מעבר לחטיבה צעירה

מעבר לחטיבה צעירה

שלום. שמי ענבל ואני גרה בארה״ב. הבן שלי יהיה בן 5 בסוף נובמבר.

ילדים שמלאו להם 5 לפני הראשון לספטמבר, נכנסים לבית ספר שמתחיל בחטיבה צעירה (טרום כיתה א). עד אז הבן שלי הולך לגן פרטי שהוא מאוד אקדמאי. התברר לי שאני יכולה להעביר אותו לחטיבה צעירה פרטית (מקבלים שם ילדים שמחאו להם 5 עד סוף דצמבר) ושנה אחר כך אוכל להעביר אותו לכיתה א בבית הספר.
אני מתלבטת מאוד ואילו הנימוקים:
1. אקדמית, אני חושבת שהוא מוכן לעבור וגם פיזית (מאוד גבוה).
2. אם ישאר שנה נוספת בגן, אני חוששת שהשנה הראשונה בבית הספר (חטיבה צעירה) תהיה שנה מבוזבזת מבחינה אקדמית אך מצד שני יקנה לו יותר ביטחון.
3. אם אעביר אותו לחטיבה צעירה פרטית, ושנה אחר כך יעבור שוב לבית ספר ציבורי - אולי זה יותר מידי מעברים שיפגעו לו בביטחון העצמי?
4. מה באמת עדיף, להיות הכי גדול בכיתה כשאתה כבר יודע את החומר או להיות הכי קטן ומאותגר?
אני בהתחבטות קשה וצריכה עזרה...אשמח להמלצות מקצועיות...אני חושבת שההחלטה שלי תשפיע המון לאורך כל חייו וחוששת לעשות טעות. הנטייה שלי תמיד לדחוף את הילדים קדימה אבל עלול להשפיע על הבטחון העצמי שלהם.
 

iameden

New member
שאלת מיליון הדולר

קשה נורא לדעת מה יהיה בעתיד ואיך ישפיע עליו ואכן כל החלטה כזו נראית משמעותית וגורלית. הבעיה היא שלעיתים אפשר לשער איך ילד יהיה ואיך יתמודד אבל זה בפועל בלתי אפשרי לדעת ותלוי בגורמים רבים כמו הגילאים של האחרים, ילדים שמכיר והגננת/מורה. בעיקרון, בכנות, אני חושהת שילד שמוכן לעלות אין סיבה שלא. אבל צריך לזכור שמסגרת אקדמית היא מקום מלחיץ מגן ויש ילדים שזה יהיה להם קשה. מעבר לכך, אני חושבת שההורים בדר"כ יודעים ומרגישים הכי טוב מה יהיה הכי נכון אז הייתי הולכת על תחושת הבטן שלך. חג שמח ומלא שמחה
 
מומחית לבניית ביטחון עצמי

הי, זה בסדר וזה חשוב ונכון לדחוף את הילדים קדינה אך יחד עם זאת חשוב לבנות את הביטחון העצמי של הילד. כל המחקרים העדכניים מצביעים על כך שלא מספיק רק IQ גבוה כדי להסתדר אלא צריך גם אינטלגנציה חברתית ואינטלגנציה רגשית.
אני לא מכירה את הילד ואותך מקרוב כדי לומר לך בוודאות מה לעשות אך כן מוזמנת להתייעץ איתי בפרטי. חג שמח
 
למעלה