כל השינויים בפייסבוק ינואר/פברואר 2016

כל השינויים בפייסבוק ינואר/פברואר 2016

פייסבוק לא נחים לרגע.
מדי יום נעשים ברשת שינויים קטנים כגדולים.
להלן תמצית השינויים החשובים ביותר שהיו בתקופת ינואר/פברואר 2016:
1. הפרופילים האישיים עוברים שיפורים ממש נחמדים
פייסבוק טוענים (וברור שהם צודקים) שהביקורים בפרופילים האישיים מסתכמים
ביותר מ-4,000,000,000 (מיליארד!) פעמים ביום. אז כשהם מחליטים להכניס שינויים בפרופילים האישיים,
אפשר לסמוך עליהם שהם יהפכו את הגלישה להרבה יותר למעניינת.
אני לא ארחיב על השינויים כי מהות הכתיבה שלי היא לצורך שיפור השיווק שלך
והשינויים האלה לא ישפיעו כלל על יכולות השיווק שלך בפייסבוק.
אבל אני כן רוצה לסכם את השינויים בקצרה
כי בכל זאת כמשווקים בפייסבוק אלה דברים שאנחנו רוצים לדעת:
– תמונה הפרופיל בניידים הופכת לגדולה יותר והיא תמוקם באמצע תמונת הקאבר
– ניתן יהיה לשים במקום תמונת הפרופיל סרטון קצר שיאפשר לגולשים להכיר אתכם מעט יותר טוב
– ניתן יהיה לתזמן את השינוי של תמונת הפרופיל.
מכירים את הטרנדים בפייסבוק שבעקבותיהם אנשים מחליפים את תמונת הפרופיל? שבוע כפילים כזה?
אז ניתן יהיה לתזמן את החלפת התמונה לשבוע ימים בלבד
– תהיה שליטה טובה יותר וקלה יותר על מי רואה מה בפרופיל שלכם
– יהיה שטח חדש ,בחלקו העליון של הפרופיל, עם מידע מקוצר עליכם (intro)
– ניתן יהיה לבחור 5 תמונות מובחרות שיוצגו בחלק עליון של תצוגת הפרופיל בניידים
עד כאן מגניב? עוד לא ראיתם כלום….

2. פייסבוק השיקו כלי לייעול והגבלת חשיפה אורגנית
עד היום האפשרות לשלוט בקהל שיראה את הפוסטים שלכם היתה שמורה רק בפרסום הממומן.
שם היתה לנו שליטה מצויינת למי אנחנו מכוונים שיראה את הפוסט.
לאחרונה פייסבוק הוסיפו אפשרות לשלוט במי יראה את הפוסטים שלנו בחשיפה האורגנית (ללא מימון).
אנחנו יכולים להחליט לאיזה קהל פייסבוק תציג את הפוסט שלנו.
ברירת המחדל אגב, היא שהחשיפה האורגנית מכוונת לאוהדים בדף (לחלק קטן מהם כמובן)
ואם אין לנו סיבה ממש מוצדקת אני ממליצה להשאיר את זה לפי ההגדרות של ברירת מחדל.
למה? כי הקהל שהצטרף לדף שלנו וביקש לעקוב אחרינו, מן ראוי שהוא יהיה הראשון לראות את התכנים שאנחנו מפרסמים.
הרי בסופו של דבר מטרת כתיבת הפוסטים שלנו היא לגרום לאנשים לעבור תהליך הבשלה לקראת הרכישה מאיתנו.
לכן אנשים שעוקבים אחרינו בדף הם אלו שהכי קרובים להבשלה ואז לרכישה.
האופציה הזאת פתוחה בדפים עם מעל 5000 אוהדים באופן אוטומטי. בדפים קטנים יותר ניתן לפתוח אותה ידנית.
איך עושים את זה?
בחלקו העליון של הדף העסקי, ממש מעל תמונת הקאבר, לוחצים על הגדרות -> ואז כללי –
ואז מסמנים v במקום המסומן בספרה 3 בצילום המסך.
אגב דיברתי על האפשרות הזאת הרבה יותר בהרחבה בהדרכה שקיימתי לאחרונה
בשם ״איך עושים ככה וככה״ המדגימה עשרות פיצ׳רים שכל בעל עסק רוצה להכיר.
פרטים על ההדרכה הזאת תוכל למצוא כאן
רגע רגע… יש עוד….

