תאומות בנות 4

תאומות בנות 4

1. התאומות בנות 4 ,התפתחות תקינה, גמולות מחיתול במהלך היום כבר שנה, ובלילה הן בלי חיתול כחצי שנה. אחת מהן מפספסת בלילה אולי פעם בשבועיים וחצי..
והשניה מפספסת בלילה כמעט כל לילה?
איך גומלים אותה בלילה? אם נעיר אותה באמצע הלילה, אז אנחנו מקבעים את זה שעושים פיפי בלילה.? הבנתי שהשאיפה היא שהגוף ילמד שבלילה לא עושים פיפי.

2. הבת השניה (זו שדווקא כן גמולה בלילה) עם סף תסכול נמוך וקושי בדחיית סיפוקים. נגיד אני מתעוררת בבוקר, היא ישר מתנפלת עלי "אימא, תשחקי איתי משחק קלפים, אני לא עונה (כי עוד לא התעוררתי)היא חוזרת עוד פעמיים "אימא תשחקי איתי.."אני עונה "רגע מתוקה,רק עכשיו התעוררתי, אני אכין כוס קפה" ואז היא יכולה לחזור שוב ושוב על הבקשה גם אם אני מסכימה לשחק ומודיעה: "עוד 5 דקות אחרי שאסיים להכין את הקפה ולהכין לך ולאחותך חביתה נשחק, וגם אם אני אומרת "לא, הבוקר אני צריכה לצאת מוקדם לעבודה,ולא יכולה לשחק" היא יכולה להמשיך לבקש ולהתבכיין. היא מגיבה על כל דבר בבכי. למשל היא מרמה במשחק, או מתנהגת לא יפה לאחותה-מעירים לה, היא פורצת בבכי...כל דבר בכי! מחרפן!
איך מתמודדים?
 

iameden

New member
בנות 4

הי לך:)

אז קודם כל לגבי גמילת לילה...
זה עניין פזיולוגי ולכן זה בא כשזה בא.
מכיוון שאחותה כבר גמולה והיא גם בלי חיתול בעצמה, להחזיר חיתול נראה לי פחות נכון אז בהחלט הייתי מנסה לקחת אותה בלילה לשירותים עד שתלמד להתאפק במהלך הלילה (או תלמד לקום בעצמה).

לגבי התאומה השניה... זה מצד אחד מאוד תואם גיל ומצד שני אפשר לעזור לה ללמוד דחיית סיפוקים.
לדוגמא- כשהיא מבקשת משהו לומר לה שעוד x זמן תןכלי להתפנות (אבל בהתחלה לא זמן ארוך מדי).
אם זה עוזר אז אפשר לשים לה שעון חןל או סטופר כדי שתהיה לה תחושה שהזמן אכן עובר.

מעבר לכך, כדי להמנע מבכי וייללות אני פשוט אומרת- אני לא מבינה ייללות וכשהילד מדבר בטון רגיל אני מיד אומרת שאיזה כיף, עכשיו אני מבינה ואני יכולה לתת לו x (או כל דבר אחר שבגללו ייללה).

כמו כן, כשהיא כועסת שלא יכולה לקבל משהו או כשכועסים עליה או בכל זמן אחר יעזור לה אם יאמרו עבורה מה היא מרגישה. כך היא תלמד לומר זאת בעצמה ולא תצטרך לבכות כי מתוסכלת:
את מאוכזבת שהיום אי אפשר לשחק. זה באמת מאכזב. נוכל לשחק אחר צהרים.
את כועסת ש...
את נעלבת כי אמרנו לך להפסיק אבל...

זה עניין של המון סבלנות וידיעה שהיא אחרת מאחותה ואולי גם צריכה אמא קצת אחרת מאשר אחותה
 
תודה רבה לך


על התגובה והעצות,

אהבתי במיוחד את המשפט האחרון שלך!
 
למעלה