לתת "פליק" לילד ???!!!

תּמר

New member
לרוע מזלך, לך היה מפגש עם הורה אלים

ולכן את כנראה לא מסוגלת לתפוס, שיש אנשים שאינם אלימים, שעלולים לסטור לילד. כנראה גם קשה לך לתפוס, שיש מכות שאינן כואבות ואינן אלימות (ויש גם מכות שאינן כואבות אך אלימות). הכל תלוי בסיטואציה, בבנאדם ובאופן הגבתו לכל מיני מצבים. לדעתי, בנאדם שמתפרץ מתוך כעס (כמו תאורים שהיו כאן, והקלו ראש בהם) הוא בנאדם אלים בטבעו, שבהחלט צריך טיפול - בעיקר מכיוון שתוך כדי כעס לבנאדם קשה לנהוג באופן רציונלי, והדחפים הטבעיים שלו פורצים ללא שליטה. אני לא רואה דרך לטפל בזה ללא טיפול חיצוני. בנאדם שמכה על היד/ישבן באופן מושכל וללא כוח (מכה לא כואבת), אלא כדי להעביר מסר של שימת גבול, אינו חייב להיות אלים (אבל גם יכול להיות, זה לא סותר). זאת לא תופעה של אלימות, אלא של שימוש באמצעים פסולים. לבנאדם כזה צריך לתת כלים חליפיים וטובים, לא לתקוף אותו שילך לטיפול, שכנראה אינו נזקק לו.
 

צימעס

New member
זה כמו לצעוק (לא כואב) לשם חינוך?

זו מכה שמטרתה להרתיע? והיא לא כואבת, אבל בכ"ז לילד ברור שזה משהו שוהא לא רוצה שיקרה לו שוב?
 

תּמר

New member
צעקה לשם חינוך?

זה יעיל בערך כמו סתירה. צעקה באה כדי לפרוק עצבים, או כדי להפסיק פעולה מסוכנת (התעסקות עם חשמל, לדוגמה). חינוך עושים ברוגע. כוונתי לומר, שלא מדובר במכה שבאה להרתיע מפני מעשה בגלל בכאב (ובינינו, איזה ילד זוכר את המכה ב"מעשה" הבא? אני לא זוכרת שמכות הרתיעו אותי אי-פעם), אלא במכה שנועדה להעביר מסר. נסי לדמיין מקרה כזה: את נמצאת עם חברה בארוע, ומתחילה לספר משהו שהיא לא רצתה שתספרי. התגובה שלה - מכה קטנה על היד שלך, או בעיטה בנעל, שמזכירה לך לשתוק. בכל מקרה, ברור שכאשר מדברים על "מכה 'חינוכית'" לא מדברים על דבר כה, אלא על מכה שנועדה להרתיע להבא מפאת כוחה ועוצמתה, אז במחשבה לאחור אני חושבת שאין לעניין הזה קשר לדיון.
 

צימעס

New member
אבל אם חברה זו לא מכה חינוכית

זו מחווה כדי להזכיר. למשל - ילד שולח יד לשטקר, אני מניחה יד על היד שלו (כדי להזכיר), או מסיטה את היד שלו (כדי להגן). כך או כך - זו לא מכה.
 
אני מסוגלת כנראה לתפוס

מרחב גדול יותר של אפשרויות מאילו שתפיסתך אותי מקיפה....אדם לא אלים, אינסטינקט המכה או הסטירה לא מתעורר בו. אין כאן אפורים. יש תיקון לאלימות, אין לה סליחה. התרבות שאנחנו ניזונות ממנה (בייחוד הדת, אגב, כמעיין הנביעה של התפיסה הזו) מקדשת את האלימות ע"י מתן לגיטימציה - בעיקר למעמדות מיוחסים בתוכה (גברים...?) וע"י החפצת הקורבנות (ע"ע יחס מסורתי, תרבותי, זה שבא ממקורותנו התרבותיים, פטריארכלי וחברתי, לחלשים ולנעדרי פריווילגיות "מעמדיות). אלימות היא אכן אמצעי פסול, לא "גם" או "או" אמצעי פסול. פסול באופן גורף ומוחלט.
 

