מחפש יעוץ בין ניתוח קיצור (שרוול) או טבעת

עמוס1977

New member
מחפש יעוץ בין ניתוח קיצור (שרוול) או טבעת

אני נמצא אחרי יעוץ רופא שמייעץ לי אחרי אין ספור ניסיונות להרזייה ממשקל 135. בן 33.5 וחשש או מהסס לעשות ניתוח. אחרי הרבה בירורים והתענינויות הן באינטרנט והן בקריאות על הנושא החלטתי לעשות ניתוח. אבל איזה?? יש כאלו מיעצים טבעת "עזוב אותך פחות סיכונים" אבל מצד שני אומרים שזה לא הניתוח המוצלח להרזות יכול להיות שאחרי הניתוח גם לא תרזה. אז.... למי יש ליעץ? מי כבר אחרי??
 

אופירA

New member
מנהל
כולנו פה כבר אחרי -

שרוול או טבעת או מעקף קיבה. הייעוץ שאתן לך זה לשים משקל מתאים למי שאומר לך מה. כלומר מי הרופא שייעץ לך? מי אלו שמייעצים "עזוב אותך" וכל אלה. תן משקל רק לאנשים שיודעים מה הם מדברים. אתה רוצה לשאול על טבעת? רק פה יודעים מה מדברים. רק פה מומחים לטבעת באמת. אתה רוצה לשאול על שרוול? יש פה מומחי שרוול, מהוותיקים ביותר עם שרוול בארץ. יש עוד מומחי שרוול בפורום "משרוולים" באתר אג'נדה. ויש גם מעקף קיבה, שזה ניתוח יותר רדיקלי, עם יתרונות וחסרונות, אבל לא שאלת עליו, אז אין סיבה להמליץ לך. בכל אופן, גם לניתוח זה יש מומחים ונוכל לשלוח אותך אליהם אם תהיה מעוניין. תלמד אתה מה זה טבעת ומה זה שרוול, מה עוברים האנשים אחרי טבעת ואחרי שרוול, ותרגיש עם עצמך מה הכי נראה לך. תקרא פה סיפורים של מנותחי טבעת ומנותחי שרוול. תקרא מאמרים על שני הניתוחים הללו. אם לא התייעצת עם מנתחים עדיין, קבע תורים למנתחים ותתייעץ בנוגע לשני הניתוחים הללו. אחרי כן תשאל אותנו אינספור שאלות, ותרחיב ידע ותוכל להחליט. אם אתה הולך על טבעת, עדיף שתפנה למומחה לטבעת. אצלו כמעט אין סיכוי שלא תרזה. כמו כן, בטבעת חשוב מאוד ללמוד אצלנו את כל הפטנטים להתנהלות נכונה עם טבעת, כדי למקסם את יתרונות הניתוח הזה. כמובן גם בשרוול חשוב ללכת למנתחים מיומנים. בכל ניתוח. כל ניתוח הוא כלי עזר ולא פטנט הרזיה אולטימטיבי. בכל ניתוח המנותח צריך לעזור לניתוח, אבל בגלל שהניתוח עוזר לו, אז יותר קל למנותח לעזור לו. וזה המטרה של הניתוח, שיהיה למנותח יותר קל לרדת עשרות ק"ג במשקל. אבל אחריות על התזונה שלו הוא צריך לקחת, רק הוא יהיה פחות רעב ויוכל לאכול הרבה פחות, אז יהיה לו יותר קל לקחת אחריות על התזונה שלו, לספור קלוריות ולתכנן תזונה ופעילות גופנית. מי שלא יעזור לעצמו, ישמין גם עם טבעת וגם עם שרוול, בסופו של דבר. ברוב המקרים, עם שרוול יורדים יותר מהר מאשר עם טבעת, ויש לכך יתרונות וחסרונות. ותמיד יש כל מקרה לגופו, ואי אפשר לדעת מה יהיה בגוף שלך, על בסיס מה שקרה לאנשים אחרים. למשל היה פה מנותח טבעת שירד במהירות שיא עשרות ק"ג, ולעומתו מנותח טבעת (שניהם גברים צעירים) שלא ירד יותר מ-5 קילו לאורך שנה וחצי. לכן תסתכל על הממוצע, על הנפוץ, על הבדרך כלל, ומזה תלמד איזה ניתוח הכי נראה לך מתאים לך.
 

