היי

היי

הבן שלי הצעיר בן 9
אוהב לצייר מאוד ילד מוכשר מאוד
לאחרונה ישנו קונפלקטים ביני לבין בעלי אבל מאז ומתמיד הילד אהב לצייר ציורים כמו אלה וגם ששאלתי אותו ענה כי אוהב לצייר סוג של ציורים כאלה
האם לפי דעתכם ישנו קשר בין הציוריי מלחמה שהוא מצייר לבין מה שהוא מביע את עצמו ?

 

iameden

New member
קודם כל הוא מאוד מוכשר

וכדאי לפתח אצלו את הכישרון.

שנית, אין לדעת אם יש קשר ממה שאת מצארת.
בעיקרון אם זה היה כך מאז ומתמיד, זה נשמע כמו עולם תוכן די נורמטיבי לילד בן 9 (רעים נגד טובים).
יכול להיות שהתווסף לזה עכשיו מימד חדש בגלל הקושי בינך לבין אביו.
ניסית לשאול אותו מה מצוייר או מה הסיפור מאחורי הציור?
אולי תגלי כך משהו מעניין לגבי מה קורה בסיפור.

מעבר לכך, אם את מרגישה שהילד במצוקה בגלל הקושי ביניכם, ויש קושי בבית או בבי"ס הייתי מנסה לפנות לאיש מקצוע ולהתייעץ.

בהצלחה
 

IrinaG

New member
דעתי שלי לטיפול בסוגיה

מאחר ואת מתארת מצב, בו הילד צייר אותם ציורים גם לפני, אני יוצאת מנקודת ההנחה שהקונפליקטים שציינת אינם קשורים בציוריו.

הייתי מנהלת איתו שיחה באווירה שקטה ורגועה, כאשר הילד אינו עייף או רעב, אודות הציור. חשוב מאד להמנע מהבאת דעה, למשל: "וואוו! איזה ציור יפה!" או מנתינת הערכה לציור: "אני רואה שציירת מלחמה". יש לרדת ממש לפרטי הציור ולתארו כפי שאת רואה: "אני רואה שני מסוקים, ספינה, שלשה דגלים למעלה. אני רואה גם שבחרת בשחור ואפור כצבעים דומיננטיים לציור" ואז לשאול שאלות, דוגמת: "האם הספינה שטה בים או באוקיאנוס?" ולגרום לילד לספר יותר: "בוא תנסה לספר לי יותר על הציור. מאד מעניין אותי לדעת מי נגד מי כאן, מהו סוג הספינה שציירת? מהם הדברים הכחולים בצידו השמאלי התחתון של הדף?"

בגישה זו, תוך כדי המנעות מוחלטת ממתן ההערכה ו/או שיפוט היצירה, לדובב את הילד לספר אודותיו. המטרה – לתת לו כמה שיותר לספר על הציור, אפילו מספר רב של פעמים על אותו הדבר וע"י כך לאפשר לו לפרוק מטען רגשי כלשהו במידה והצטבר בעקבות הקונפליקטים שציינת ולשחררו. ואם אין שום קשר למצב הנוכחי בבית, זה עדיין יקרב אותך אליו בכך שאת מראה התעניינות כנה ואמיתית.

חשוב מאד! גם אם הילד מספר דברים שנראים לך נוראים, לא להביע שום דעה או הערכה ובתום השיחה לחבק את הילד ולנשקו וגם להודות לו על כך שבחר לשתף אותך ברגשות שלו על הציור ושהיה לך מאד נעים לשוחח עמו.
 
למעלה