הרטבת לילה

פיקוס123

New member
הרטבת לילה

הבן שלי בן 5 כבר שנה ומשהו גמול לגמרי במשך היום ובלילה הוא ישן בלי טיטול בעיקר לפי דרישתו כי זה לא היה נוח לו. ויוצא יותר שבורח לו בלילה מאשר שהוא קם יבש, שהוא קם יבש אני מעודדת ומשבחת אותו, מביאה לו מדבקות. אבל ברוב הלילות מתי שהוא בשעות המקדמות של הלילה הוא קורא לי שברח לו ואני צריכה להחליף לו סדין לפעמים גם את השמיכה והכרית ולהוריד לו את הבגדים והוא חוזר מיד לישון. בשנ"צ בבית ובגן הוא קם יבש.

השאלה שלי היא: עד מתי הרטבת לילה?? זה יעבור לו מתי שהוא בזמן הקרוב?? אמרו לי להעיר אותו שעה אחרי שמשכיבים אותו לישון שילך לשרותים ואז להחזיר אותו לישון וזה נשמע לי קצת הזוי, שכנה אמרה לי שזה מה שהיא עושה לבן שלה שגדול מהבן שלי בחצי שנה בערך וזה לא תמיד הולך לה.

תודה לתבונות ושבת שלום
 

iameden

New member
יש מי שמעיר במהלך הלילה כדי שהילד ילך לשירותים

ההמלצה היא לקחת את הילד לשירותים לפני שאתם הולכים לישון.
בסה"כ זה נראה לי הגיוני לנוכח העבודה שגם ככה אתם צריכים להחליף לו הכל וזה מעיר אותו, אז כבר עדיף לקחת מתוך שינה לשירותים ולחזור לישון.
הרטב בגיל חמש היא עדין נורמטיבית אבל יש אפשרות לטפל בנושא בגרכים שונות ואולי כדאי להתייעץ עם רופא הילדים בנושא.
הוא בסה"כ לא גמול זמן כה רב ויכול להיות שאינו בשל עדין לגמילת לילה. גמילת לילה היא ברובה פיזיולוגית וקשורה להפרשת הורמונים. יכול להיות שהוא באמת ובתמים לא מרגיש את הצורך כי ההורמונים עדין לא מופרשים לו ושווה לנסות לקחת אותו לשירותים במהלך הלילה.
כמו כן העובדה שקם יבש בשנ"ץ (הוא עדין ישן שנ"ץ בגיל 5??) אינה אינדיקציה לכולת שלו לגמילת לילה, בה השינה הרבה יותר עמוקה וארוכה...
 

פיקוס123

New member
בגן

בגן יש שעה מנוחה/שנ"צ יש כאלה שעדין צריכים את השנ"צ שלהם ויש כאלה שלא..... אולי זה עוד יעבור לו הצורך בשנ"צ עד שנה הבאה
 

iameden

New member
נפלא שבגן מאפשרים

כל עוד השנץ לא פוגע לו בשינת הלילה אז אין עם כך בעיה. ניסית לקחת לשירותים בחצי עירות שכזו?
 

פיקוס123

New member
המליצו

הם ישנים שעה אחת בגן וזה לא פוגע לו בשנת לילה, פשוט הפסכולוגית של הגן יעצה לנו לקחת אותו שעה אחרי שהולך לישון לשרותים, אבל לאט לאט הוא משתפר, יש פעמים שקם יבש ויש פעמים שמרטיב בלילה.... כמובן שמשבחת אותו שקם יבש....
 
למעלה