ניתוח טבעת- התייעצות

שרiן כ

New member
ניתוח טבעת- התייעצות


שבוע טוב לכולם!
איזה כיף לגלות שיש פורום שעוסק בנושא הזה!!

אני מאד מעוניינת לעבור את ניתוח הטבעת (כרגע אני בשלב של התייעצות וקריאה בנושא... טרם פניתי לרופא). יש לי כמה שאלות בנושא שאשמח לקבל עליהן תשובות מאנשים שעברו את התהליך,
אז ככה: נולדתי מלאה ובגיל ההתבגרות החלה ההשמנה הקיצונית וכל החיים סבבתי סביב דיאטות אך ללא הצלחה. פעם אחת לפני כ-6 שנים הצלחתי להוריד כ- 15 ק"ג אך כמובן שהם חזרו בחזרה ועם תוספות... ומאז לא הצלחתי להתמיד באף דיאטה. השאלה שלי היא- אם המשמעת העצמית שלי כל כך נמוכה מה מבטיח לי שהניתוח יצליח? כי לפי מה שאני מבינה גם עם הטבעת צריך משמעת עצמית חזקה כדי שהניתוח יצליח....
שאלה נוספת- אחת הסיבות שכל כך חשוב לי לרדת במשקל (מלבד הביטחון העצמי, המראה ותחושת ההערכה) היא שאני בתהליך טיפולי פוריות ומנסה להיכנס להריון, ואחת הסיבות לחוסר ההצלחה היא תסמונת השחלות הפוליציסטיות שגורמות בין היתר להשמנת יתר (בעיקר בבטן)... אשמח לדעת מנשים שעברו את זה אם הניתוח מצליח גם לשפר את מצב השחלות הפוליצסטיות (ווסת סדירה יותר, בטן נפוחה פחות וכו') ?

תודה רבה רבה לכל העונים/ות שיוכלו לשפוך לי קצת אור על הנושא
 

אופירA

New member
מנהל
מישהי סיפרה כאן על חוויה שלה

שאחרי ירידה קטנה במשקל הופיע מחזור לאחר שהיא כבר שכחה איך הוא נראה.
(תעשי חיפוש מתקדם עם המילה "מחזור" או "שחלות" בתוכן, ובטוח תמצאי אותו).

צריך להבין מה זה "לא הצלחתי להתמיד באף דיאטה" ואיך הגעת למסקנה שהמשמעת העצמית שלך כך כך נמוכה.
יש אנשים שלא מצליחים לשמור כי הם רעבים. אם הם היו שבעים הם היו מצליחים לשמור. הניתוח עוזר בכך.
יש אנשים שלא מצליחים לשמור כי אין להם מודעות ולא בא להם לוותר על אוכל. הם חייבים לרכוש מודעות לבעייתם, כי הניתוח לא נלחם בראש שלא בא לו לוותר על אוכל ובא לו לעשות מה שבא לו.
יש אנשים שהשמינו כי לא עשו בכלל דיאטה, אלא אוכלים בלי חשבון. גם אם הם לא אוכלים בכמויות ענקיות, עדיין הם אוכלים בלי חשבון, וזה יותר מידי עבורם, מול בעיית הנטייה שלהם להשמנה או כל נתון אחר שלהם. הם חייבים לרכוש מודעות לתזונה ולהסכים לשנות הרגלים. את הכוח לשנות הרגלים הניתוח נותן, צריך רק הסכמה בראש ומוכנות בלב (רצון) של המנותח.

את מוזמנת לפרט פה או להתייעץ איתי פרטנית בטלפון, לגבי ההרגלים שלך, כדי לייעץ לך אם הניתוח מיועד לפתור את הקושי שלך, או שאת צריכה לדעת עוד דברים כדי להצליח להיפטר מבעיית ההשמנה.
טל' 03-5781855, אופירה, לא בשבת, להשאיר הודעה עם מס' טלפון באין מענה.
 

שרiן כ

New member
אופירה, קודם כל תודה...

