לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1814518,145 עוקבים אודות עסקים

פורום חינוך לגיל הרך

בילדים שלנו יש את הסקרנות הטבעית והדחף ללמוד. הילדים שלנו זכאים לכבוד ולהערכה, ובכדי שיוכלו להתפתח, לגדול, ולממש את הפוטנציאל הגלום בם, עלינו, ליצור את התנאים המתאימים עבורם. עלינו לספק את צורכיהם הפיזיים, הרגשיים והרוחניים.מכיוון שתהליך הגדילה של הילד מלווה בכישלונות וקשיים לצד ההצלחות, אנחנו כהורים צריכים לספק לו ``רשת בטחון`` של קבלה, תמיכה ואהבה. אנחנו, צריכים ליצור עבורו אוירה שתאפשר לו להיענות לאתגרים שהחיים מציעים מבלי לחשוש מכישלונות.איך עושים את זה? איך מטפחים ילד ומאפשרים לו להיות הוא עצמו מבלי שהרצונות, הפחדים והציפיות שלנו ``ישתלטו`` על החינוך? איך מדברים עם ילדים כך שתהיה החלפת דעות הדדית, הבעת רגשות וחשיפה אישית?כל אלה ושאלות רבות נוספות הן עניינה של קהילה זו. ננסה ללמוד, תוך כדי הקשבה ופתיחות, אחד מהשני. אין דרך אחת שהיא טובה מהשניה, לכל ילד והורה מתאימה דרך ייחודית שלהם ו``הצלבת`` הדעות תאפשר (כך אני מקוה) לכל אחד מאתנו למצוא את שביל הזהב בינו לבין ילדו.הפורום מיועד לדיונים בנושא חינוך לגיל הרך. הוא נועד לכל מי שיש לו או לה משנה חינוכית, או המעוניינים לגבש לעצמם משנה כזו, או להתלבט בנושאים הנוגעים למשנה כזו.כל דיון הקשור במישרין לנושאי חינוך לגיל הרך שייך לפורום הזה, ויתקבל כאן באזניים קשובות ולב פתוח.דיונים הנוגעים לנושאי הורות כלליים, ולא לנושאים הנוגעים בחינוך, אני סבורה שמקומם הנכון הוא פורום "להיות הורים", שחושף את המתייעצ/ת גם לכמות גדולה הרבה יותר של גולשים.אין צורך להדגיש (אך אדגיש בכל זאת), שכתיבה בפורום כפופה לתקנון תפוז. מעבר לכך, אלה הם כללי ההתנהגות בפורום "חינוך לגיל הרך":אין פרסומות בפורום - ניתן לפרסם בלוח המודעות של הפורום. פרסומות מעל דפי הפורום תמחקנה.יש להמנע מפרסום תמונות של ילדים בפורום - עם כל ההבנה שלי לרצון שלנו להתגאות בילדינו (ויש במה להתגאות!), אבקש להשאיר את הדיונים במסגרת מטרת הפורום, ולא לגלוש לשרשורי תמונות.יש להמנע משיחות פרטיות וקשקושים מעל דפי הפורום - לשם כך קיימת מערכת מסרים יעילה בתפוז. הפורום נועד לדיונים ענייניים. יש מקום רק ל-15 הודעות בעמוד הראשון של הפורום - הבה נשתמש במקום הזה בתבונה ולנושאי הפורום.יש להמנע מהתנצחויות בפורום - נסו לשבור את הפרדיגמה לפיה עליכם תמיד לומר את המילה האחרונה.עלבונות אישיים והתייחסות פרסונלית לגולש/ת ימחקו על פי שיקול דעתי הבלעדי - בהקשר הזה, אבקש אתכם מצד אחד לחשוב מראש, ואף לקרוא שוב, הודעות שלכם לפני שאתם שולחים אותן, ומצד שני, לתת קרדיט לאדם שעומד בצד השני של המסך, שהוא לא התכוון לעלבון אישי, ולנסות לקרוא את הודעתו שוב בעיניים אחרות לפני שמתלוננים. אפשר, ואתם מוזמנים, לפנות אלי במסרים בנושאים הנוגעים לאמור לעיל, אך אבקשכם להפעיל שיקול דעת לפני שאתם פונים אלי. מאד לא הייתי רוצה לקבל כל יום מסרים מגולשים שנעלבו מגולש זה או אחר.אני מאחלת לכולנו דיונים פוריים ומעניינים לאה_מ

