שאלה לגבי תזונה לאחר ניתוח הוצאת טבעת

asurcuc2000

New member
הקלה

רציתי לשתף, אולי יועיל לאנשים אחרים
בשנת 2000 נותחתי אצל ד"ר אבינוח, ניתוח טבעת כמובן. למען האמת מהיום הראשון לא הצלחתי לזרום עם הגוף הזר הזה שהוכנס לי לגוף. ירדתי כמה עשרות קג (אפילו לא זוכרת מדוייק). עם לידת הילד הראשון החלו ההסתבכויות עם הטבעת. נאלצתי לפתוח. עליתי כמובן. לפני שנה גיליתי את תזונת פליאו. ירדתי בשמחה ובלי מסכנות יותר מעשרה קג. ואז התחלתי להרגיש ממש רע. סיוט ממש. מפה לשם לפני זמן קצר עשיתי ניתוח להוצאת הטבעת. מכיוון שאני עדיין שמנה, כל אחד ניסה לשכנע אותי על הדרך לעשות שרוול או מיני מעקף. סירבתי בתוקף. לא לכולם זה מתאים. כעת אין לדעת עדיין אם הניתוח לפתרון הבעיה ממנה סבלתי אבל אני שלמה עם עצמי על הוצאת הטבעת שמסתבר שהחלה לזוז. אני מאחלת הצלחה לכולם. מחכה לראות שאני יכולה לעכל ולחזור לתזונה שאימצתי.
 

asurcuc2000

New member
שאלה לגבי תזונה לאחר ניתוח הוצאת טבעת

הי שוב
הזוי ככל שזה ישמע אבל לא הרופאים ולא הדיאטנית בבית חולים הצליחו להנחות אותי כיצד להתנהל תזונתית לאחר ניתוח להוצאת הטבעת. הם יודעים בעל פה מה לומר למנותחי מעקף או שרוול, אבל לגבי הוצאת טבעת נאמר לי "תראי מה עושה לך טוב". הדיאטנית רק אומרה "בהדרגה".
יום אחרי הניתוח שתיתי שתיה שקופה ולא מוגזת ואכלתי קרטיב שאישרו לי. בערב אכלתי יוגורט יווני. מאז אני על מוצרי חלב כל מיני ומעט ירקות שאני מועכת מתוך מרק עוף (קישוא, גזר, תפוח אדמה) לעיתים פירה עם מעט רוטב של קציצות (רק הרוטב בשביל הטעם). חייבת לציין שריבוי מוצרי החלב עושה לי רע ודי נמאס לי מירקות חיוורים מעוכים. איך אפשר להתקדם מכן? אילו מזונות נכון לנסות? עקרונית אני ללא טבעת וללא שום דבר אחר מלבד הדבקויות ובקע כנראה שמי יתן ויסתדר עם הזמן לאחר הוצאת הטבעת.
אשמח למי שיש לו תובנה מה עלי לאכול....
תודה ובוקר טוב
 

קובי ד11

New member
מנהל
הוצאת טבעת

אין לך טבעת ולפי מייטב ידיעתי ואני לא איש מקצוע אין ום בעיה לתזונה רגילה


קובי
 

asurcuc2000

New member
קובי תודה ובוקר טוב.

נכון, אין כלום אבל יש הדבקויות וכנראה בקע שנוצר, ובכל זאת הגוף צריך ללמוד בהדרגה... כך נראה לי לפחות.
 

קובי ד11

New member
מנהל
בוקר אור

ברור שיש הדבקויות ,וכנראה בקע שנוצר ,באם האוכל לא גורם לך לבעיה ,אפשר לאכול הכל
 

אופירA

New member
מנהל
נתנו לך הנחיה מדויקת כיצד לאכול לאחר הניתוח

לאכול בהדרגה הכל, לפי מה שאת רואה שעושה לך טוב.
מה הבעיה?
הנה, אכלת בהדרגה, ראית מה עושה לך טוב ומה עושה לך רע, ואת צריכה להמשיך בהתאם למה שראית.
לא ברור לי מדוע הירקות חיוורים. אין כורכום בבית? אם כך, צריך ללכת לחנות.
ומי אמר שאי אפשר קציצות?
 

asurcuc2000

New member
הי אופירה בוקר טוב

אני הייתי שמחה להנחיות יותר מדוייקות, אבל זו אני.....
היום כבר עשיתי לעצמי מרק מתובל כמו שצריך ואפילו טעמתי קצת בשר טחון... לא עשה לי טוב
העניין הוא לא מה עובר לי. העניין הוא בחילות גהנום....
 