על ההיענות המהירה
שנית, הבעיה שלי בדיאטות היא לא רק הכמויות, כמו למשל קופסא (!!) שלמה של עוגיות, אלא גם סוגי האוכל. אני לא מסוגלת להגיד "לא" למאכלים משמינים כמו פיצה או בורקס וגם לא מצליחה להפסיק אחרי משולש אחד... עד שאני לא "נחנקת" אני לא יכולה להפסיק לאכול...
כל דיאטה שהתחלתי כבר אחרי מס' ימים הרגשתי ר -ע -ב -הההה (יותר בראש מאשר בבטן) וברגע שראיתי מאכל שאני אוהבת (עתיר בקלוריות...) לא התאפקתי מלאכול אותו ולחסלו עד תום! וכך הייתי שוברת את הדיאטה עד לפעם הבאה...
מה שאני שואלת בעצם זה אם בדיאטה הבעיה שלי היא שאני לא מצליחה להתאפק ו"לסתום את הפה" אז איך אצליח לעשות זאת אחרי הניתוח? כי לפי מה שהבנתי עם הטבעת צריך לשמור על איפוק באכילה- כדי להימנע מהקאות, לאכול בריא, לא לדחוף את האוכל לפה בכח וכו',

אולי אשאל את זה בצורה אחרת- האם הטבעת תעזור לי לשמור על האיפוק וללמוד להסתפק במעט או שאני צריכה ללמוד לעשות זאת בעצמי על מנת שהניתוח יצליח?...

מקווה שהבהרתי את עצמי ושלך יש את הסבלנות לקרוא את כל החפירה הזו....
ושוב תודההה
 

אופירA

New member
מנהל
זו בעיה שמורכבת מכמה חלקים

ולכן הטיפול בה הוא שילוב של כמה כלי עזרה.
הניתוח חיוני כדי לעזור בעצירה הטכנית של האכילה הבולמוסית. הטבעת נותנת עונש מיידי כאשר מתנהגים שלא לפי הכללים שלה, והעונש אמור לאלף אותך להשתכנע להפסיק להתנהג כך ולהתרגל להתנהג אחרת. ברוב המקרים, העונש חמור יותר כשמדובר בפיצה או בורקס, וזה אמור לשכנע לוותר עליהם. אבל אין כמעט עונש כשמדובר בעוגיות או שוקולד, וכאן צריך כלי עזרה נוספים במקביל.

כמובן שהטבעת עוזרת רק אם מסכימים שהיא תעזור, וסוגרים אותה באופן אחראי ומבוקר. אבל יש אנשים שלא סוגרים אותה, כדי להמשיך לאכול בלי הפרעה, אז ברור שהם לא יירדו במשקל.
יש פה חיסרון, כי אדם צריך מודעות עצמית לבעיה שלו, ולנקוט פעולה מודעת כדי להגיע להגבלה של הטבעת. לעומת זאת בשרוול הוא יוגבל ללא התערבות שלו מעבר לניתוח עצמו, ולא תהיה לו ברירה לאכול כרצונו.
מצד שני יש פה יתרון גדול, כי כדי שתהיה לאדם מודעות עצמית, הוא צריך לרכוש אותה, וזה עלול לקחת זמן כי זה תהליך בנפש שמאוד מאוד תלוי בנתוני הנפש הספציפיים. וכל עוד הנפש לא מסוגלת להתמודד עם הבעיה שלה ולא יכולה להפסיק את ההרס העצמי, טוב שתהיה האפשרות לדחות את תהליך ההרזיה בהתאם לצורך, כי עדיף השמנת יתר וחוסר פוריות מאשר נפש שבורה ומרוסקת בלי הגנות נחוצות. למעשה, במקרה כזה עדיף משהו באמצע - השמנת יתר פחות חולנית, ונפש שנמצאת במאמץ, אבל לא מגיעה לשבירה. כאן היתרון של הטבעת, להגמיש את התהליך לפי הצורך.

