יל
דה בת 5

יל
דה בת 5

1.יש לי ילדה בת חמש.קנינו לה לפי בקשתה,תוכית בשנה שעברה.היא מאד אוהבת את התוכית,אבל ביום יום,א משחקת איתה.התוכית בכלוב,ואני לא אוהבת לשחרר אותה,כי היא עושה קקי בבית,ואחכ קשה ללכוד אותה ולהחזירה לכלוב.מעבר לזה,מתסכל אותי לראות ציפור סגורה כל היום בכלוב.כיצד ניתן להחזיר את הציפור לחנות,או למצוא לה פתרון טוב אחר,ולא אצי בבית,בלי לפגוע בבת שלי?מה אוכל לומר לה?
2.בעיה שניה-הבת שלי נכנסת להתקפי זעםכאשר לא מקבלת את מה שהיא רוצה.דוגמה,אם אנחנו בחנות והיא רוצה משהו ואני לא קונה לה,וגם אם אני רוצה קנות לה והמוצר בדיוק נגמר,או שיש תקה בקופה,ולא ניתן לקנות,גם אם אני לא אשמה,הילדה פשוט מתחילה לצרוח עלי,ולומר כמה אני מסריחה מגעילה,שורטת אותי,צועקת שאני אמא גרועה וכמה היא שונאת אותי.אני פשוט כבר עייפה מהריטואל הזה.אתמול למשל,היינו אצל רופאת הילדים עם ילד נוסף שלי.וככ התביישתי בהתנהגות של בת החמש שלי:((בגלל שלא קניתי לה מה שהיא רצתה,עשר דקות לפני כן,היא התחילה בחדר של הרופאה,ומר כמה היא שונאת אותי,שאני מסריחה אמא גרועה וכו.הוצאתי אותה מהחדר וסגרתי את הדלת.אחכ היא ביקשה להכנס,ושוב היא התחילה,וגם עתה על מיטת הרופאה,נשכבה שם והתחילה לקרוע ניירות.אשמח לקרוא את דעתכם.
 

iameden

New member
נשמע מורכב

קצת קשה לענות בפורום על שאלות מורכבות כל כך.
אני אישית לא רואה איך הבת לא תפגע אם תתני את התוכית שהיא אוהבת.. את תמיד יכולה לנסות להסביר שהיא צריכה חברים ויהיה לה כיף יותר אצל x או פשוט לשים גבול ברור- היא לא יכולה לצאת מהכלוב כי זה מלכלך...
לגבי שאלתך השניה, נשמע שלילד. התקפי זעם וקושי עם גבולות ודחיית סיפוקים. קצת קשה לי "לנתח" את המצב מכמה שורות כתובות ואין באפשרותי לדעת ממה זה נובע אבל הייתי ממליצה לך ולבעלך ללכת להדרכת הורים כדי לראות שהגבולות שאתם מקנים לה בבית הם אחידים, עיקביים, אסרטיביים, יעילים וללא אלימות מילולית או פיזית מצידכם או מצידה.
 

שירהד1

Member
מנהל
ממליצה בחום לפנות להדרכת הורים-

בסגנון הדרכה פרטנית במסגרת מכון אדלר או מטפלות אחרות- פסיכולוגיות או עובדות סיציאליות, המומחיות בטיפול משפחתי והדרכת הורים (כתבתי בלשון נקבה, אבל כמובן שיש גם גברים מטפלים בתחום...).
התיאור שתיארת פה מורכב מדי בשביל להתייחס אליו התייחסות רצינית ומעמיקה דרך האינטרנט. זה לא יהיה אחראי מצידי להתחיל ולענות. זה מצריך התייחסות פרטנית והדרכה משמעותית עבורכם.

שיהיה בהצלחה!
שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
למעלה