לתת "פליק" לילד ???!!!

ashlaya

New member
לתת "פליק" לילד ???!!!

חשוב לי לשמוע את דעתכם אחרי שקראתי והגבתי בשרשור בפורום הורים לתינוקות כ"כ עיצבן אותי שרק בגלל שהרוב שם מכירים את האב ה"מפליק" אז זה נהפך ל"לא נורא" אני נגד בכל מחיר דעתי היא ילד מוכה הוא בוגר מכה ! מה אתם אומרים?
 

זואירדן

New member
גם נגד נגד נגד!

מכה זה מכה, לא משנה אם היא סמלית או לא. לדעתי אסור להרשות לעצמך לעבור את הגבול הדק הזה. מי יודע, אולי אם ארשה לעצמי פליק בלתי מזיק, אחר כך גם איזו סטירה תיראה לא מזיקה, וכן הלאה... (בכל אופן, עד עתה מימלא לא הרגשתי שום דחף להכות
 

כרמית מ.

New member
אני בהחלט נגד אבל

למרות שאני נגד כל פליק/סתירה וכו' צריך לזכור - שלא כל מכה קלה היא התעללות מסוג שמוציאים בגללו ילדים מהבית, ולא כל ילד שקיבל פליק הופך להיות בוגר מכה - גם לא כל ילד שהתעללו בו הופך להיות מתעלל, למרות שזו אפשרות קיימת. אני נגד, ואעשה מה שאוכל בשביל למנוע - אבל גם חושבת שיש מקום לשמירה על פרופורציות. בדיוק כפי שישנן שיטות חינוכיות שנראות לי מאד לא טובות ופוגעות בילדים, ובכל זאת, זאת לא התעללות. (למשל, כל מיני שיטות הרדמה....). קשה לי להעביר את הדקויות. אני רואה בחומרה שימוש באלימות פיסית (לא רק) כלפי ילדים (ובכלל). גם מכות קלות (אם הן מכוונות) נכנסות לקטגוריה. א-ב-ל לא כל מי שנותן פליק הוא מתעלל, ושיטות ההתייחסות הן אחרות. בהתעללות - צריך להרחיק את הילד בהקדם האפשרי, שלא יהיה בפוטנציאל סיכון, שלא יהיה בנוכחות עם הגורם המרעיל. ב"פליקים" צריך להסביר, לשכנע, ללמד שיטות תגובה אחרות, אבל סביר שעדיין עדיף לילד להשאר עם ההורה.
 

כרמית מ.

New member
זו היתה תשובה כללית. לא למקרה מסוים

לא קראתי על המקרה המדובר, ולכן לא התייחסתי אליו.
 

ר של דן

New member
גם אני ממש נגד

אצלנו אפילו מכה קטנה נחשבת מכה ולא בבית שלנו. על איזה שרשור מדובר?
 

ashlaya

New member
מותר לקשר ?

אני לא יודעת אם מותר בגלל זה נמנעת מקישור ועוד משהו להבהרה זה לא שאני בדיעה שצריך מיד לקחת את הילדה חלילה או משהו כזה פשוט מרגיז שמדובר באנשים שיותר "מוכרים " בפורומים אז ...כאילו סולחים להם ואף מקבלים את ה"פליק" בהבנה מאוד לא מקובל עלי!
 
לא כבלל שאני מכירה את האב ה"מכה"

אני חושבת שמכה קטנה על היד כשהנושא הוא חיוני - כמו חשמל - זה באמת לא סוף העולם. זה לא נחשב לאבא מכה. הבעיה בסיפור הזה הייתה שמה שהוא רוצה לחנך נגדו זה מכות -אבל מפה ועד להגיד שהוא "אב מכה" נראה לי קצת מוגזם.
 
נגד, אבל רק בגלל שאני מכירה את עצמי

ואת המזג חם שלי וכמה קל לגלוש מפליק לכעס אמיתי. בגלל שאני כנה עם עצמי, אני לא אעיז (מקווה) אי-פעם לתת אפילו פליק הכי קטן על היד של נוני שלי. כדי למנוע ייסורי-מצפון ורגשי-אשם. כי יש לי חברה שקיבלה מכות רצח כשהתחילו מרעיון "פליק" עד שהרחיקו אותה מאבא שלה. כי ההורים שלי לא הרביצו לנו בכלל, וכי אני חושבת שאי אפשר ללמד לא להרביץ עם מרביצים. מקווה מאד שאף פעם לא אתן פליק...
 
