פחד מחפיפת ראש

גם אצלנו ../images/Emo10.gif

שי בת 2.4 מאד אוהבת מים, מאד אוהבת אמבטיות, אין לה בעיה עם חפיפת השיער עצמה אלא עם החלק של שטיפת השמפו מהראש. שום דבר לא עוזר. מידי פעם מוותרים על החפיפה ומידי פעם פשוט שוטפים לה את השיער למרות הכל. מצטערת שאין לי תובנות כי כל הפטנטים שניסינו לא עזרו.
 

סקורפי

New member
כמה טריקים שעובדים אצלנו

אופק בת שנתיים וגם אצלנו מזה כחודש (אולי אפילו יותר) יש אותה בעיה. טריקים שעובדים: לעשות אמבטיה עם אבא/אמא ולחפוף לנו (להקציף את הסבון חזק חזק) ואז לה. כנ"ל עם השטיפה. ללמד לשבת ולהטות את הראש אחורה (אצלנו לקח הרבה זמן כי אופק לא מוכנה לשבת באמבטיה, רק לעמוד ולהתרוצץ
) לא לשטוף עם הטוש. לנסות כוס, משפך (היתה תקופה שהיה להיט), דלי וכו'. להחליף שמפו. אנחנו הגענו למסקנה שההיסטריה התחילה מאז שעברנו לסרקל. כשהחלפנו את השמפו - יש פחות התנגדות (עדיין דורש שכנוע, אבל פחות היסטריה). לא לחפוף כל יום (להסתפק בשטיפה מהירה כשלא חייבים). להסביר שהחול שבראש רוצה לחזור לחוף הים וצריך לעזור לו. "אניה" - לשכב על הגב (בתנוחת הצפה...) ולנענע לכל הכיוונים כמו אניה. על הדרך גם הראש נשטף. זה טוב לשלבי היסטריה מהשטיפה, אחרי החפיפה עצמה. לא מנקה ביסודיות מושלמת, אבל עדיף מכלום. והכי חשוב - לקחת בחשבון שכל פתרון מחזיק מעמד כמה ימים ואז צריך לגוון שוב. טוב, מי אמר שילדים זה לא אתגר??? בהצלחה
 

לילית462

New member
הטריקים שלנו :

לעשות טלטלביז - כלומר להעמיד את השיער בצורה מצחיקה כשהו עם שמפו לשכב על הגב כמו בבריכה "ולשחות" לשחק במספרה לתת לילדה לחפוף לבד (כמובן שעוזרים היכן שצריך) לתת לילדה לשפוך את המים על עצמה לבד לשחק בקצף שיצוא מהשיער החפוף
 
אצלנו היה פיתוח אחר באותו כיוון

אמבטיה משותפת, כאשר בשלב ניקוי השמפו, הסרבן שוכב על גבו עלי, ואני מחבקת אותו ושוטפת לו את הסבון כשראשו מוטה לגמרי לאחור (עלי). אי אפשר לפספס בצורה כזאת.
 
ונזכרתי באנקדוטה

אחרי הפעם הראשונה הזאת ה"משוכללת", הוא כ"כ נהנה כשהוא שרוע בסתלבט אדיר ואני מנקה לו את הקרקפת תוך כדי עיסוי קל שלה, עד שכשזה נגמר הוא הופתע ומייד ציווה: "עוד!".
 

irisgh

New member
לאה, כדאי אולי לעבד את זה למאמר.

או סתם לשים ב טאג-ליינס. השאלה על חפיפת ראש חוזרת שוב ושוב בגילאים האלה. ויש פה עיצות מצויינות.
 
גם אצלנו לא חופפים, לא ממש.

אני שוטפת לה את הראש עם ידיים רטובות, לא שופכת לה מים, שלא יתיז לעיניים. לא רוצה להגיע איתה למצב כמתואר לעיל. ולעולם, לעולם לא ליצור משבר אמון. לא הלך לנו כובע, מגבת על העיניים ודברים כאלה. מקווה שזה ישתפר, וגם אצלכם. בהצלחה.
 
אם את יוצאת (כמוני) מנקודת הנחה

שחייבים לחפוף, למרות היסטריה, יש רק דברים שיכולים להקל. אצלנו, זה, למשל, כשאני מודיעה לו שהגיע הזמן לעצום את העיניים "כמו בוב הבנאי" (הדמות הנערצת עליו כרגע. לפני זה הוא היה עוצם עיניים "כמו שטוזי תפוזי"). בד"כ זה עובד. אם אחותו הקטנה באמבטיה איתו או אחת הבובות ש"באות לראות איך הוא מתרחץ" - אני מלווה הכל בהתפעלות - "תראי, תמרי, איך יונתן חופף את הראש יפה! תראי איך הוא לא בוכה כשאני שוטפת לו את הראש! הוא יודע שזה לא כואב ושזה תיכף נגמר!". בנוסף, אני שוטפת לו את הראש רק עם כוס (פלסטיק), ואח"כ הוא מקבל אותה למשחקי המים שלו. אה, ועוד משהו - אני אומרת לו מראש שאני אספור עד 5 וכשאגיע ל-5 אני אפסיק. בספירה עד 5 אפשר להגניב 5-8 כוסות מים, שבד"כ שוטפות מצוין את הראש מכל שאריות השמפו, והוא יכול להצטרף אלי לספירה ולדעת שהקץ קרב.
 