הנהלת הפורום:

אודות הפורום חינוך לגיל הרך

בילדים שלנו יש את הסקרנות הטבעית והדחף ללמוד. הילדים שלנו זכאים לכבוד ולהערכה, ובכדי שיוכלו להתפתח, לגדול, ולממש את הפוטנציאל הגלום בם, עלינו, ליצור את התנאים המתאימים עבורם. עלינו לספק את צורכיהם הפיזיים, הרגשיים והרוחניים.מכיוון שתהליך הגדילה של הילד מלווה בכישלונות וקשיים לצד ההצלחות, אנחנו כהורים צריכים לספק לו ``רשת בטחון`` של קבלה, תמיכה ואהבה. אנחנו, צריכים ליצור עבורו אוירה שתאפשר לו להיענות לאתגרים שהחיים מציעים מבלי לחשוש מכישלונות.איך עושים את זה? איך מטפחים ילד ומאפשרים לו להיות הוא עצמו מבלי שהרצונות, הפחדים והציפיות שלנו ``ישתלטו`` על החינוך? איך מדברים עם ילדים כך שתהיה החלפת דעות הדדית, הבעת רגשות וחשיפה אישית?כל אלה ושאלות רבות נוספות הן עניינה של קהילה זו. ננסה ללמוד, תוך כדי הקשבה ופתיחות, אחד מהשני. אין דרך אחת שהיא טובה מהשניה, לכל ילד והורה מתאימה דרך ייחודית שלהם ו``הצלבת`` הדעות תאפשר (כך אני מקוה) לכל אחד מאתנו למצוא את שביל הזהב בינו לבין ילדו.הפורום מיועד לדיונים בנושא חינוך לגיל הרך. הוא נועד לכל מי שיש לו או לה משנה חינוכית, או המעוניינים לגבש לעצמם משנה כזו, או להתלבט בנושאים הנוגעים למשנה כזו.כל דיון הקשור במישרין לנושאי חינוך לגיל הרך שייך לפורום הזה, ויתקבל כאן באזניים קשובות ולב פתוח.דיונים הנוגעים לנושאי הורות כלליים, ולא לנושאים הנוגעים בחינוך, אני סבורה שמקומם הנכון הוא פורום "להיות הורים", שחושף את המתייעצ/ת גם לכמות גדולה הרבה יותר של גולשים.אין צורך להדגיש (אך אדגיש בכל זאת), שכתיבה בפורום כפופה לתקנון תפוז. מעבר לכך, אלה הם כללי ההתנהגות בפורום "חינוך לגיל הרך":אין פרסומות בפורום - ניתן לפרסם בלוח המודעות של הפורום. פרסומות מעל דפי הפורום תמחקנה.יש להמנע מפרסום תמונות של ילדים בפורום - עם כל ההבנה שלי לרצון שלנו להתגאות בילדינו (ויש במה להתגאות!), אבקש להשאיר את הדיונים במסגרת מטרת הפורום, ולא לגלוש לשרשורי תמונות.יש להמנע משיחות פרטיות וקשקושים מעל דפי הפורום - לשם כך קיימת מערכת מסרים יעילה בתפוז. הפורום נועד לדיונים ענייניים. יש מקום רק ל-15 הודעות בעמוד הראשון של הפורום - הבה נשתמש במקום הזה בתבונה ולנושאי הפורום.יש להמנע מהתנצחויות בפורום - נסו לשבור את הפרדיגמה לפיה עליכם תמיד לומר את המילה האחרונה.עלבונות אישיים והתייחסות פרסונלית לגולש/ת ימחקו על פי שיקול דעתי הבלעדי - בהקשר הזה, אבקש אתכם מצד אחד לחשוב מראש, ואף לקרוא שוב, הודעות שלכם לפני שאתם שולחים אותן, ומצד שני, לתת קרדיט לאדם שעומד בצד השני של המסך, שהוא לא התכוון לעלבון אישי, ולנסות לקרוא את הודעתו שוב בעיניים אחרות לפני שמתלוננים. אפשר, ואתם מוזמנים, לפנות אלי במסרים בנושאים הנוגעים לאמור לעיל, אך אבקשכם להפעיל שיקול דעת לפני שאתם פונים אלי. מאד לא הייתי רוצה לקבל כל יום מסרים מגולשים שנעלבו מגולש זה או אחר.אני מאחלת לכולנו דיונים פוריים ומעניינים לאה_מ
x
הודעה מהנהלת הפורום