אגב, גם אני קראתי את אותה ההודעה

ולדעתי לקרוא לו "אב מכה" קצת הגזמה. הוא אמר בעצמו שהוא נתן לה פליק קטן על היד ושהיא בכתה מהעלבון. אני לא מכירה את אותו האיש, אבל לאלו שכן בדעה שמותר לחנך בצורה פיזית (לחנך - לא להרביץ), זה נשמע סביר, לא? אני בוחרת לא לחנך את הבן שלי בדרך הזאת, אבל לדעתי אם זה קרה איך שהוא מתאר - זה ממש לא נורא. שאלתי בעבר על עונש שהבן שלי קיבל אצל המטפלת, וכאן התגובות היו די קשות שזה ממש לא בסדר וצריך לבדוק את המטפלת, אבל במקומות אחרים דווקא קיבלתי תגובות שגם מטפלות אחרות נוהגות ככה (להרחיק את הילד שמרביץ ולומר לו לשבת בצד כמה דקות עד שיירגע) ושזה דווקא חיובי. מה שאני מנסה להגיד, זה שיש דעות שונות בחינוך, לא? למרות שאני נגד "פליקים" וכל הקשור, לדעתי לקרוא לאותו בן-אדם "אב מכה" רק לפי הסיפור שלו קצת מוגזם.
 

ashlaya

New member
ראשית לא דובר שם על חשמל

וחוץ מזה לא יודעת אם הוא מכה או לא אבל לקבל את העניין באהדה כי מכירים אותו זה לא שיטה בגלל שמכירים להרגיש יותר נוח להבהיר כמה זה לא מקובל בטח לא כי הילדה מכה אז להכות אותה
 
האמת היא, שמה שצרם לי אישית

בהודעה שלו, זה שהוא אמר שאחרי שכל ההסברים והשאר לא עבדו הוא כאילו איבד שליטה והרביץ לה. זה בדיוק המצב שלא צריך לקרות! גם אם דוגלים בשיטת הפליק, זה צריך להיות בצורה שקולה ובלי כעס - כדי לחנך. בגלל שאני לא מאמינה אישית שזה מחנך ובגלל שאני חושבת שאפשר לגלוש בקלות מדי לדברים אחרים, לא דוגלת בשיטה. אבל להפליק מכעס? ממש לא טוב.
 

אפרתש

New member
../images/Emo31.gif גם אבא הוא בן אדם, לפעמים

קורה שבן אדם מאבד את העשתונות. וזה לא שהוא נכנס לקריזה - נתן פליק על היד, משהו שכנראה בכלל לא כאב, אלא יותר הפתיע והעליב. אני מבינה למה זה צרם לך, אבל מדובר במכשלה אנושית, שכולנו מקווים שאחרי הנסיון הזה, האבא יתאמן על תגובות אחרות. ואיכשהו, דווקא מכות מושכלות ומתוכננות מצמררות אותי יותר מפליק שבא מחוסר אונים. מה עדיף, אבא שבדעה צלולה ומתוך מחשבה ותכנון מכה את הילד?
 
היבנתי, קיבלתי. זו לא היתה ביקורת,

פשוט עיקרון - שאם בוחרים לחנך ילד בצורה פיזית (ולכל הורה זכותו להחליט זאת) כדאי לחנך ברגע שקול ולא מכעס כי אז כמו שכתבתן המכה עלולה להיות יותר קשה. בעיקרון, אני אישית לא מאמינה שאי-פעם אפשר לתת מכה ממקום שלא מכעס. פשוט לא נראה לי הגיוני. כמו שאני לא מסוגלת לתת לבעלי או לחבר - אז בטח לא לבן שלי - מכה ממקום שקול ורגוע (הרי מכה מגיעה מכעס, לא? וברגעים השקולים שלי לא ארצה לתת מכה!) אני בדיוק בגלל זה לא מאמינה בשיטת חינוך הזו. שוב, זו לא ביקורת - ואם תפנו את תשומת לבכם להודעות המקוריות שלי בנושא דווקא אמרתי שלדעתי הכותבת הגזימה באבחנה שלה שהאבא הוא "אב מכה" ושלא התרשמתי ככה בכלל מההודעה. בגדול, לא מכירה אותו, לא מכירה את הכותבת, אבל רק יכולה לומר שאני אישית נגד שיטת חינוך פיזית כי אני פשוט לא חושבת שזה מועיל. לומר שגם אבא הוא בן-אדם שלפעמים מאבד את העשתונות? ברור! מי לא מאבד את העשתונות? ואני דווקא כן מבינה את זה שהוא כתב פחות או יותר ל"חברים" כדי לשפוך ולקבל קצת עידודים - כולנו עושים את זה ואין בזה שום דבר פסול לדעתי, בעיקר שמדובר במשהו כזה שולי באמת. מקווה שסתם נקלעתי כאן למשהו שלא קשור אלי, מישהי שאלה שאלה, אני היבעתי דעה. מקווה שאף אחד לא נפגע.
 
