הילדה שלי משקרת לי!!!!!

הילדה שלי משקרת לי!!!!!

היא בת 3 ושמונה חודשים ושקרים נשלפים לה בטבעיות גמורה!!! מדגישה שאצלנו האמת היא ערך עליון- לא משקרים גם אם החיים תלויים בזה- תמיד חנכתי אותה בידיעה שאני שם לא משנה מה עדיף האמת גרועה ככל שתהיה עדיפה על שקר והנה יצאה לי ילדה שמקשרת בלי הנד עפעף הבעיה שזה לופ- היא משקרת ואז אני כבר לא סומכת וזה נבואה שמגשימה את עצמה מי שלא סומכים עליו הופך להיות נוכל.... בקיצור - ניסיתי: 1. להתעלם משקר ולעבור הלאה עם הערה שבמצב כזה היא יכלה למשל להגיד .. (את האמת) 2. לכעוס כאילו אין מחרכדי להבהיר כמה רציני הנושא, 3. לחבק ולהדגיש שאין צורך לשקר כי שום נזק לא יגרם מהאמת 4. לכעוס ולא להתייחס אליה 5. כלום לא עוזר יש למישהו רעיון מה עושים? מוכנה לנסות הכל- תודה מראש!!!!
 

חוה 1

New member
אבל למה האמת היא ערך עליון ?

לא תמיד צריך להגיד את האמת ואת כל האמת. לפעמים עדיף לשתוק. זה דבר ראשון. שנית יש גיל כזה שיש נטיה לשקר.
 

ב נ ה

New member
חשבת למה יש לה צורך לשקר לך?

יכול להיות שהיא מפחדת מתגובה שלך אם תאמר אמת?אולי היא דווקא מקבלת התיחס יתר בעקבות השקרים וזה מה שמעודד אותה להמשיך? נראה לי שלהגיד לילד אתה שקרן/משקר מאד מעליב -אני נמנעת מלתייג אך מדגשה שכדאי וצריך לאמר אמת.(לפעמים אפשר ליפול למלכודת בה משדרים מסר כפול,אומרים שחשוב לאמר אמת אך מתגמלים עליה תגמול שלילי)
 
משפט כמו

"אצלינו האמת היא ערך עליון - לא משקרים גם אם החיים תלויים בזה" נשמע לי כמו שקר, בין אם את מודעת או לא מודעת לו. אגב, זה כולל גם את החיים של הבת שלך? שאלת מה לעשות...תשובתי: תפסיקי לשקר לעצמך, או לפחות תעשי מאמץ להתחבר לאמת. הבת שלך כבר תצטרף אלייך.
 

משוש30

New member
מסכימה עם ליליה

האם את אומרת לאנשים שלאחרונה הם נורא השמינו? (כי זאת האמת) האם את אומרת לעמית לעבודה שאת ממש לא סובלת אותו? האם מעולם לא אמרת שקר לבן? האם את מוכנה למות או לגרום למוות של מישהו קרוב אליך (או גם רחוק) כדי לא להגיד דבר שקר? (כי אם לא אז לא ממש אמרת את האמת במשפט שליליה ציטטה). מלבד זאת לא הייתי כל כך כועסת על "שקרים" של הילדה. בגיל הזה הדמיון והשקר מתערבבים. הדברים הרבה פעמים בכלל לא נתפסים כ"שקר". ועוד משהו. אם תתייקי אותה כ"שקרנית" סביר להניח שהיא תתאים את עצמה לתווית.
 

mummy

New member
../images/Emo2.gif את? מסכימה? עם ליליה? ../images/Emo8.gif

סתתאאאאם. לא יכולתי להתאפק. מה שקוראים אצלנו בבית "הרמה להנחתה"...
 

mummy

New member
../images/Emo13.gif צודקת בהחלט. מגיעה לי הלשון הזו

 

irisgh

New member
תחשבי על זה ככה:

הילדה גילתה תגלית חדשה: הקירות לא שקופים, אמא לא קוראת מחשבות, ויש לה בראש מקום פרטי שלא ניתן לחדור אליו. היא מנסה לבדוק שוב ושוב את הגילוי הזה. היא חוגגת אותו. זו בעצם חגיגת נפרדות ופרטיות. עד לא מזמן הייתה בטוחה שאם היא עושה משהו בחדר אחר, את רואה ותגיבי. ועכשיו היא מגלה שיש לה עולם פרטי. מה עושים? תני לה לחגוג את הגילוי. עם הזמן הוא יהפוך לפחות מרעיש, והיא תשקר רק כשיהיה לה צורך, ולא בכל רגע. אה, וחוץ מזה: אל תקפצי למסקנות. כמעט כל הילדים (טוב, הילדים הנורמליים) משקרים בגילאים הללו. (ילדים אוטיסטים לא משקרים. אני מניחה שהיית מוותרת על התענוג, לא?). והנה, לא כולנו יצאנו נוכלים... אז תאמיני בה מספיק שגם היא, כמו הרוב המוחלט, תצא מהשלב הזה ותתפתח הלאה בדיוק כמו כולם. אגב, גיליתי לא מזמן שכמעט כל הילדים התנסו בגניבה בגיל זה או אחר. גניבות קטנות כמו מסטיק או מחק. התביישתי להגיד שככל שאני זוכרת, אני רק 'פינטזתי' על זה ומעולם לא העזתי לממש.
 
קוראים לזה"לפלח"../images/Emo6.gif

לנו בשכונה היתה חנות גלידה מלאה בממתקים שבזמנו כילדים יכולנו רק לחלום עליהם, אז נהגנו "לפלח" חופשי. לימים פגשתי את בעלת המקום, והיא טענה שהם שמו לב ל"פילוחים" שלנו, אבל לא העירו לנו בכוונה
ולמרות זאת, ולמרות שאני ממוצא רומני הפסקתי "לפלח" בילדות ומאז לא חזרתי לזה (אפילו את האגרה אני משלמת בזמן)
 

לורליי43

New member
ניסוח יפה../images/Emo13.gif

למרות שאני לא הייתי הולכת לכיוון של לתת לה לחגוג את הגילוי, אלא יותר מנסה לתמלל לה את מה שהיא מרגישה בעקבות הגילוי.
 

פלגיה

New member
אפשר לקבל דוגמאות?

כי יש שקר שהוא יותר פנטזיה, הרהורי הלב, דברים שכל כך רצתה שיקרו ולא קרו. לזה אני לא קוראת שקר, כי אם זה היה כך אז דוד גרוסמן ומאיר שליו היו מוקעים כשקרנים כרוניים. זה בלבול בין דימיון ומציאות וזה יעבור. אני אתן לך דוגמה. כשהבת שלי היתה בת 4 או 5 היא הלכה אל חברה אחרי הגן ואמרה לה "אמא אמרה שאני אהיה אצלכם היום ואוכל אתכם צהרים, עד שהיא תחזור מהעבודה". כמובן שלא אמרתי דבר כזה. אבל אני לא התייחסתי לזה כאל שקר, כי היא באמת רצתה שאני אגיד לה כך, עד שהיה נראה לה שזו האמת. יש שקר שהוא מניפולטיבי ומתוכנן מראש על מנת להשיג רווח כלשהו, ובזה הייתי מטפלת.
 
למעלה