ילד אלים ביותר בגן - המלצות/מה לעשות

ילד אלים ביותר בגן - המלצות/מה לעשות

בגן של ביתי (בת 3) יש ילד אלים ביותר, תוקף ומרביץ ללא התגרות (מדובר כבר על סוף שנה!), ילדים, גננות.
הבאתי את הילדה לגן, הסייעת קמה לקבל אותה (לפני כן הקריאה סיפור לילד האלים ולעוד ילדה). אחרי 5 שניות הילדה השניה בוכה והילד פשוט בועט בה (ללא שום סיבה), במקרים אחרים לופת וחונק ילדים, במקרה אחר הפיל גננת והתחיל לבעוט בה (עדות של אשתי).

מה עושים? אמא שלו בתחום של חינוך מיוחד אבל לא מסוגלת להסתכל מתחת למנורה.

כל ההורים האחרים בגן יודעים שהוא כזה וכולם ראו דוגמאות שונות, הצוות בגן לא מצליח להתמודד (אלא אם מצמידים אליו גננת/סייעת באופן אישי שתשמור עליו, ואז הילדים מוגנים בערך, היא לא).

כשהוא מתקרב לכל ילד אחר בגן הם מתחילים לבכות, כל יום סיפורים של הוא הרביץ לי, הוא הרביץ ל...

סיוט, שנה הבאה גן מועצה, גננת הרבה יותר טובה (מניסיון עם הגדולה), אבל עדיין צפויה להיות קבוצה ענקית של 30+ ילדים עם המופרע הזה.

מה אפשר לעשות? למי ניתן לפנות?
לרווחה (בהנחה שזה מגיע מהבית)? למי?

הילד צריך מסגרת טיפולית יעודית, האם יש דרך להכריח את ההורים שלו לשלוח אותו לטיפול (שהוא זקוק לו בדחיפות רבה)?

נא לדלג על התגובות של הילד מסכן וזה לא אשמתו, ברור לי שזה מגיע ממצוקה של הילד או בעיות/חינוך מהבית. לאורך כל השנה יש עוד 20 ילדים מסכנים שהולכים כל יום לגן בפחד ופעמים רבות סובלים מאלימות שאינה מטופלת ברמה מספקת.

אני מחפש מה ניתן לעשות, איך אפשר להפעיל לחץ על הגננת כן לטפל (כי היום החדשה, ממספר סיבות) לא עושה כמעט דבר, רק מחכה לסוף שנה. או להפעיל לחץ על ההורים כדי שהאלימות שלו כלפי שאר הילדים בגן תפסק, ורצוי שלא יעלה לגן בשנה הבאה עם הילדים האחרים אלא ישלח למסגרת מתאימה!
 

iameden

New member
בשנה הבאה בחינוך הרגיל

המערכת תצטרך לבחון את הנושא על ידי הגננת פסיכולוגית הגן ואנשי מקצוע אחרים לפי הצורך.
אם ימצאו לנכון יפנו את הילד לאיבחון וטיפול או/ו יעלו אותו לועדת השמה (אבל גם אם יש סיבה לכך ויתאים לו יותר מסגרת חינוך מיוחד, אם ההורים מתנגדים לכך, אף אחד לא יכול להכריח אותם באמת).

לצערי הרב, לך בתור ההורה של הילד שמכים, אין הרבה מה לעשות בנדון ...
אתה יכול להגיד בכל פעם שאתה רואה משהו. לפנות לגננת, לפיקוח על הגנים או להורי הילד האלים (לא שנשמע שזה יעזור ואתה גם לא יודע מה הם עושים או לא עושים בבית ואם הם מטפלים או לא). אתה יכול להשמיע את קולך אבל מעבר לכך זה לא בידך. וזה באמת מתסכל מאוד...
מה שיכול להיות בידך זה לומר לילדה שלך להתרחק ממנו כי קשה לו לשלוט בעצמו ולקוות שבחינוך הרגיל הגננת תפעל מהר לאיבחון הקושי ומציאת פתרון הולם לכל הצדדים.
 
למעלה