אורora

New member
תודה על התשובות

הערב הצלחנו לעבור אמבטיה רגועה ( בלי חפיפה אבל עם הרטבה של השיער ) בעזרת המון צעצועים חדשים ומלאי סבלנות אין סופי שלי.
 

irisgh

New member
../images/Emo45.gif

מעולה! גם אצלנו, הורים סבלניים ומוכנים לנסות דרכים יצירתיות, הצליחו לעצור בהלה שהחלה בדיוק להתפתח. (עם הבכור).
 

דש1דש

New member
ככה היה אצלנו עד שהגיע המושיע...

וזאת דמות של החבר שלה
כל פעם שעשינו אמבטיה עם עוד ילד היא רצת לעשות כמוהו - ככה למדה להטות את הראש - אחרי אמבטיה עם חברה, ואז החבר שלה לימד אותה לצחוק כשיש מיים על הראש - ועשינו "כמו אור" עבד כמו קסם! היום גם כשאני לא רוצה לחפוף לה - היא דורשת את זה! אין יום ללא חפיפה - פשוט אין - היא לא מוכנה לוותר.... בקיצור? אם "כמו" משפיע עליה - אתן מוזמנות לאמבטיה אצלנו - אולי זה יעזור?
 

אורora

New member
תכיני את האמבטיה

אנחנו בדרך
אם ההזמנה רצינית אני אשמח לנסות.
 

ליביתי

New member
אם אין לך התנגדות ל"גברבר" קצת

גדול ממנה, אז אנחנו יכולים גם
. גם אצלנו היה שלב כזה, אם כי הוא לא הגיע עד כדי היסטריה. גם אני, כמוך, בחורף יותר טולרנטית ובקיץ, עם מפגעי הזיעה/חול/כלור (ורחמנא לצלן גם כינים) - הרבה פחות. גם הבן הגדול שלי הראה נכונות הולכת וגוברת לעניין החפיפה אחרי אמבטיות משותפות עם חברים שחפפו ראש בלי בעיות. מהם הוא גם למד להטות ראש אחורה ולעצום חזק את העיניים (שום הסברים מילוליים שלי לא הועילו כמו מראה העיניים עם אותם חברים).
 

דש1דש

New member
מתי שתירצי!!!!

האמת שהתכוונתי בשבת להגיע אליכן - אבל עד שטרחתי לחשוב על זה ברצינות נגמרה לנו השבת
יאללה - בואי
 
מסרק צפוף עושה את עבודת השטיפה

האפרוחון בן שנה ו-5 ח'. הבעיה אצלנו היא בשטיפה. לא עוזר ששוטפים עם כוס, שאמא/אבא שופכים בכף היד קצת מים, הוא פשוט מתעב את התחושה של מים נוזלים לו על הפנים/עורף. פתרון שמצאתי לגמרי במקרה: מרטיבה את השיער עם טיפת מים, כדי שאוכל למרוח שמפו והוא יקציף. כשיש קצף אני מקרצפת היטב את הקרקפת (לזה הוא מוכן, כל עוד לא נוזל כלום למטה) ובהמשך, עוברת עם מסרק צפוף, שמנקה היטב את השיער מ"מוצקים" וגם מהשמפו. אני פשוט טובלת את המסרק כל פעם במים. מסובך? מי אמר שלגדל ילדים זו משימה פשוטה?
 

total p

New member
אצלנו יש טקס חפיפת ראש

שלי בת שנה וארבעה חודשים וכל אמבטיה היא טקס חפיפת הראש פולחן של ממש... הכניסה לאמבטיה מתחילה בהסתגלות למים טבילת רגליים והשפרצות מצידה... מוסיקת רקע משיריה של דתיה בן דור "אני שוטף ידיים די די די דם די דו..." אין מה לחשוב בכלל על ברז האבטיה אך ורק כוס והיא חייבת שתהייה גם לה אחת. אז אני מרטיבה את ראשה בטיפות בודדות וגורמת לה להרטיב את ראשה בעצמה מילות עידוד ומחיאות כפיים עם כל כוס שהיא שופכת כך הפכה האמבטיה שלנו מסיוט מייגע לחוויה שהיא מצפה לה כל יום....
 
למעלה