אבל תצטרכי לעבור תהליך ארוך מאוד של מודעות עצמית וטכניקות התנהגות שיאפשרו לך לרכוש הרגלים חדשים.
טיפול שיחתי יהיה חיוני. את צריכה לעמוד על שורש האכילה הכפייתית הבולמוסית שלך, על הסיבות להרס העצמי הפנימי או השנאה העצמית, שמחייבים אותך להיחנק לפני שתפסיקי לאכול. את צריכה ללמוד להכיר את 2 הכוחות בנפש שלך ולדעת איך להתייחס אליהם - הכוח ההרסני שרוצה לפגוע בך, והכוח שרוצה לעזור לך להזיז הצידה את הכוח ההרסני ולא לאפשר לו לנהל את חייך.
בקיצור את צריכה ללמוד לאהוב את עצמך ולכבד את עצמך.
כמו כן את צריכה לרכוש ידע תזונתי, לדעת מה מזיק מבחינה קלורית ותזונתית ומה עדיף, כדי לדעת למה לשאוף להתרגל ולמה לשאוף להפסיק לאכול.
היתרון מבחינתך הוא, שאם תלמדי את כל הלימוד הזה, ההרזיה הפיזית שלך תהיה קלה, כי ההשמנה נגרמה מכמויות שומן אדירות, והפסקת צריכתן תגרום להרזיה מיידית.

טיפול בהפרעת האכילה הוא חיוני.
לעניות דעתי, ד"ר אבינוח הוא המנתח הטוב ביותר עבור טבעת, ושירותיו שלאחר הניתוח נוחים. אבל ד"ר אבינוח עלול לעודד אותך מאוד להקצין את הפרעת האכילה שלך לכיוון ההפוך, לכיוון הבולמיה והאנורקסיה, שהן הפרעות אכילה שנובעות מאותו שורש בעיה בדיוק, אבל במקום להתמכר לאכילה הן גורמות להתמכר לרזון קיצוני, ומסוכנות לנפש ולגוף הרבה יותר מאשר השמנת יתר. ד"ר אבינוח מתעלם מהפרעות נפשיות אלו ואינו מייחס להן חשיבות כלל, ואת צריכה לדעת זאת היטב כדי לא ליפול למלכודת נפשית מזעזעת זו. לטווח הארוך, היא גרועה הרבה יותר מאשר נפילה למלכודת ההתמכרות לסמים או לאלכוהול.
כך שאם את מקבלת עזרה נפשית בהפרעת האכילה, מתנתחת אצל ד"ר אבינוח ומודעת היטב שעצותיו בנוגע לתזונה והתנהגות אכילה הן בלתי שפויות בעליל (וכן גם עצות אנשי המסדרון שלו), ומתעלמת מהן לחלוטין לטובת הדרך השפויה שתשמור עלייך מפני ההפרעה שלך (שלפחות לא תחמיר!!!) - את הולכת על המסלול הטוב ביותר, לדעתי.

לדעתי, כדאי לך לגשת במקביל - הן לרופא המשפחה, כדי לשתף אותו ולקבל ממנו הפניה לניתוח (לא חיוני, אפשר גם בלעדי ההפניה), הן לקבוע תור לד"ר אבינוח (התורים ארוכים, עדיף לברר במרפאות אחרות אם יש תור יותר מוקדם ולנסוע במיוחד לאשקלון או לבאר שבע לשם כך, באופן חד פעמי), והן לגשת למשרד בקופת החולים ולבקש מידע מה נדרש ממך ע"י הקופה.
עד כמה שידוע לי, מנותחי כללית מנותחים ע"י ד"ר אבינוח במסלול הפרטי בבי"ח מדיקל סנטר, או בסורוקה במסלול הציבורי. לאחר הניתוח, כל סגירה ופתיחה יעלו 70 ש"ח כי מדובר בביקור פרטי אצל רופא שאינו שייך לקופה. יש אפשרות במשך הזמן לעשות את הסגירות והפתיחות בחינם, אצל כירורג אחר שעובד עם הקופה.
תתייעצי פה בנוגע להכל. נצבר פה מידע מציל חיים ומעניק איכות חיים, שמשום מה אינו ניתן ע"י המערכות המקצועיות (מחוסר ידע/אינטרס). תעקבי באופן קבוע אחר הפורום, תקראי חוויות של אנשים (כמו שעשית עד כה בחוכמה רבה), תשאלי כל מה שעולה בדעתך, תשתפי בתהליך גם אם אין לך שאלה (כי נוכל להעיר את תשומת ליבך לטעויות מחוסר ידיעה) ותיעזרי בהתאם לצורך בייעוץ הטלפוני שלי בנושא הרגשי והתזונתי והדרכה נכונה עם הטבעת. זה הפורום הטוב ביותר לנושא ההדרכה בטבעת, ואם תקבלי הדרכה סותרת מגורמים שונים במערכת, פה יוכלו להסביר לך את הסיבות והמשמעות של כל הגישות השונות בהדרכה.

