פחד מחפיפת ראש

אורora

New member
פחד מחפיפת ראש

הילדה עוד חודש בת שנתיים ותמיד שנאה שחופפים לה את הראש ובכתה בכל חפיפה. בחורף חפפתי לה מעט ( פעמיים בשבוע ואפילו קצת פחות ) כדי להימנע מלהציק לה, אבל עכשיו אין ברירה היא מזיעה מאוד, הולכים לים ולבריכה וחפיפה הפכה לארוע כמעט יום יומי. היא הפכה לממש היסטרית מחפיפה, וגם אמבטיה רגילה כבר לא ניתן לעשות כי היא מפחדת שיחפפו לה. היא מסרבת לשבת ובורחת ממנה באמבטיה, לא נותנת לסבן אותה, מסרבת להתעניין בצעצועים. בוכה בכי מר, ושמגיעים לחפיפה ניכנסת ממש להיסטריה. במצב הזה אין עם מי לדבר , היא לא מקשיבה ולא במצב להקשבה. לדבר איתה על האמבטיה ברגיעה לא בזמן האמבטיה גם כן לא ממש מועיל. ניסיתי לעשות שימוש בכובע לחפיפה ( שמונע נזילת מיים על הפנים ), והיא לא נותנת לחבוש אותו. ניסיתי לרחוץ אותה עם הדוש, או עם כוס ....התגובה זהה. לרחוץ אותה לבד זו ממש משימה בלתי אפשרית. אני די מיואשת
מה עושים?
 

galia26

New member
אולי תכניסו בובה לאמבטיה

תחפפו קודם לבובה. אצלנו דבר שעובד - הילד מ-ש-ו-ג-ע על בוב הבנאי, אז אנחנו עושים לו מערבל בטון בראש ופטיש אויר וככה כולנו נהנים, אולי גם לה יש דמות אהובה שאפשר לגייס למשימה..
 

אורora

New member
זו לא אופציה

לא לחפוף בחום הזה עם הזרע, החול בראש, הכלור וכו יגרום לזיהומים, פצעים וגרודים בראש. זו לא אופציה רצינית.
 

צימעס

New member
בוודאי שכן.

עברנו תקופות כאלה, ואין פצעים, אין זיהומים (לפעמים מגרד כשמזיעים/חם, אבל שטיפה במים עושה עבודה מספיק טובה). על כל פנים - האופציה הזו עדיפה בעיני על פני לריב עם הילדה כל ערב.
 

Kalla

New member
כמה זמן לא לחפוף?

שבוע? חודש? שנה? להשאיר בשיער כלור אחרי בריכה? חול אחרי ים? פירורים ושומן אחרי אוכל? משום מה לא נראה לי הפתרון הזה.
 

צימעס

New member
תלוי

כלור - יורד לא רע עם מים, חול - סבון ממילא לא מוריד, אלא רק מים והוא לא "מלוכלך". אפשר לנער היטב ולסרק. אוכל? מיד אחרי האוכל אפשר לנגב (מגבון או מגבת לחה). כמה כבר השער משתתף באוכל? אפשר לתקופה מסוימת לאכול עם שיער אסוף. כמה זמן? כמה שצריך. כשהגדולה שלי היתה חולה, היא שנאה מים, ותוך שבוע-שבועיים חזרה לעשות אמבטיות. נועה גל סיפרה פה על מספר חודשים שבתה לא חפפה ראש, ואח"כ התילה לחפוף ביוזמתה. תראי. אחרי שכתתבי ונענתי, חשבתי "ווי ווי, זה באמת נשמע מטורף (שלא לומר מגעיל) לא לחפוף בכלל". אבל אז חזרתי להודעה הראשונה: "היא הפכה לממש היסטרית מחפיפה, וגם אמבטיה רגילה כבר לא ניתן לעשות כי היא מפחדת שיחפפו לה. היא מסרבת לשבת ובורחת ממנה באמבטיה, לא נותנת לסבן אותה, מסרבת להתעניין בצעצועים. בוכה בכי מר, ושמגיעים לחפיפה ניכנסת ממש להיסטריה". סליחה. לא רוצה ככה עם הילדים שלי. לא רוצה שאני אגיד "אמבטיה" והילדים יברחו ממני. מעדיפה לא לחפוף.
 

אורora

New member
כן רק שיש לך בסיס

הנחה שלשטוף אץ השיער עם מיים זה בסדר. בפועל זה מייצר בדיוק את אותה התגובה. וניראה שאת מסכימה שלא לשטוף את השיער זו כלל לא אופציה... מה שכן שטיפה במים היא תהליך קצר בהרבה, אני בהחלט אנסה להחליף חלק מהחפיפות השטיפה במים כדי להקטין את הטראומה.
 

