פינת המחשבה

מ נ ג ו 1

New member
פינת המחשבה

מה דעתכם על פינת מחשבה? לאיזה גילאים זה מתאים? כמה זמן ילד צריך להיות בפינת המחשבה? בישיבה? עמידה? איפה ממקמים את פינת המחשבה? תודה לעונים
 

מ נ ג ו 1

New member
בכל מצב?

אז איך את מאפשרת לילד להבדיל בין טוב לרע? הרי יש שלב שהילד צריך להתחיל ללמוד איך מתנהגים ומהם החוקים.
 

צימעס

New member
מה, אי אפשר להסביר לילד מחובק?

לא בכל מצב. רק כשאני מפוקסת, ולא מבולבלת מעצבים.
 

MommyHug

New member
אפשר ואפשר

 

לאה_מ

New member
אבל לא תמיד גם לנו בא לחבק

וחיבוק כן צריך תמיד לצאת מהלב. בעניין העקרוני של פינת המחשבה - אני לא בעד אם זה נתפס כעונש. אני כן בעד ללמד את הילד טכניקות של הרגעות - לא משנה באיזו דרך זה מתבצע (כל עוד, כמובן, זה לא פוגע באחרים). אני יכולה לראות מצב שבו פינת מחשבה משרתת את הנושא הזה.
 

צימעס

New member
כתבתי שכשאני נורא עצבנית

אני לא מצליחה להיות שקולה ולעשות מה שלדעתי טוב. אבל העצבים שלי קשורים אלי, ולא לילד. כך שאם אני מצליחה להתעלות מעליהם, ולהזכר שהילד במצוקה (בחיי. כל הפעמים בהם הילדים שלי מעצבנים אותי, זה כי הם במצוקה), אני מחבקת מהלב.
 

לורליי43

New member
כשילד משתולל, מתוך שמחה

ולפעמים עובר את הגבול, מתוך כייף (ובעיקר עם יש חבר בסביבה), הוא לפעמים יכול לעצבן- ואין שום ספק שהוא לא במצוקה. ורוב המקרים שהילד עצבן אותי- לא היו בגלל שהוא היה במצוקה- זה היה כי אני הייתי במצוקה
(למשל אם נורא מיהרתי לאיפה שהוא, הילד ממש לא במצוקה, הוא מבסוט ושמח ועושה את הדברים בקצב שלו). בנוסף, אני מגיעה למסקנה, שמה שאת חושבת עליו, מבחינת הסיבה להרחקה- שונה לגמרי ממה שאני חושבת עליו. במיוחד בגלל שאת עושה את ההקבלה (שלא קיימת) בין גן לבית. יש הבדל בין בית וגן מבחינת מערכות היחסים, ויש הבדל גדול בין הכללים במסגרת בית ובין מסגרת הגן.
 

צימעס

New member
אז את אומרת

שיש מקום לכסא מחשבה בגן, אבל לא בבית? >פורשת עד לתיקון המקלדת <
 

לורליי43

New member
אני אומרת שבגן יכול להיות לו תפקיד

בגלל המסגרת, בגלל כללי ההתנהגות, בגלל שיש קבוצת ילדים גדולה. בבית, אני לא רואה איזה תפקיד הוא יכול למלא.
 

מירי 4

New member
את מוכנה לתת כמה דוגמאות

של טכניקות הרגעות ואיך מלמדים אותן. ובאופן יותר ספציפי: האם את מלמדת את הטכניקות האלו "תחת אש", כלומר, כשהמצב לא רגוע, או ביתוח לאחר מעשה? האם את נותנת שם מסויים להרגעות, שהילד מכיר ולומד לפעול בנידון? איך במצב של אובדן שליטה של הילד את מביאה אותו ליישום הטכניקות?
 

לאה_מ

New member
דברים כמו:

לנשום עמוק, לצאת החוצה, למצוא פעילות פיזית משחררת, ללכת לחדר אחר, לשטוף פנים, לשיר שיר... לא יודעת מה - כל אחד והדברים שעוזרים לו - זה לא משהו מובנה. אני לא "מלמדת" - אבל כשאת מגלה משהו שעוזר לילד, כדאי להסב את תשומת לבו (לפעמים באמת "תחת אש" זה לא עוזר, אבל אם עושים את זה מספיק פעמים לאחר מעשה - הילד לומד בעצמו לזהות שזה עוזר לו - כמו שלפעמים עצבנות נובעת מרעב - אפשר לעשות את הקישור הזה ושהילד יזהה את זה בעצמו וידע לאכול משהו או לבקש לאכול).
 

דבורי

New member
אצלנו יש "פינת מרגוע"

בגן של הקטנים שלי יש פינה כזו. אצלנו בבית אמצנו את המנהג, רק שהפינה היא בידיים של אמא. הבן שלי מבין טוב מאד את המושג, ולפעמים גם מנסה לברוח מפינת המרגוע שלנו.
 

מ נ ג ו 1

New member
תוכלי לפרט?

איך הילדים מתייחסים לזה? זה עוזר? כמה זמן ילד נמצא בפינת המרגוע?
 

דבורי

New member
בבית או בגן?

על הגן אני לא יכולה לפרט, אני לא יודעת מספיק. בבית, אני מיישמת רק על הבן הקטן (הגדול כבר גדול מדי - בן 7, עם הבת אף פעם לא התעורר הצורך). הוא מבין את העניין. כשאני תופסת אותו באמצע השתוללות הוא מנסה לברוח אבל גם צוחק, ואני מסבירה שהוא צריך עכשיו להירגע. אני מחזיקה אותו נדמה לי לשתיים-שלוש דקות, אולי גם יותר (האמת שאף פעם לא מדדתי, זו סתם הערכה), ומשחררת אותו כשאני מרגישה שאפשר. גם כשבידיים שלי הוא עדיין משתולל וצוחק, ברגע שאני משחררת הוא תמיד מתנהג בצורה רגועה ולא ממשיך במה שהיה קודם.
 

לורליי43

New member
לא לפני גיל 4

כשלילד יש יכולת לדחות סיפוק ובנוסף להבין את משמעות ההרחקה מהפעילות..
 
למעלה