עזרה בפעילות בייתית

ShAN1sHan1

New member
עזרה בפעילות בייתית

שלום, ביתי בת שנה וחצי לא הולכת לגן אלא נשארת איתי בבית.
הייתי מעוניינת לדעת אילו פעילויות כדאי לעשות איתה בבית כדי שבסופו של דבר לא תגיע בעתיד לגן בפיגור, על מה לעבוד איתה מבחינה התפתחותית וכו'.
ובכלל, האם יש הכוונה כלשהי לחינוך ביתי לגיל הרך ולא רק לגילאי בית ספר?
תודה!
 

iameden

New member
הכל

ללכת לגינת משחקים ולהפגיש עם ילדים אחרים.
לתת לה לשחק בחול, דשא.
לתת לה לשחק עם מרקמים שונים.
לצייר איתה בצבעי פסטל ופנדה.
להדביק מדבקות.
צבעי אצבעות
משחקי דמיון (מטבח, בובות וכדומה)
לתת לה ללכת, לטפס ולהתנסות
לשיר לה שירי ילדים
לרקוד איתה
לשמוע מוזיקה
ללכת לג'ימבורי
ללכת לגן עם אמא
לשחק בבצק
מכוניות
לשבת מולה ולגלגל כדור הלוך ושוב
ללמד אותה למסור כדור (יקח זמן עד שתצליח)
לשחק משחקי קוקו
לשחק משחקי מחבואים
להקריא סיפורים

יש המון דברים לעשות .. הכל תלוי בשלב ההתפתחותי שלה ומה מעניין לה ולך.
מעבר לזה, יעזור אם תהיה לה איזו שיגרה של אוכל/שינה כדי שכשתכנס לגן, לא יהיה לה קשה מדי להסתגל לשיגרה כזו אבל מצד שני, זה גם תלוי ילד ואמא ובכלל...
תהני מהזמן איתה!
 

iameden

New member
אויש שכחתי

משחקי הרכבה (לגו גדול או דופלו או משחקים אחרים תואמי גיל)
חרוזים גדולים ומשחקי השחלה
משחקי קוביות
משחקי התאמה (להתאים צורה לפתח לדוגמא)
 

ShAN1sHan1

New member
,תודה רבה על התשובות! אך אני צריכה עוד עזרה בנושא...

הרבה מהדברים שהזכרת היא כבר עושה די הרבה זמן. טפו טפו טפו היא מאוד מתקדמת מבחינה התפתחותי, קוגניטיבית... הבעיה היא שיש לי הרגשה שהיא במסלול ההיפראקטיביות.
היא לא מסוגלת לשבת, קופצת מדבר לדבר.
התחלתי לקחת אותה לגן ביחד ושמתי לב שבעוד שאר הילדים יודעים לשבת בריכוז, בעבודות יצירה, באוכל וכו' היא פשוט לא יודעת לשבת. גם כשהיא כבר כן מוכנה לבוא לריכוז זה תמיד בעמידה (אני יושבת ומראה לה שאני משתתפת), לא במעגל אלא יותר פנימה, אם הייתה קצת פחות פחדנית היא הייתה ניגשת לגגנת בזמן הריכוז (היא רוצה לגשת אליה, מבקשת ממני שאבוא איתה), גם אז היא איננה משתתפת בריכוז ברציפות, אלא נעמדת כמה שניות, רצה למשחקים, חוזרת, שוב רצה וכך הלאה. שמתי לב שתמיד היא צריכה שיהיה לה משהו ביחד (ספר, צעצוע, בובה) גם אם בכלל לא משתמשת בהם.
ביצירה היא מדביקה שתי מדבקות ורצה למשחקים, חוזרת לכמה שניות ושוב רצה.
באוכל אחרי ביס היא כבר קמה, משחקת עם הכיסאות, מתיישבת, נותנת ביס, שוב משחקת, גוררת ונעמדת על הכיסאות וכו'.
יש לציין שהיא כך גם בבית, גם כשמדובר בדברים שהיא מאוד אוהבת. בכל זאת קופצת ממשחק למשחק, וגם כשאני מנסה להושיב אותה למשחק ספציפי בלי גירויים מסביב עדיין קופצת ומחפשת במה להתעסק.
גם מנושא האכילה היא מאוד בעייתית, לא יושבת לאכול, מתרוצצת עד לרמה שיכולה להעביר יום שלם כשכמעט ולא אכלה כלל (נעה בין אחוזון 0 ל- 3).
אני מנסה לעשות איתה הרבה מהסברים שאמרת אבל פשוט אי אפשר (גם אבא, סבא וסבתא מנסים).
אשמח לטיפים ורעיונות איך אפשר לנסות להרגיל אותה להתרכז בדבר אחד ולשבת יותר מכמה שניות במקום אחד.
תודה וסליחה על האורך...
 