בהצלחה.
 

שרiן כ

New member
וואו אופירה!! אני לא יודעת אפילו להסביר כמה

עזרת לי!! יישר כח על האכפתיות והסבלנות!! תודה רבה!
 

קובי d1

New member
שלום לשרון

ברוכה הבאה לפורום ,אכן יש את הפורום כדי לעזור למנותחים, או למי שמיועד לעשות ניתוח ומתלבט
ניתוח הטבעת וכל ניתוח מסוג אחר כמו שרוול או מעקף ,משמשים ככלי עזר לירידה במשקל ,הטבעת משמשת כשוטרת
אפשר לרמות כל ניתוח באכילה של מאכלים עתירי קלוריות ,בנישנושים של שוקולד ,גלידות ועוד דברים טובים וטעימים .
אבל עם תשתפי פעולה עם הטבעת מובטחת לך ירידה במשקל ,כי תיהיה הגבלה לא תוכלי לאכול מגש פיצות, או לאפה עם שווארמה כי תקיאי
יש הרבה הצלחות שתקראי עליהם בפורום ,ואני מכיר הרבה מהם באופן אישי שירדו במשקל ושומרים על ההשגים במשך שנים
לצערי יש גם כישלונות ,כמו בכל דבר בחיים
כניסה להריון אני יודע שההשמנת יתר גורמת לבעיות בכניסה להריון ,ואני מכיר באופן אישי לפחות 4 בנות שאחרי שירדו במשקל נכנסו להריון ,מישהי שמכנה את הבת שלה "ילדת הטבעת"
מאחל לך הצלחה בניתוח והצלחה בפרויקט של הבאת ילד/ה לעולם


קובי
 

שרiן כ

New member
אני יודעת שהרזיה תורמת לכניסה להריון, אבל...

אני עוד לא הבנתי (מקריאת הודעות בנושא פה בפורום) אם זה משפר את מצב התסמונת או לא...
בכל אופן נראה לי שאני הולכת על זה (אמא'לההההה) אז מאיפה מתחילים?? ברופא משפחה?
והייתי מאד מעוניינת לעבור את הניתוח אצל ד"ר אבינוח (אני מראשל"צ ושייכת לכללית) אז איך עושים את זה?

תודה!!
 

ליבי3617

New member
אני יכולה להגיד מניסיון אישי שכן בהחלט

הייתי בעבר אצל רופא נשים הרבה מאד פעמים בגלל התסמונת הזו.
הייתי מקבלת מחזור חלש להרבה זמן ואז צריכה לקחת ארגסט כדי לעצור הכל ושיהיה מחזור חזק שגם יסתיים.
6 שנים בצורה כזו עד שעשיתי את הניתוח.
חודשיים וחצי אחרי הניתוח לקחתי ארגסט בפעם האחרונה ומאז טפו טפו כל 29 יום כמו שעון...
רופא נשים שהייתי אצלו לפני 3 שנים אמר לי "כל הכבוד, בזכות הירידה במשקל השחלות כבר לא פוליציסטיות".
מודה... זה לא קורה לכל אחת, אבל המצב בהחלט משתפר.
 

רלין1

New member
שרון,

הרבה הצלחה בהכל,
אני סובלת מPCO,ומעוד סיבוכי פוריון לצערי
הלכתי לניתוח על דעת עצמי,אבל בעידוד הרופא האישי שלי,
שטען שהמון מטופלות שסבלו מאותה בעיה, המחזורים הסתדרו מעצמם,
לא שזה הבטחה,אבל זה מעודד,לא?
אחרי 5 קילו ראשונים קיבלתי מחזור ללא עזרת כדורים.
מבחינתי זה היה משהוא חד פעמי, ונפלא!
בהצלחה מרובה,
 

שרiן כ

New member
זה בדיוק מה שרציתי לשמוע


התשובה שלך חיזקה את מה שחשבתי! תודה לך!
 

pomelit

New member
אני הייתי 5 שנים בטיפולים לפני הילד הראשון

ואחר כך ניסיתי עוד שלוש שנים וויתרתי.
עשיתי ניתוח, ירדתי 25 קילו, ועכשיו נקלטתי ספונטנית. זו רק ההתחלה, אז אנחנו לא מדברים על זה (יש לי עבר של הריונות שלא הצליחו), ואולי זה לא קשור.
מצד שני אלה העובדות:
הייתי BMI 35 ומעלה, לא נקלטתי טבעית, וגם IVF הצליח פעם אחת מתוך 9 נסיונות. ירדתי ל BMI 30 , נקלט (ואני כמובן מקווה שייתפס).