"לחנך בצורה פיזית"?

מה זה - התעללות מתוכננת מראש? "שיטה"? כתיבה לחברים, אגב, היא מכבסת מצפון שאני חושבת שאנחנו לא צריכות לשתף איתה פעולה. שיתכבס במקום אחר
לילדים אין פורום לכבס בו את הפגיעה והנזקים הבלתי הפיכים של האלימות המופנית כלפיהם. והגדרת האלימות הזו כשיטה חינוכית, אינה הופכת אותה לכזו. זו עוד דרך לא אינטליגנטית ושקופה לעשות עאלק-לגיטימציה להתנהגות מאוד לא לגיטימית. הכשרת השרץ. לא בבית ספרי.
 
איש איש באמונתו יחיה...

אני בוחרת לא להרים יד על בני - לא פליק ולא מכה. אבל יש כאלו שכן, ואני לא חושבת שכל מכה זה "התעללות" או "אלימות" כדברייך. אני אישית נגד, אבל כל אחד בדעה שלו. יש בהחלט "שיטת חינוך פיזית" והרבה הורים בעולם שלנו מאמינים בו - שמכה על היד מלמדת. אני אישית לא (וכנראה שגם את לא) אבל אני לא הייתי קוראת לכל אחד שמאמין בזה "מתעלל" או "מכה". לא צריך להגזים. מכה על היד, היא מכה על היד. סתירה היא סתירה. והתעללות פיזית אלימה זה משהו אחר לגמרי. גם כמישהי שבוחרת בכלל לא להרים יד על בני (או על מישהו בכלל) אני יכולה להבין את ההבדל. כמו שכבר אמרתי, החברה הכי טובה שלי היתה "ילדה מוכה" כשגדלה, והרחיקו את האבא ממנה - זו התעללות פיזית אלימה. אני אישית לא מאמינה בכלל בלהרים יד, אבל אין מה להשוות בין זה לבין מכה על היד. באמת, כל דבר בפרופורציה. ולגבי, לספר לחברים ולצפות לתמיכה ועידודים = מי לא עושה את זה?? אני יכולה לדבר רק על עצמי, אבל בימים שאני חסרת-סבלנות או עייפה ומרגישה לא בדיוק אמא הכי מושלמת בעולם, אני כן מספרת לחברים והם כן עונים לי "את בסדר גמור, לכולם זה קורה." אם החברים של אותו כותב הם בפורום, מה רע? נראה לי שכל הסיפור הזה יצא מפרופורציה...
 

ashlaya

New member
תמיכת חברים

האם את מצפה שחברים יתמכו בך גם במעשים לא תקינים? אני דווקא מצפה שחברים יהיו הכי אמיתיים ואם צריכים להעיר לי שחברים יעשו את זה לפני זרים לא הייתי רוצה לשמוע מחברים כמה אני בסדר שברור שזה לא מה שהם חושבים /מרגישים/ או מתנהגים בעצמם חוצמזה עדיף לזעזע כשמדובר ב"מכה עדינה" כמו שאת בעצם קוראת לזה ושלא יחזור על עצמו מאשר לתת לגיטימציה ואז זה יכול להמשיך ללא גבולות
 

תּמר

New member
לא בטוחה שעדיף לזעזע

בייחוד שהאדם אישית לא רואה שום נזק מול עיניו. לומר לו "אתה אלים" רק ייצור התנגדות. התמיכה שנתנו לו (למיטב הבנתי) היא "עשית מעשה לא טוב, התחרטת ואנחנו תומכים בך כדי שלא תגיע למעשה כזה בעתיד"
 
למעלה