לצפיה ב-'הורים טובים מדי - על הספר'
הורים טובים מדי - על הספר
<< ההודעה הנוכחית
02/12/2004 | 06:56
32
829
הורים טובים מדי / אורלי פוקס-שבתאי, ד"ר שולמית בלנק

נראה לי שאני יכולה לזהות את הנחת המוצא של הכותבות במשפט הבא:
""אם אני הקטן הצלחתי להכניע את הורי, כל אחד יוכל", אומר הילד בליבו, וחש בודד מול עולם המציאות המורכב והקשה" (שם, עמ' 60)
כמו הרבה משפטים בספר, הסכמתי עם הנחת המוצא הזו, שעניינה הפגיעה האנושה בהתפתחות הרגשית, ההתנהגותית והישומית (Executive) של הילד/ה בהעדר גבולות. העניין הוא שהכותבות לקחו את עניין הגבולות למחוזות בהם קו הגבול בינם לבין הטפה פעילה להתעללות פיזית בילדים, דק מאוד. בקריאה רציפה של הספר, נשארים שני מושגים מהדהדים בראש: "עונש" ו"פליק חינוכי". הספר, שערוך כמו ספר מתכונים אמריקאים עם דוגמאות פנטסטיות (מלשון פנטזיה) ברובן, יורה יריה ומסמן סביבה את עיגול המטרה: התחושה (הטפלה משהו) שנשארת בפה היא של שתי גרופיות של פליק חינוכי ועונש, שסימנו סביב הטקטיקות האהודות עליהן את עיגול המטרה של גידול ילדים עם גבולות ומחירי-אלטרנטיבי להתנהגויות לא תקינות. הטקסט והדוגמאות מציירים הורים "מחוקים" וילדים שמפעילים דיקטטורה קפריזית - בבחינת שחור לבן שנפלא אולי לספר פופוליסטי אבל בעייתי כש(מה לעשות, קורה)נתקל בקוראים אינטליגנטיים שגם יש להם נסיון ודיעה.

בקיצור: השבוע מסתובבת באוויר (בעניין אחר), די הרבה, האמירה: "מקרים קיצוניים יוצרים חוקים רעים". פוקס-שבתאי ובלנק לקחו כמה מקרים קשים וראויים אולי להתייחסות ייחודית, והפכו אותם לחוק רע. ההתייחסות שלהן לפליק חינוכי ועונש היא צרה, מוגבלת, מתעלמת (ע"י אזכור חד מימדי ומגמתי בחלק מהמקרים וע"י הכחשה ודה לגיטימציה לנימוקים וזרמים אחרים) מהנזקים והמורכבויות של "פליק" ו"עונש". הן מציגות את עצמן, בסאב טקסט, כאמת אחת ויחידה ובתור אילו שנאלצות להתמודד עם הכשלונות של כל התפיסות החינוכיות האחרות. שלא לדבר על התחושה ששתי ה"מאמינות" עוסקות בהטפה פעילה לשיטותיהן ("מאמינות": מילה שחזרה על עצמה הרבה שם - "אנחנו מאמינות" כפתיח להמון משפטים שהסאב-טקסט שלהן הוא דה לגיטימציה למצב או גישה שקדמו לאותו משפט).