לגבי המשמעת - צריך. הטבעת היא כלי עזר. לצערי היא לא עושה את העבודה. בגלל זה ירדתי בשנה 24 קילו שזה קצת פחות מחצי ממה שאני רוצה לרדת.
 

pomelit

New member
הייתי אופטימית


ירדתי ל 31.5, לא ל 30
אבל זה עדין היה מספיק כנראה...
 

שרiן כ

New member
תודה לכולכם

עזרתם לי מאד!
אני בהחלט אמשיך לעקוב אחרי הפורום הנהדר הזה!
 

שרiן כ

New member
שאלה לגבי ד"ר אבינוח

ממה שאני למדה פה בפורום (הנהדר הזה
) כדאי לי לעבור את הניתוח אצל ד"ר אבינוח... הבעיה היא שהוא מקבל את לקוחות כללית רק בבאר שבע (סורוקה) ואני גרה בראשל"צ..
האם יש רופא מאיזור המרכז ששייך לכללית שאפשר לקבל המלצה עליו או שעדיף לנסוע לב"ש?...
האם אפשר לעבור את הניתוח אצל ד"ר אבינוח באופן פרטי באיזור ראשל"צ? כמה עולה ניתוח פרטי?

תודה לעונים
 

אופירA

New member
מנהל
אין לך ביטוח משלים בכללית?

בעלי ביטוח משלים יכולים להתנתח במסלול הפרטי בבי"ח מדיקל סנטר בהרצליה, ע"י ד"ר אבינוח + פרופ' מזרחי או מישהו אחר ששייך לכללית.
תבררי טוב עם הקופה ועם המזכירות בטלפונים של ד"ר אבינוח. המזכירה רובין אמורה למסור את המידע הזה.
עד כמה שידוע לי, המסלול הפרטי מחייב השתתפות עצמית של כ-2000 ש"ח או כ-500 ש"ח אם יש ביטוח משלים פלטינום.
(דעתי האישית - אם חס ושלום הייתי בכללית, הייתי מעדיפה לנסוע לבאר שבע).

אופציה נוספת, ד"ר סובחי באיכילוב (ששייך לכללית). שם את צריכה לברר היטב כמה יעלה לך אחרי הניתוח סגירות ופתיחות, כי המסלול הפרטי והמסלול הציבורי של ד"ר סובחי שונים מאוד מאוד. במסלול הפרטי, כל פגישה לאחר הניתוח עולה 800 ש"ח, או שכרוכה בהבאת טופס 17 לפני כל ביקור. תבררי שם טוב טוב, וגם במשרד הקופה.
יש טלפון למרפאה הבריאטרית באיכילוב, תחפשי בגוגל או בפורום "ניתוחי קיצור קיבה" בתפוז שם גם עונה המנתח חפשי את הטלפון של המרפאה.

יש גם ד"ר שוורץ בבי"ח מאיר בכפר סבא.
יש כמובן עוד מנתחים בעוד בתי חולים, אבל אני לא יכולה להמליץ כי אינני מכירה או ששמעתי על השירות שלהם דברים מאוד לא טובים.

לא מזיק לקבוע פגישות ייעוץ עם כולם, ולהרגיש בעצמך איפה יש לך חיבור. איפה נראה לך שמתאים לך סוג השירות שתקבלי אחרי הניתוח (חיוני שהשירות יהיה זמין ונוח ולא יקר). וכד'.
 

אופירA

New member
מנהל
והערה קטנה - בכל הודעה תצייני: ניתוח טבעת

כי בפורום הזה נעשים כמה סוגים של ניתוחים בריאטריים, והם שונים מאוד זה מזה, ואי אפשר לזכור כל אחד איזה ניתוח הוא עשה/רוצה לעשות.
 
למעלה