3. שינויים במודעות הלידים
לפני כמה חודשים פייסבוק יצאה עם פיצ׳ר מעולה של מודעות לידים. מודעות אלה לא דורשות דפי נחיתה על מנת
לאסוף לידים באמצעות קמפיין פייסבוק. טופס מילוי הפרטים נוצר בתוך הפייסבוק עצמו, וגם הנתונים של הגולש
נמשכים מפייסבוק באופן אוטומטי ועל הגולש רק ללחוץ ״אוקיי״ בטרם שליחת הליד שלו אלינו.
אבל היו כמה בעיות עם המודעות האלה:
א. היה מעט מדי מקום להסביר לגולש למה הוא משאיר הפרטים. גולש שמקבל מעט מדי מידע כדי להבין לאיזו בדיוק מטרה
הוא שולח את הפרטים שלו… לא שש להשאיר את הפרטים שלו
ב. המודעות האלה הופיע רק במובייל
ג. ניתן היה ליצור את המודעות באמצעות פאואר אדיטור בלבד
שלושת הדברים האלה תוקנו (זה למה אני כל כך מאוהבת בפייסבוק)
ומעכשיו ניתן לבנות את המודעות האלה באמצעות מנהל המודעות.
לא כולם עדיין קיבלו את האפשרות הזאת אבל לא לדאוג. היא תגיע בהדרגה לכולם.

המודעות האלה יכולות להופיע גם במובייל וגם במחשב שולחני
ונוצרה אפשרות ליצור טופס ביניים שמופיע לאחר ההקלקה על המודעה ולפני אישור שליחת הפרטים.
מטרת טופס הביניים היא לתת לגולש מידע נוסף אודות מטרת שליחת הפרטים שלו:
אם זה לצורך צירוף לרשימת התפוצה, או לצורך קבלת דו״ח חינמי, או
אם בעקבות שליחת הפרטים יצרו איתו קשר טלפוני למתן מידע אודות המוצר או השירות.
*הטופס הינו אופציונלי בלבד.

4. בדפים העסקיים התחדשה הנראות של הפתקים
פתקים מאפשרים לנו לבנות סוג של מיני בלוג בדף הפייסבוק שלנו.
זהו מקום בו אפשר לאסוף את כל המאמרים שכתבנו בצורה מרוכזת,
שלא כמו כתיבת פוסטים ארוכים שנבלעים בתוך העמוד וקשה לאתר אותם,
וגם לא כמו השליחה לבלוג שמוציאה את הגולש החוצה מהעמוד שלנו.
באמצעות פתקים ניתן לבנות, כאמור, מיני בלוג בתוך הדף העסקי.
בעבר, נראות הפתקים היתה לא שיווקית בעליל והתפעול שלהם היה ידידותי עוד פחות.
היום הם עברו מהפך וישנה אפשרות לערוך אותם ולעצב אותם בצורה מאוד יפה.
איך נראים הפתקים היום? הנה צילום מסך של פוסט שהוא בעצם פתק.
התמונה בולטת, הכותרת מוגדלת ואפשר להתחיל לקרוא את תחילת המאמר.
איך יוצרים פתקים ? כנסו למקום המסומן בחץ ירוק
ואז תגיעו למקום עם כל הפתקים ותלחצו על ״הוסף פתק״.
כאן גם תוכלו לראות את ההבדלים בין התצוגה של הפתקים הישנים
לתצוגה של הפתקים החדשים.
גם על האפשרות הזאת של פתקים דיברתי בהדרכה ״איך עושים ככה וככה״
הזכרתי אותה קודם ופרטים עליה תוכל למצוא כאן.

עד כאן תמצית השינויים האחרונים
של חודשים ינואר – פברואר 2016
היו כמובן עוד לא מעט שינויים
אבל עליהם אכתוב בפוסט הבא
כדי לא להעמיס הפעם !
 
למעלה