תּמר

New member
מסכימה

עם "אדם לא אלים, אינסטינקט המכה או הסטירה לא מתעורר בו" אבל לא עם כל השאר
 
השאר נכון, סוציולוגית ועובדתית

גם בלי שתסכימי איתי
 
ועוד דבר

את האמפטיה על הגבר האלים (ואב אלים הוא גבר אלים לכל עניין ודבר) צריכ/ה לתת המטפל/ת שלו. הסנקציה החברתית, לעומת זאת, צריכה להיות חדה ומיידית - הוקעת המעשה וגינוי העושה.
 
גם אם לא כל מכה היא התעללות

עדיין - כל מכה היא אלימות, ואלימות תמיד משאירה סימנים. אין אלימות ש"יוצאת מפרופורציה". יש שם ילד קטן שקבל מכה מאבא גדול וחזק. על כל המשמעויות הגלויות והנסתרות שבזה. אלימות היא אלימות היא אלימות. ואין לה סליחה. רק שינוי מוחלט ומיידי.
 
אני רואה שאתן לא מאפשרות שום מקום

לדעה שונה. אמנם היא לא דעתי, אבל יש הרבה אנשים שחושבים אחרת - שמותר ואפילו רצוי לחנך ילד עם מכות. זה שאתן לא מסכימות לא עושה את האמת שלכם אמת "אמיתית" וחד-משמעית. לא כ"כ רוצה לשחק כאן סנגור של מכים, כי האמת היא שאני אישית לא מאמינה בזה. אבל גם לא חושבת שמכה על היד מוגדרת כאילומית לכולם - ואולי כדאי להשתמש במילה "לדעתי" במקום להכריז הכרזות. בגדול, אלו שעונים ותומכים, כנראה לא חושבים שזה כ"כ נוראי. אתן יכולות לחשוב אחרת אבל להחליט שכולם משקרים לאותו בן-אדם רק בגלל שאוהבים אותו?? אולי הם פשוט לא חושבים כמוכן.
 
ואשליה, כל השרשור התחיל מזה

ששאלת את דעתם של אחרים. ז"א, את יודעת כבר שיש אנשים שחושבים אחרת ממך. אם לא היית יודעת את זה, אז לא היית שואלת. העובדה היא שיש הרבה אנשים שלא חושבים שמכה על היד זה משהו לא בסדר - להיפך, בוחרים לחנך את ילדיהם ככה. אז, את לא. את דעתך היבעת. ואחרים הביעו את דעתם. לכתוב עכשיו אחרי כל דעה עוד "ויכוח" למה מכה זו אלימות, זה מוזר בעיניי. הרי, שאלת לא? אז ענו לך. לא כולם חושבים כמוך.
 

ashlaya

New member
ומה לא בסדר ?

שאני עדיין טוענת או מגיבה ? עובדה שגם מי שלא חושב ככה ונותן חיזוקים להחטפת המכה בדיוק כמוך - טענת שלא תנהגי כך אז מה גורם לך להבין אדם שכן מחטיף? רוב התגובות כאן גם אם הבינו את המעשה משום מה דאגו לציין ולהדגיש שהם לא היו נוהגים כך
 
אנשים שחושבים שמכון הן אמצעי חינוכי

צריכים ללכת לטיפול. עדיף שהם ילכו, ויפה שעה אחת קודם, שכן החלופה היא ההעברה הבין דורית של דפוסים אלימים ועוד הרבה דורות מטופלים. לצערי, אני לא בעמדה של "מאפשרת" או לא, הייתי דווקא שמחה להיות - עם סנקציות קשות ותהליכי טיפול מנדטוריים למי שמפעילים אלימות על ילדים. ושוב - אני רואה בסלחנות והלכאורה "נאורות" שאתן מגלות כאן, לגיטימציה לאלימות. ככה עובדת סוציאליזציה, על ידכן (לאחרים) ועליכן (מאחרים).
 
למעלה