אם כ"א מאיתנו אומרת את דעתה כאן בפורום - הן כתבו על זה ספר. ספר על דיעה, לא משכנעת במיוחד.

חנה
(שמאמינה, כידוע לכן, בגבולות ברורים בחינוך).

חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'ועוד, כפתיח לדיון'
ועוד, כפתיח לדיון
02/12/2004 | 07:03
11
56
עולה בספר שוב ושוב השאלה - איך מציבים גבולות ואיך משנים מצב שנראה חסר תקווה לשינוי. נכון שהמסה המרכזית בטקסט היא של פתרונות אלימים (ככה אני מאמינה ), אולם כן חשוב לקרוא את הספר הזה, משתי סיבות:
1. כשמפרקים את האלימות וההטפה לאלימות מהפתרונות המוצעים בספר, נשארים העקרונות, שבמצבי העדר שליטה בבית ובילדים, יכולים אולי לעזור להורים לתפוס כיוון.
2. הספר, במופרכות הטקסטים, הפתרונות והדוגמאות המובאות בו, עושה עוד משהו: הוא מסייע לנו "לצאת מהריבוע" ולחשוב חשיבה יצירתית יותר על פתרונות לא קונוונציונאליים.

כל עוד לא תתנו פליקים לילדים שלכן ולא תגדירו סנקציה, מסגרת ומחיר אלטרנטיבי בביטוי המזעזע בפטרנליזים שבו: "עונש", הכל בסדר.
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'אבל... אבל...'
אבל... אבל...
02/12/2004 | 07:27
1
41
אני לא מאמינה בלומר "קראו ספר, ובלבד שתתיחסו אליו דרך המשקפיים שאני מיד אגדיר לכם".
אני הייתי מתרגמת את ההודעה השניה שלך ל"הספר טוב לקריאה עבור הורים במצב (קיצוני?) של העדר שליטה"
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'אני לא מאמינה'
אני לא מאמינה
02/12/2004 | 07:30
38
שאת למשל, תקראי את הספר ותרוצי לתת פליק לילד הראשון שיעבור לידך
חלק מפיתוח היכולת לסנן ולקרוא קריאה ביקורתית, נבנית על קריאה (to begin with)
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'למה הכוונה ב"פתרונות אלימים"?'
למה הכוונה ב"פתרונות אלימים"?
02/12/2004 | 08:39
5
40
אפשר דוגמא? (לפני שאני רצה לקנות את הספר בשל העדר השליטה ...).
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'פליק ועונש...'
פליק ועונש...
02/12/2004 | 09:17
4
47
קידוש המכה על הישבן, ובתנאי שהיא ניתנת בין גיל שנתיים לגיל 6. כליאה. נעילה. סיפור על אמא שהשתלטה על ילד סורר ומורה בן 8-9 בכך שהיא ישבה עליו (ממש ככה) יום שלם בעודו משתולל וצורח. ומאותו רגע הילד הפך לילד מקסים, צייתן, מדהים ונטול כל בעיה התנהגותית, גם במעקב של מס' שנים אחרי.
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-' ואיך אמורים לנתק את המסקנות'
ואיך אמורים לנתק את המסקנות
02/12/2004 | 09:45
2
43
ולמצוא פתרונות יצירתיים? אני אל נואשת עד כדי כך.
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-' עדיין???'
עדיין???
02/12/2004 | 10:02
1
35
לצפיה ב-'פחות אבל עוד כואב... '
פחות אבל עוד כואב...
02/12/2004 | 10:07
30
לצפיה ב-'ושכחת את זה שרק אחרי שהוא השתין'
ושכחת את זה שרק אחרי שהוא השתין
02/12/2004 | 12:06
41
על עצמו היא הרשתה לו לקום וללכת (כלומר קמה בעצמה והלכה, עד אז לפי מה שכתוב בספר, היא פשוט ישבה עליו וקראה ספר (או עיתון או משהו כזה). וזה אחד הסיפורים בתחילת הספר. אני לא הצלחתי להשתחרר מזה, ובעיקר מהתיאור הדבילי של איך ביום שלמחרת הילד הלך וביקש סליחה מכל השכנים והקרובים שבהם הוא "התעלל" עד אותו רגע. והם חיו באושר ואושר... וגומר.

