איזה סיפור

איזה סיפור../images/Emo4.gif

הבת הלכה לבת מצווה של חברה טובה אצל החברה בבית. לדבריה היו כ50 ילדים+הורים של הילדה+די ג'י +מפעיל מכונת סוכר ושתיה. בקיצור, זה בפנטהאוז, 2 קומות אחרונות של בניין בן 6 קומות. המסיבה היתה אמורה להתסיים ב10 וחצי. בתשע וחצי טלפון מהבת לנייד של בעלי - אבא תבוא דחוף לקחת אותי עכשיו ילדים פה ניפצעו וצריך ללכת הביתה (ברקע נשמעות צרחות)בעלי שואל אותה אם היא בסדר והיא פורצת בבכי - לא ניפצעתי אבל יש פה ילדים עם דם ותבוא מהר, אני מחכה לך ליד הכניסה היכן שהורדת אותי יחד עם עוד ילדים ושכן שלהם ששומר עלינו. בעלי מנסה לברר מה קרה והיא אומרת אני בסדר תבוא עכשיו. בעלי מייד מתארגן, אני כבר חצי מעולפת . הוא מגיע לשם -מסתבר שחלק מהילדים ירדו ללובי , בגלל כמות האנשים לא שמו לב שהם ירדו, 10 ילדים לערך. הם שיחקו שם ותוך כדי המשחק התנפצה דלת זכוכית האינטרקום, הזכוכיות עפו ופגעו בילדים, אחד ניפצע ממש קשה ביד - חתך עמוק וגדול (לפי התאור של הבת שלי היה המון דם וילדה התעלפה)רצו מהר למעלה עם רסיסים בפנים, חתכים עמוקים בידיים ובפנים , היסטריה ולחץ נוראי, ההורים של החוגגת הזעיקו מהר שכנים שיעזרו להם לפזר את הילדים הלא פצועים הביתה והתפנו לטפל בפצועים , את הילדים הלא פצועים הורידו למטה עם שכן ששמר עליהם וניסה להרגיע אותם , נתנו לכולם מים שישתו למטה, הלובי היה מוצף זכוכיות ודם.ילדות היסטריות (כולל הבת שלי). בעלי הציע עזרה בהסעת ילדים הביתה אבל כולם היו כבר "מסודרים" וחיכו להוריהם. בעלי שאל אם צריך להסיע מישהו לבית חולים והשכן לא ידע לענות וביקש שלא יעלו למעלה כי כנראה היה שם בלאגן או שרצו למנוע ערבוב של ילדים פצועים עם לא פצועים. בקיצור הם הגיעו הביתה, הבת שלי בוכה ומבוהלת . אחרי שעה שלחה SMS לחברתה החוגגת לשאול מה קורה, טרם קיבלנו תשובה. אני מקווה ששלום לפצועים,
 
../images/Emo10.gif איזה פחד ומסכנה הילדה שחגגה בת מצווה

ומסכנים הילדים ומסכנים כולם שם
 

b o t t e n

New member
../images/Emo2.gifאיזה נורא. מזה זה זה../images/Emo35.gifככה סתם התנפצה דלת

?? מוזר.
 

dify

New member
תוך כדי המשחק התנפצה הדלת...

זה לא לגמרי מעצמה... יתכן שמישהו העיף עליה משהו בלי להבין שהיא עלולה להתנפץ אם המכה תהיה חזקה מידי... בגיל הזה הם פשוט לא מבינים את המשמעות של המעשים עד הסוף. ממש לאחרונה, בתיכון ליד הבית שלי, מורה נשענה על שולחן המורה, הברגים של השולחן היו משוחררים לגמרי, היא עפה וריסקה לגמרי כמה עצמות שלה, היא היתה צריכה טיפול ארוך ורציני לטפל בפציעות. התגובה של הילדים? מבחינתם זה מצחיק (!) הם פירקו את השולחן כדי לקחת לו את הברגים, כי הם מעיפים אותו אחד על השני, אז הם הוציאו את הברגים והשאירו את הפלטה מלמעלה בלי להבין את הסיכון שבדבר, וגם אחרי שזה קרה, הם תכלס לא הבינו את תרומתם לאירוע, מבחינתם זה היה סתם צחוקים, והמורה במקרה נפלה תוך כדי...
 

b o t t e n

New member
נראה לי מוזר, בקשר לדלת.

דלתות כאלו אמורות להיות מחוסמות וכפולות.
 

dify

New member
אז תארי לעצמך באיזה עוצמה היה צריך להיכנס בה

אין לך מושג מה ילדים עושים, בחיי, הסיפורים שאני שומעת, מאחד מילדי החבורה... היו גורמים לאוזניים שלך לעמוד...
 
