הילד מתעורר כל יום ב חמש וחצי

nfch11

New member
הילד מתעורר כל יום ב חמש וחצי

שלום יש לי ילדה בת חמש וחצי.
היא נמוכה ולכן מאוד חשוב לי שלפחות תישן כמו שצריך בלילה שההתפתחות תיהיה מלאה וכמו שצריך. היא נרדמת כל יום בסביבות 20:30. אבל קבוע כל יום היא מתעוררת בשעה 5:30 , 5:50 , 6.
אין פעם אחת שהתעוררה אחרי 7. גם כשהיא הולכת לישון בימי שישי בשעות מאוחרות היא קבוע מתעוררת ב 6.
זה לא שהיא מתעוררת לראות טלויזייה אנחנו לא מאפשרים. היא מתעוררת ומשחקת במשחקים אחרים.
מה ניתן לעשות?
 

iameden

New member
שעות שינה והארכת השינה

כמה דברים שעלולים להשפיע על שעת היקיצה-
הרגל
ישנה מספיק שעות עבורה
עייפה מדי והולכת לישון בעייפות יתר
יש רווח משני שמקבע את הקימה

בגילה של ביתך היא אמורה לישון כ 11 שעות בממוצע. כל ילד הוא שונה ויכול להיות שבאמת השעות מספיקות לה אבל להיות ערה מ 5:30 עד 20:30 זה עדין נשמע לי כמו המון זמן לגילה והייתי מנסה דווקא להקדים את שעת השכבה. כשילד הולך לישון עייף מדי, מופרש אדרנלין המשפיע על שינה איכותית ועל שעת היקיצה- בבוקר, מכיוון שהוא משפיע במיוחד כשהשינה הופכת ל"חלשה" יותר.
אז דבר אחד ששווה לנסות זה דווקא הקדמת שעת השינה ולדעתי לא יאומר משמונה ואפילו לפני כן. כך, גם אם תמשיך לקום מוקדם, תוכל לצבור מספיק שעות שינה עבורה (מעבר לזה שבגלל הפרשת האדרנלין בעייפות יתר, לעיתים דווקא הקדמת שעת השינה גורמת לאיחור שעת הקימה).
שנית, לילדים רבים 6 זה אכן בוקר והם כמעט מעולם לא ישנו יותר מכך... אבל, בגילה, ניתן בהחלט להתחיל "לדחות" את הקימה וגם אם התעוררה כבר, לומר לה שעדין לילה ורק ב 6 כבר בוקר (ואפילו לסמן לה בשעון ולהראות לה שתדע). עוד מעט שעת הזריחה תתחיל להתאחר ואז גם ניתן לומר לה שעדין לילה וחושך ולילה טוב... למעשה, הרעיון הוא להתנהל כאילו קמה באמצע הלילה עד שעת הבוקר "ההגיונית". כמובן שלא רצוי להשאיר אותה עכשיו עד 7 במיטה.. זה לא ריאלי כרגע.
אם הדבר נעשה באסרטיביות שקטה ומשעממת ובלי ויכוחים או משא ומתן (רצוי להכין אותה לכך יום קודם) הילד לומד להישאר במיטה עוד מעט ולעיתים אף מתחיל להתעורר מאוחר יותר.
כמו כן, העובדה שלא רואה טלויזיה בבוקר היא מצויינת אבל כל עוד ברגע שקמה, יכולה לשחק, אין לה שום אינטרס לישון עוד קצת... הרבה יותר כיף כדי לשחק, הרי כבר התעוררה...
לכן, אם כבר מחליטים שבוקר וקמים, מאוד רצוי להתחיל שיגרת בוקר (שירותים/צחצוח שיניים/ארוחת בוקר/החלפת בגדים וכו') ורק לאחריה לאפשר משחק לפני ההליכה לגן...


בהצלחה ולילה טוב וארוך...
 
למעלה