שלום- מחפשת את ספר עץ המוצצים

Caitriona

New member
שלום- מחפשת את ספר עץ המוצצים

או כל ספר או עצה טובה לגמילת ילדה בת 3.5 ממוצץ...
(הגננת שלה המליצה על הספר הזה, אך לצערי קשה מאוד לאתרו.)
כל טיפ יועיל!

תודה!
 

iameden

New member
ספר מקסים אבל אני לא בטוחה שעוד מדפיסים אותו

נסי בחנויות ספרים קטנות דווקא. אולי נשאר להן. יש הרבה ספרים אבל אני לא כ"כ אוהבת אותם. ילדים אוהבים את הסיפור "צצי" למשל. הרבה פעמים מה שעוזר זה קודם כל להוריד את תדירות המוצץ (רק לשינה למשל ויש מי שמוציאים את המוצץ אחרי שהילד נרדם) וגם ללמד דרכי הרגעה אחרות שלא כוללות מוצץ... את כועסת/עייפה/עצובה. אולי חיבוק/בובה/שמיכה/מנוחה? אולי הסחת דעת... לדעתי זה חשוב מאוד לפני הורדת המוצץ, אחרת הגמילה תהיה קשה אף יותר כי לילד אין דרכי התמודדות אחרים עם קושי. מעבר לזה יש הרבה אופציות- מסיבת מוצצים ושליחתם עם בלונים (לא ממש אקולוגי). בדומה שליחתם בים/שתילתם באדמה/לשים בקופסא ולחפור בור כתיבת אוצר וכדומה.... ללכת לתלות אותם על אחד מעצי המוצצים שיש בערים השונות. ללכת "לתת אותם" לפעוטון/תינוקיה למי שצריך אותם. לשים בקופסא אחד אחד לפיית המוצצים ולגלות בבוקר הפתעה קטנה (או הפתעה גדולה אם כולם נגמרו). או כל רעיון אחר שעולה על דעתך. מציעה לעשות על כך שיחה קודם ולומר שכבר גדולה וצריך להעביר את המוצצים או לזרוק/למסור. מה שנראה לך ... היא יכולה לשתף פעולה או לא אבל בכל זאת צריך לנסות לתת לה מקום להחליט ולבחור, שתרגיש שהדהר לא נכפה עליה (צתוך 2 אופציות)- מתי נעשה זאת? שישי או שבת? איך רוצה וכדומה ... בהצלחה!
 
אני מאוד אוהבת את "נעמה והמוצץ"


ספר מאוד חביב , עם גישה מיוחדת בעיני- זה מאפשר לילדים להבין שההחלטה היא גם שלהם ולמענם וזה מועבר בצורה מאוד הומוריסטית.
 

Caitriona

New member
תודה! מוזר אבל רק עכשיו ראיתי שיש תגובות

בינתיים, לצערי, הניסיונות לגמילה הופסקו.
היא לא משתפת פעולה כלל... ניסיתי רעיונות דומים לאלו שהוצעו אבל בהעדר הסכמה או שיתוף פעולה זה היה פשוט סיוט. במשך שבוע ניסינו רק להגביל את שעות המוצץ, ואפילו לא היינו ממש נוקשים בעניין. הצענו רעיונות "אמצע"- כשראינו שקשה לה העלינו את האפשרות ללכת להרגע כמה דקות במיטה עם המוצץ (לפחות גם להגביל מבחינת מיקום בבית) אבל שום דבר לא עזר. היה שבוע נוראי ממש! העניין שהיא אפילו לא ביקשה את המוצץ- פשוט ניסתה דרכים עקיפות להביא לכך שנציע לה.
אז אחרי שבוע גיהנום ממש- ללא כל התקדמות או שיפור, החלטנו לוותר לבינתיים. אם היא ככה לא משתפת פעולה אז זה לא יעבוד.
הצלחתי לאתר את הספר, אגב. פניתי ישירות לסופרת. בינתיים, קראנו ממנו כמה פעמים ובתי הציעה שכל יום נתלה מוצץ על העץ עד שייגמרו לה המוצצים. אז כמובן שהסכמנו- זה הגיע לגמרי ממנה- היא ראתה את הספר וביקשה שנקרא והיא גם העלתה את הרעיון. בינתיים תלינו שני מוצצים- אבל זה רק לבקשתה. אנחנו לא מכריחים או מעלים את העניין. מקווה שגם אם יהיה תהליך איטי, בסוף יביא לגמילה.
תודה על העצות וסליחה על החפירה...
 
למעלה