מפחיד

שולחים ילדה למסיבה בבית פרטי בהשגחת הורים וגם שם יש סכנה. תני לה לדבר ולספר מה שיותר, להיות עם חברות ולהשתחרר מהטראומה.
לך ולילדה.
 
אני לא מתפלא, אולי תשובתי לא תמצא חן בעיניכם

בואו לא נהיה תמימים. כמו בבית הספר גם מחוץ לו הילדים פרועים ומתנהגים בגסות, גם בבית המארחים וגם מחוץ לו. אני מאמינה שהזכוכית לא נשברה מעצמה אלא מעוצמה שמישהו פגע בה. או שדחף חבר או שזרק חפץ. הנהגות הצברים ידועה בפראותה. לא כולם כמובן אבל מספיק מיעוט כדי להשפיע.
 

אנילה1

New member
הסיפור מלמד שילדים לא יכולים לחזות מראש מה

יקרה. וזה גם קורה למבוגרים מצבים מהסוג הזה. אבל למה ההיסטריה? לא יותר קל להיות רגועים ולעשות את הדברים בישוב דעת? אנחנו מלמדים את הילדים להיות היסטריים. האם גם ההורים היסטרים? אם הייתי אחת השכנות בבנין הייתי מייד מרגיעה את הילדים. ואומרת להם שהם לא צריכים לפחד שאנחנו המבוגרים ניקח פיקוד. ובעיקר שמה שקרה יכול לקרות לכולם. האם דור ההורים של היום הוא היסטרי? והילדים לומדים גם להתנהג כך? אף אחד הרי לא נהרג, וגם פציעה קשה, ניתן לתפור, והיום יודעים לתפור כך שלא נשארים סימנים. אז בשביל מה ההיסטריה, וריגשי האשמה?
 
עידכונים - הילד שניפצע קשה מאושפז בבית חולים

ואת זה לא ידעו בבוקר כי מי שליווה אותו לבית החולים היו ההורים שלו שהוזעקו למקום .חלק מהי הדלת נישברה כי הם השתוללו והוא התנגש בדלת תוך כדי ההשתוללות. חלק מהילדים (מהכיתה שלו, הבת שלי לא מהכיתה שלהם, היא מכירה את הילדה מחוג שהן הולכות אליו יחד) כבר נוסעים לבקר אותו בבית חולים עכשיו ממש.
 
זו הבעיה עם ההשתוללויות

אי אפשר לדעת כיצד זה נגמר. השאלה - האם הילדים ילמדו מהתוצאה הזו? אני, לצערי, בספק. הילדים שבמילא לא משתוללים - ילמדו. הילדים המשתוללים, כמו לא מעט מבוגרים יגידו "לי זה לא יקרה".
 
אני בטוחה שהבת שלי למדה כמה דברים

מהסיטואציה הזו. וזו אמנם לא דרך נעימה ללמוד בה איך להתנהג בסיטואציות דומות אבל זה בהחלט משפיע עליה. איך להתנהג כשיש התקהלות והשתוללות זה דבר חשוב ללמוד (האם אני מתערב ומתלהב או מתרחק, האם אני שומר על רכוש של אחרים או מרשה לעצמי להשתולל במקומות שאני לא מכיר ולהרוס כי לא איכפת לי , איך החברים שלי מגיבים במצבים כאלו, האם אני נכנעת ללחץ חברתי ומושפעת או שומרת על כללי ההתנהגות שלמדתי מהבית)
 
ממש מפחיד

הדלת בטוח לא היתה מחוסמת,זכוכית מחוסמת לא נשברת בכזו קלות. מקווה שהילד מרגיש יותר טוב. כמובן גם שאר הילדים, ובתך,מקווה שיצאה מהטראומה הזו. היום הילדים יותר מידי שובבים וצריך כמה מבוגרים שישמרו עליהם במסיבות כאלה.
 

זננדיר

New member
אורחת מהדף הראשי, חייבת לומר לך כל הכבוד.

לא חשבתי שאפשר ללמוד משהו מסיטואציה כ"כ שלילית ובזכות ההודעה שלך למדתי שכנראה שמכל אירוע אפשר ללמוד משהו חינוכי קונקרטי לחיים. תודה :)
 

b o t t e n

New member
דלת מחוסמת לא אמורה להישבר מעוצמה של גוף של

ילד-נער. כנראה שהזכוכית לא היצה מחוסמת ו/או שהיה סדק קודם. וחוץ מזה- כן לפעמים זה טוב חהצתמרר והתנער בגיל צעיר וללמוד לקח ודרך התנהגות לכל החיים, מאשר ללמוד בגיל מבןגר יותר כשהתוצאות הרוטת אסון גדול יותר.
 
למעלה