ShAN1sHan1

New member
,תודה רבה על התשובות! אך אני צריכה עוד עזרה בנושא...

הרבה מהדברים שהזכרת היא כבר עושה די הרבה זמן. טפו טפו טפו היא מאוד מתקדמת מבחינה התפתחותי, קוגניטיבית... הבעיה היא שיש לי הרגשה שהיא במסלול ההיפראקטיביות.
היא לא מסוגלת לשבת, קופצת מדבר לדבר.
התחלתי לקחת אותה לגן ביחד ושמתי לב שבעוד שאר הילדים יודעים לשבת בריכוז, בעבודות יצירה, באוכל וכו' היא פשוט לא יודעת לשבת. גם כשהיא כבר כן מוכנה לבוא לריכוז זה תמיד בעמידה (אני יושבת ומראה לה שאני משתתפת), לא במעגל אלא יותר פנימה, אם הייתה קצת פחות פחדנית היא הייתה ניגשת לגגנת בזמן הריכוז (היא רוצה לגשת אליה, מבקשת ממני שאבוא איתה), גם אז היא איננה משתתפת בריכוז ברציפות, אלא נעמדת כמה שניות, רצה למשחקים, חוזרת, שוב רצה וכך הלאה. שמתי לב שתמיד היא צריכה שיהיה לה משהו ביחד (ספר, צעצוע, בובה) גם אם בכלל לא משתמשת בהם.
ביצירה היא מדביקה שתי מדבקות ורצה למשחקים, חוזרת לכמה שניות ושוב רצה.
באוכל אחרי ביס היא כבר קמה, משחקת עם הכיסאות, מתיישבת, נותנת ביס, שוב משחקת, גוררת ונעמדת על הכיסאות וכו'.
יש לציין שהיא כך גם בבית, גם כשמדובר בדברים שהיא מאוד אוהבת. בכל זאת קופצת ממשחק למשחק, וגם כשאני מנסה להושיב אותה למשחק ספציפי בלי גירויים מסביב עדיין קופצת ומחפשת במה להתעסק.
גם מנושא האכילה היא מאוד בעייתית, לא יושבת לאכול, מתרוצצת עד לרמה שיכולה להעביר יום שלם כשכמעט ולא אכלה כלל (נעה בין אחוזון 0 ל- 3).
אני מנסה לעשות איתה הרבה מהסברים שאמרת אבל פשוט אי אפשר (גם אבא, סבא וסבתא מנסים).
אשמח לטיפים ורעיונות איך אפשר לנסות להרגיל אותה להתרכז בדבר אחד ולשבת יותר מכמה שניות במקום אחד.
תודה וסליחה על האורך...
 

iameden

New member
היא עוד מאוד צעירה וזה גם עניין של הרגלין

אז הייתי קודם כל מנסה לבנות סדר יום והרגלים.. מתי יושבים ובמה משחקים. לאכול, לדוגמא, רק ליד השולחן ואם קמים אז סיימה לאכול עד הארוחה הבאה...
לתת לה גם דוגמא אישית ולשבת איתה (בעיקר באוכל) ולפעמים זה גם עניין של גבולות... עכשיו כולם יושבים במפגש ואפילו להושיב עליך.
היא עוד מאוד צעירה ובגילה זה עוד די נורמלי להיות עם טווחי קשב קצרים. זה עניין של אימון, הרגל וגיל
 

ShAN1sHan1

New member
המון המון תודה!


 

עדי862

New member
מומלץ

משחקי הרכבה למיניהם, תדפיסי כל מיני ציורים ושתצבע והלגו דופלו יכול להיות מעולה בישבילה זה בדיוק לגיל הזה.
אני לא מכירה לעומק את החינוך הביתי, אבל ממליצה אולי לחפש באינטרנט או להתייעץ עם מישהו שמבין בנושא
 
למעלה