אופירA

New member
מנהל
בחילות זה תגובה של מערכת העיכול כשהגוף חולה

הגוף שלך לא מרגיש טוב, כנראה כתוצאה מכך שעבר ניתוח והוא עדיין מחלים.
לא כתבת מתי בדיוק נעשה הניתוח להוצאת הטבעת, כך שאינני יכולה לשער אם זו הסיבה.
את יכולה להתייעץ עם המנתח או הדיאטנית טלפונית.

אישית, אם הייתי במצבך, הייתי מתמקדת באכילת פחמימות, ולא בחלבונים. את מתארת תזונה של מוצרי חלב ושל בשר, ואני הייתי אוכלת אוכל קל, כגון פירה או אורז לבן, אפילו לחם, עם ירקות. אולי תזונה כזו היתה מביאה להקלה.
 

asurcuc2000

New member
מראש מתנצלת על השאלה הילדותית

בוקר טוב

ביום שלישי אמורים להוציא לי את הסיכות מחמשת החתכים שבבטני.
למי שעשה זאת לא מזמן - האם הפעולה הזו כואבת? רק המראה של הסיכות נעוצות לי בגוף קשה לי, ואני קצת חוששת שההוצאה שלהן כואבת
סתם כדי להכין את עצמי
תודה מראש ושובע מבורך
 

asurcuc2000

New member


 

קובי ד11

New member
מנהל
תזונת פליאו

הטבעת אצלך משנת 2000 16 שנה ,ורק עכשיו הוצאת את הטבעת ,מעניין למה \מה קרה במשך 16 שנה
תזונת פליאו אני לא יודע מה זה ,אני רק מציע למי שחושב על התזונה הזאת לבדוק
מה שנשאר לי זה לאחל לך בהצלחה בתזונה .


קובי
 

asurcuc2000

New member
שש עשרה השנים שלי עם טבעת בקיבה

הי קובי וכולם, קצת הבהרות
לניתוח הלכתי בעקבו הרבה לחצים מסביב בתקופה שהייתה מאד קשה עבורי, בגיל 26 במשקל 123 קג. נותחתי על ידי ד"ר אבינוח באסותא. יום לאחר מכן שוחררתי הביתה. בלי ליווי פסיכולוגי או קבוצת תמיכה, בלי יעוץ תזונתי. לכי, תתמודדי עם חיים חדשים ולא מוכרים.
מההתחלה היה לי קשה עם הטבעת. כאב לי, לחץ לי במקום של הפורט בחזה. הקאתי. לא זוכרת יום אחד בלי בחילה במידה זו או אחרת. כך היה אצלי, אני יודעת שאצל אחרים החוויה שונה (אם כי רבים, רבים מידי בסוף מוציאים אותה. זה אומר דרשני לעניות דעתי).
לפני קצת יותר מתשע שנים וחצי ילדתי את בכורתי בלידה ממושכת וקשה, שבמהלכה מנהל המחלקה נאלץ ללחוץ לי מהחזה כלפי מטה כדי שהתינוקת תצא בואקום כשהיא במצוקה נשימתית. לאחר הלידה הייתי רזה מתמיד. כולם החמיאו לי. מה הפלא? לא אכלתי כלום. לא יכולתי לשתות יותר משתי לגימות מים. הייתי נשכבת במיטה ומיד מקיאה. רצתי לד"ר אבינוח. הוא פתח את הטבעת לחלוטין. כמובן שהמשקל החל לעלות אבל לא הרגשתי שאני עומדת להתעלף בכל רגע. ההגבלות של הטבעת ליוו אותי כל העת למרות היותה פתוחה. הבחילות היו חלק ממני. בנתיים ילדתי לפנ יחמש שנים וקצת שוב. המאבק במשקל לא הרפה ממני יום אחד.
לפני כשנה נחשפתי לתזונת פליאו. ירדתי יפה במשקל. הייתי שבעה, אנרגטית, מאושרת. הרגשתי שמצאתי את דרכי. ואז, כפי הנראה חלה תזוזה או התהדקות בטבעת. התחלתי להרגיש רע מאד: רפלוקס, הקאות, צרבת, ליחה. שום טיפול לא עזר. הבדיקות המקיפות הצביעו שה"חשודה" העיקרית זו הטבעת שיצרה בקע והדבקויות. אמנם עם מינון נכון ושילוב של תרופות יכולתי לנהל אורח חיים סביר אבל הוזהרתי שהטבעת עלולה בלי הכנה מוקדמת להחליק ולהיכנס לקיבה. בחרתי באופן מודע ומניעתי לגשת לניתוח להוצאתה. וכך עשיתי. כעת מתאוששת ולומדת דרכי מחדש.
 
למעלה