ומהצד השני, איך כל הדוגמאות שלהן מתחילות ב"דני, גדל בבית ליברלי ומאפשר..." ובהמשך הוא נהיה מפלצת כתוצאה מזה. ליברלי ומאפשר, שוב ושוב, אוף, זה היה כל כך מעצבן.

מסכימה איתך לגמרי לגבי השחור והלבן, הסיפורים שנשמעים כמו אגדות אמריקאיות, ובעיקר, חוסר היכולת לגזור מהספר תובנות פרקטיות להתמודדות במציאות יומיומית של הורים שלא הגיעו עדיין לשוקת השבורה הזו. ואם לא העדר יכולת לגמרי אז ההכרח לגייס הרבה מאוד משאבים יצירתיים כדי למצוא את אלו בין הספר (אני מאד התקשתי).  

בכלל, אחרי כל המהומה שהייתה סביב הספר, התפלאתי מאוד לקרוא את מה שנדמה לי כקרוב יותר להיות ספרון שיש בו בעיקר אוסף קלישאות. גם סוגיית הפליק ככלי לגיטימי נראית יותר כמו איזה גימיק של יחסי ציבור, ופחות כמו משהו בעל תוכן ממשי. אין באמת התייחסות לכל הצדדים של העניין הזה, אלא רק למה שנוח להן לדבר עליו, וגם זה כאמור מאד בשטחיות. אני לפחות לא הצלחתי לגמור את הספר, ונראה לי שגם לא אנסה יותר.
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'שולמית בלנק'
שולמית בלנק
04/12/2004 | 21:48
2
50
היא אישה איומה ונוראית.
לא הייתי נותנת לה להתקרב לילדים שלי לקילומטר.
שמעתי עליה והכול, אבל אחרי פעם אחת שראיתי אותה בתכנית לילה כלשהי, לא ישנתי שלושה ימים מרוב זעזוע.
אם היא הייתה משתמשת בשיטה שלה כלפי ילדים שיש להם בעיות פסיכיאטריות חמורות, אז אני הקטנה לא יכולה להגיד לה לא לעשות את זה, מה אני מבינה בפסיכיאטריה.
אבל כבר אז טענתי, ועכשיו את מחזקת את טענתי, שהיא מטיפה להשתמש בשיטות שלה כלפי כל הילדים כולם. וזה כבר נכנס לתחום שבו אני בינה דבר או שתיים ואני מוכנה לצעוק נגדה בכל צומת שרק יתנו לי.
לדעתי, הגישה שלה פשוט מסוכנת. היא מעודדת את ההורים להשתמש ביצר האלימות שיש בהם כלפי הילדים בצידוקים "אידאולוגיים".
ולגבי משפט הפתיח שהבאת, אני רק יכולה לומר שהורים שחושבים שכל מה שיש לילד שלהם בראש זה לנצח אותם, הם פשוט פתטיים. לא משנה אם הם למדו את זה מאדלר, משולמית בלנק או שהם חושבים ככה בעצמם.
ילדים רק רוצים לחיות איך שהם מבינים ולעשות מה שהם מבינים. מטרת הגבולות היא לא "לגרום לילד להרגיש שהוא לא ניצח את ההורים אלא הם ניצחו אותו, סימן שהוריו חזקים והכול בסדר, איזה יופי". הבולשיט האדלריסטי הזה כבר מעלה לי את הפיוז, מרוב ששמעתי אותו.

