לא כל בחור עם רכב הוא בחור עובד.

בעוד שחילונים

מרבים לקנות מוצרים תוצרת חוץ, החרדים מעדיפים תוצרת כחול לבן... נכון, בגלל המחיר... אבל בפועל הם מחזקים את הכלכלה של המדינה..
 

efectהפרפר

New member
אתה משווה את הסבסוד האקדמי לזה בישיבות?

באוניברסיטאות משלמים שכר לימוד מכובד שעולה מדי שנה והמלגות אפסיות כולל מלגות קיום וכסטודנט אין תמיכה מהמדינה לא משנה אם עובד או לא. במכללות משלמים שכר לימוד מלא. ככל הידוע לי אין מעמ על כיכר לחם שחור שאינו פרוס ועל ירקות ופרות ויתר מוצרי המזון הבסיסיים מאוד זולים. אלו הם המוצרים שמשפחות מרובות ילדים עניות רוכשות בבניברק ובירושלים - בין הערים העניות בארץ. בישיבות שכר הלימוד חינם זאת בנוסף למתן תרומות ומלגות קיום לתלמידים שחלק לא קטן מהם רוצים פטור מהצבא, משתמש בסמים [כן - נרקומנים], "חוזרים בתשובה" שבחרו את זה במקום כלא, אינו שומר חוק וכן הלאה. מעטים האנשים שבאמת ראיתי אותם לומדים באמונה שלמה. הרחוב החרדי מזעזע אותי ברוע שקיים בו ומדהים אותי בטוב שבו - הניגוד הזה לא נתפס.
 

egonn

New member
את הכסף לוקחים מכולנו

גם את הנעורים ולפעמים גם את החיים, בשעה שאתם מתווקחים על כן עובד או לא שמא ינזק השידוך...
 
אני לא יודע,

אבל בתור אחד שהיה לו רכב עשר חודשים אין מצב להחזיק רכב אם לא תהיה לך הכנסה של אלף שקל בחודש מינימום.. אני בגלל זה העפתי את הרכב שקניתי אחרי קצת יותר מחצי שנה.. אלא אם כן יש להורים שלך מספיק כסף...
 
גלה לי איזה רכב עלה לך אלף שח חודש

אצלי זה יוצא לכה``פ 2500 שח בחודש (ושוב לא שאני יעבוד כדי לממן `פינוק` שכזה, יש נסיבות שמאפשרות לי זאת).
 
יפה לך אז...

אולי תיתרום לי אותו לכמה ימים?
 
זה מה שקורה שאתה קונה

פיאט מקרטעת... הדלק היה יחסית זול, מנוע אלף.. את הביטוחים שילמתי מראש לשנה.. אותם לא כללתי בהוצאות... דיברתי על הוצאות שוטפות, דלק, ואיך לא....... ת י ק ו נ י ם . . . . .
 
שלי מנהלים מנוע 2000

עשית לי תיאבון לעבור ל1300 אבל לא מקרטעת! טירוף ההוצאות של רכב היום.
 

kiss 18

New member
בר אורין,

תנסה לגלות מי אמר את זה. יכול להיות שהוא לא מתכוון כלל להרע, אלא אפילו במובן החיובי, אז תברר זאת.. ותדבר איתו שאתה לא מעוניין שהוא יגיד, או שאם הוא כן אומר.. אז שגם יציין את העובדה שאתה בחור ישיבה לכל דבר כל הזמן היית כך וכו' וכו'... ואם הוא כן ניסה להרע, אז תדע לא להעביר את הטלפון שלו לבירורים עליך. במקביל, תנסה להכות בכיוון הזה שאתה בחור ישיבה וכל הזמן היית כך..
 

ליטאי613

New member
בחור עובד, לא הבעיה שהוא עובד

אלא כך שהוא לא עוסק בתורה. כנ"ל בחור עם רכב. לא הבעיה שיש לו רכב, אלא שהוא עוסק בלעמוד בפקקים/להסיע רבנים/וואטבר, במקום לעסוק בלימוד תורה.
 
לא חושב שמדובר על

לא ללמוד בזמן שצריך... אני מדבר אחרי הסדרים... ועכשיו תגיד לי שתמיד צריך ללמוד... אם ככה לא היית יכול לכתוב פה..
 
כמו כל כלי בחיים בעל כח.

כגודל יכולתו להרע כך האפשרויות הרבות שניתן להפיק ממנו לטובה. עין טובה רואה את הניצול של רכב לחסוך זמן מיותר בדרכים, שמירת העיניים ועוד מעלות טובות ורבות, ועין אחרת תראה את החסרונות, הכל בעיני המתבונן! ובניצול נכון של הכח!
 

efectהפרפר

New member
אבל זה לא נוגד

תראו את הרמבם, את רבי עקיבא וגדולים אחרים בתורה - הם עבדו במקביל, רכשו מקצוע, אם זה רפואה או עבודת כפיים או כל דבר אחר. הרמבם עודד עבודה ולימודים במקביל והוא בעצמו היה רופא גדול באזור. אני מקווה שלא צריכה לעדכן אותך על ידיעותיו של הרמבם בתורה...
 
למעלה