכולתי להבחין בין חי"ת לכ"ף ובין עי"ן לאל"ף) בהשפעת גננת תימניה אהובה. (אל דאגה, אלה היו ספרי ילדים, לא הנחיתו עליי את דוסטוייבסקי בגיל ארבע וחצי)