נ.ב. כיף לחזור קצת לפורום הזה
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'לא נותר לי אלא'
לא נותר לי אלא
04/12/2004 | 22:01
36
להסכים איתך
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'כיף שחזרת..'
כיף שחזרת..
04/12/2004 | 22:06
20
לצפיה ב-'כתבת יפה '
כתבת יפה
02/12/2004 | 07:03
20
ומשכנע
לא קראתי את הספר, אבל אני מכירה את הגישה, וחושבת בגדול כמוך.
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'מה שאותי משגע אלה הן'
מה שאותי משגע אלה הן
02/12/2004 | 08:44
14
43
הסיסמאות שמוצגות כאקסיומות. גם אם קוראים לזה "הנחת יסוד", מתייחסים לזה למעשה כאל עובדה מוגמרת ומוכחת. אז לא מקובלות עליי אקסיומות נוסח: "אם אני הקטן הצלחתי להכניע את הורי, כל אחד יוכל", או, להבדיל, "נתנו לי לבכות 5 דקות ולכן נגרם לי נזק ואיבדתי את כל אמוני בהוריי", וכו' וכו'. ובכלל, למה כל הספרים העוסקים בחינוך יחדים חייבים להיות כל כך קיצוניים? למה אין ספרים שיש בהם שילוב של גישות שמאפשרות יותר גמישות? למה זה חייב להיות או הכלה מוחלטת או פליקים חינוכיים? למה אין מצבי ביניים? הקיצוניות הזאת משגעת אותי. אם הייתי כותבת ספר לחינוך ילדים (אל דאגה, אין לי כוונות כאלה) הייתי קודם כל מדגישה שיש גישות חינוכיות רבות שאף אחת מהן לא חקוקה באבן. מאיפה הבטחון המופרז הזה של המחברים שרק מה שהם מניחים זה נכון ושאפשר לבודד שיטה אחת ולהעדיף אותה באופן מוחלט על פני כל האחרות?
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'את רואה'
את רואה
02/12/2004 | 09:19
9
20
את מצליחה להתעצבן עליהן אפילו מבלי לקרוא את הספר...
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'גם אני '
גם אני
02/12/2004 | 09:32
5
12
ולכן כנראה, למרות המלצתך, אני לא אקרא את הספר רק כדי להתעצבן עוד יותר (הספיקו לי הכתבות בעתון לפני צאת הספר לאור וסביב צאתו לאור). לא התרשמתי מהגישה שלהן.
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'גם אני אבל אני דווקא אקרא.'
גם אני אבל אני דווקא אקרא.
02/12/2004 | 12:07
4
20
כמו שאני קוראת את רוב הדברים שמרגיזים אותי, פשוט כדי לדעת.
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'בדרך כלל אני בגישתך.'
בדרך כלל אני בגישתך.
02/12/2004 | 12:17
19
אבל פשוט כבר אין לי כוח וזמן לעוד ספר חינוך ילדים גרוע. כבר כל כך הבנתי את העקרון של הספרים האלה שאני מתייחסת אליהם בגיחוך, בזלזול מסוים. לא מסוגלת להתייחס ברצינות.
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'גם אני חשבתי כמוך. כאמור לא הצלחתי'
גם אני חשבתי כמוך. כאמור לא הצלחתי
02/12/2004 | 12:18
2
20
לצפיה ב-'מבטיחה לעדכן..'
מבטיחה לעדכן..
02/12/2004 | 13:04
1
12
לצפיה ב-'ואם תרצי את העותק שלי ... '
ואם תרצי את העותק שלי ...
02/12/2004 | 13:07
10
לצפיה ב-'לא רק עליהן.'
לא רק עליהן.
02/12/2004 | 09:36
11
נראה לי שכל הספרים בנושא חינוך כתובים יום באותו סגנון של קביעות ושיטות בלתי מתפשרות ובלתי גמישות.
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'הדבר האחרון (כמעט) שאני זקוקה לו'
הדבר האחרון (כמעט) שאני זקוקה לו
02/12/2004 | 09:36
21
זה ספר שיגיד לי שזה בסדר לתת "פליק חינוכי" (מושג שמכיל סתירה פנימית עצומה).
וכדי להבין שבגידול ילדים צריך ורצוי להציב גבולות, מספיק לי לגדל את הילדון ולקרוא פה בפורום...
גם אני כנראה אמנע מקריאת הספר (או לפחות לא אשקיע מאמצים להגיע אליו).
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'בדיוק.'
בדיוק.
02/12/2004 | 11:15
6
ולכן אני לא מתכונת לקרוא אותו.
טטריס זה באמת רעיון לא רע. גם סוליטייר
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'מסכימה עם Kalla . גם הספרים שדוגלים'
מסכימה עם Kalla . גם הספרים שדוגלים
02/12/2004 | 10:04
12
בגישה הפוכה מזו שמוצגת בספר המדובר, קיצוניים משהו לכיוון השני, לטעמי.
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'יש. "איך לדבר כדי". הולךבשביל הזהב.'
יש. "איך לדבר כדי". הולךבשביל הזהב.
04/12/2004 | 21:53
18
הם אפילו מביאים בעצמם את המקרים בהם צריך בעצם להפוך את כל העיקרון שהם מציבים, על פיו (לא זוכרת באיזה מהארבעה זה מובא).