צימעס

New member
היתה אצלינו תקופה ארוכה כזו,

שהילדים לא הסכימו גם לשטיפה במים. מה עשינו? ראשית - ויתרנו. אמבטיה זה משהו טוב, ולא זירת מלחחמה. לפעמים שטפנו עם כוס. הצענו להם להרטיב בעצמם עם כוס, עם צעצועי אמבטיה. דיברו על להרים את הראש. כשזה היה ממש הכרחי (כינים...), נכנסתי עם הילדים לאמבטיה, וחפפתי להם כשהם שוכבים, והראש שלהם מונח עלי. מה עוד? אמבטיה עם חברה שאוהבת להרטיב את הראש מתחת לזרם החזק נתנה להם משהו מפחיד לנסות בהדרגה. יש גם ענין של משחקי מים באמבטיה - השפרצות, שמרגילים אותם להרטיב ראש/פנים. אבל כרגע, אצלך, לדעתי, צריך קודם כל להשיב אמון. אמבטיה, בלי חפיפה, ואם אמא מבטיחה שזה בלי ראש - זה באמת בלי ראש. ואם מדברים על בריכה - הילידם שלי באמת לא אוהבים להרטיב את הראש גם בבריכה, ובשבוע שעבר היתה פעם ראשונה שהם חזרו *מהבריכה* עם ראשים רטובים לגמרי (מגמת שינוי? אולי...).
 

Kalla

New member
אבל מלכתחילה התייחסתי לכך

שבת השואלת לא מוכנה גם סתם לשטוף במים. ברור שעם חפיפה עצמה אפשר להסתדר, אם כי גם רק במשך זמן מוגבל.
 

michald

New member
יש לי שתי הצעות, אבל אני לא בטוחה

שהן מתאימות לגיל המדובר- אצל אחת כבר שכחתי ואצל אחד עוד לא הגעתי
, אבל- 1. את יכולה לקנות משקפי שחייה, יש, לדעתי, גם משקפיים מותאמות לילדים ממש קטנים. המשקפיים גם יספקו תעסוקה למקלחת וגם יגנו על העיניים. 2. את יכולה לתת לה לחפוף לעצמה את הראש. גיליתי, שכשאני מעבירה אחריות לילדה שלי היא מסכימה ביתר קלות לבצע דברים שבד"כ היו בעיתיים. תני לה גם לשים לעצמה את השמפו וגם לשטוף אותו עם הדוש. ועוד פתרון שאצלנו מקל- כשאני שוטפת את הסבון, נועם מחזיקה מגבת על הפנים. הכוונה היא למגבת אמיתית, שמכסה את כל הפנים, ואמנם נספגת במים ובסבון, אבל מונעת בכי. למרות כל ההצעות האלו, אני מצטרפת לצימעס, בתקופות של פחד או בכי מחפיפה- הייתי ממש מנסה להמנע מחפיפה.
 

דפנהאי

New member
מה שאני עושה זה לתת מגבת

שתהיה בהיכון כל הזמן ועוצרת את החפיפה לפי הצורך, וגם מורה להטות ראש אחורה. עוד פתרון זה להשתמש בכלי אחר ולא בטוש שמשפריץ נורא, ואז הלחץ פוחת. בהצלחה בכל מקרה.
 

לאה_מ

New member
כשאתם בבריכה - היא צוללת?

היא מסכימה להכניס את הראש למים?
 

אורora

New member
לא היא לא מכניסה ראש למים

היא גם מאוד לא נהנית שמפריצים לה מיים על הפנים או הראש, אבל זה לא גורם לה לבכות.
 

לאה_מ

New member
זה בא מאותו מקום, ואולי גם הפתרון

יכול להיות מעורב - אם תקחי אותה איתך לבריכה של הגדולים ותשחקו משחקים שכוללים גם צלילה, סביר שעם הזמן זה יפתור את בעית חפיפת הראש. במקביל, אם תצליחו להגיע למצב שהיא מסכימה למים על הראש והפנים באמבטיה, סביר שהיא גם תסכים להכניס ראש בבריכה.
 

galizoe

New member
שאלה ורעיון

שאלה: שללת את האפשרות של בעיה באזניים? (דלקת סמויה יכולה להיות גם בלי חום - בפעם היחידה שהיתה לבתי דלקת אזניים זה התברר רק בדיעבד כשנהיה חריר בעור התוף והדלקת נזלה החוצה...) רעיון: נסי לשבת איתה באמבטיה ולתת לה לחפוף לך. אצלנו זה משחק אהוב (לחפוף לאמא, לעשות לאמא קוקו בשיער...) וגם עם חבר/ה משת"פים - לחפוף אחד לשני...
 

אורora

New member
לא חושבת שזאת בעיית אוזניים

היו לנו המון דלקות אוזניים השנה ואני מזהה אותן ללא בעיה. זו לא ניראת בעיה של כאב באוזניים.
 
למעלה