אני כבר צריכה להתחיל לבקש מהם אחוזים

אם הוא שטחי לך יותר מדי, תקראי את "הורים משוחררים ילדים משוחררים". הוא בהחלט עמוק ומראה שמדובר לא רק ב"שיטת טריקים חיצונית" אלא בעקרונות תקשורת עמוקים ואמיתיים מאוד שניתן להשתמש בהם לא רק עם הילדים.
והכי יפה זה לראות את הילדים משתמשים באותן מיומנויות באופן טבעי בשיחות עם אחים או חברים
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'חבל שאת לא'
חבל שאת לא
05/12/2004 | 23:30
1
16
מתכוונת לכתוב ספר לחינוך ילדים. אני הייתי בטוח קונה אותו...
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'נו, את רואה למה התפלאתי כשהמלצת'
נו, את רואה למה התפלאתי כשהמלצת
02/12/2004 | 10:02
15
על הסדנה של אורלי פוקס-שבתאי?
גם לי הספיקה הכתבה בעיתון.
כשלא יהיה לי באמת שום דבר לבזבז עליו את הזמן אני אולי אתיישב לקרוא ספרי חינוך גרועים. לפני זה אני מעדיפה לשחק טטריס.
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'מקפיצה'
מקפיצה
03/12/2004 | 17:20
1
12
ממממקקקקפפפפייייצצצצההה
חינוך לגיל הרך >>
לצפיה ב-'והנה המאמר אצלינו בפרלמנט'
והנה המאמר אצלינו בפרלמנט
03/12/2004 | 17:21
26
לצפיה ב-'אני כבר לא יודעת על מה אני כועסת'
אני כבר לא יודעת על מה אני כועסת
05/12/2004 | 09:48
23
יותר, על הספר המדובר (למרות שלא קראתי. התקציר שלך מספיק לי) או על העובדה שד"ר שולמית בלנק הופיעה בכתבה בחדשות (ערוץ 2 כמדומני) בנוגע לנגע האלימות בבתי הספר. אין ספק שגישתה החינוכית המוצגת בספר, היא זו שתמנע את נגע האלימות .
חינוך לגיל הרך >>

הודעות אחרונות

16:18 | 20.08.19 אורחים בפורום
10:31 | 08.07.19 אורחים בפורום
15:20 | 29.05.19 אורחים בפורום
16:01 | 23.05.19 פיקוס123
04:12 | 24.02.19 מיטל בר אילן
09:43 | 15.02.19 סתיו7337
17:11 | 09.01.19 חולית 10
10:34 | 15.10.18 יום טוב22
06:18 | 19.05.18 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