ליבי3617

New member
רובנו אחרי - ניתוחים שונים

אתה מוזמן לעיין בפורומים השונים ולקרוא הודעות. תקרא גם באינטרנט על כל סוגי הניתוחים ומשם תחליט מול מה אתה חושב שתוכל להתמודד הכי טוב. כמובן בסופו של דבר הכל תהליך (שחשוב לעשות אותו עם אנשי מקצוע).
 
בעיקרון אני מסכימה עם ליבי ואופירה

ומוסיפה: שלב א' - ההחלטה שאין ברירה. שאתה שלם עם עצמך וזה מה שאתה הולך לעשות. בלי התלבטויות. מכאן והלאה השאלה מה עדיף כבר פחות משמעותית. חשובה, אבל כל דבר יצליח אם אתה נחוש. זה השלב הכי קריטי והכי הכרחי. הידיעה שמכאן אין דרך אחור. אל תקשיב לאלה שאומרים לך לא כדאי לא מפני שאתה לא מסכים איתם, אלא שבאמונה אתה יודע שזה מה שאתה צריך לעשות.שהמצב שלך עומד להשתפר בזבנג אחד של יום ניתוח ויהי מה. שלב ב' - הרופא המתאים. בירורים בקופה. שלב ג' - בדיקות ורק ב שלב ד' - ההחלטה איזה ניתוח לעשות. אם אתה סומך על הרופא ויש חיבור - פשוט תעשה מה שימליץ לך. שלב ה' - קריאה , ידע, דיוווח לפורום, קביעת מועד לניתוח - לא בלחץ. רק אחרי שהבדיקות יושלמו. לעולם אתה לא יודע מה יעוכב וחבל לקבוע תאריך שעלול להידחות. עדיף לאזור כוח ולחכות חצי שנה למשל מאשר להיות בלחץ של זמן ואתה צריך זמן להתכונן ולארגן את החיים. ובהצלחה!
 

רוייקו

New member
שאלת השאלות - שרוול או טבעת ????

אין פה נוסחה ואי אפשר לדעת איך תגיב לכל סוג של ניתוח אפשר לנסות ולנבא איזה מהסוגים של הניתוחים יכול לקלוע מוצלח יותר לסגנון שלך, ליעדים שלך. אני נוטה לחשוב שטבעת מתאימה לאנשים שרוצים שיעצרו אותם, שמשהו יגביל אותם ויקשה עליהם לאכול ובעיקר, יהפוך את האכילה למשהו שקשה לעשות אותו: לפחות נעים, פחות משוחרר ומאפשר .. זה קורה ככל שסוגרים את הטבעת. הרבה מטובעים מדווחים שהאכילה הפכה משימה אדירה וזה מצריך מהם כל כך הרבה אנרגיות, שהם צריכים להוזיז את כל העיסוקים הצידה כדי לאפשר לעצמם לאכול. הטבעת מקשה על האכילה ומספר הפעמים מצטמצם. זוהי שיטה של מחסום. יש בה מזוכיזם מסויים.. כאב, קושי מסויים. אבל יש רבים שלא יוותרו על השליטה שזה נותן להם וההצלחה שלהם נשמרת כך לאורך שנים. לעומתם, יש אנשים שאומרים: אני ממילא אוכל פעמיים שלוש ביום. אני לא מתעסק הרבה פעמים עם אוכל. הבעיה היא לא נישנושים והבעיה היא לא הפעמים שאוכלים אלא הכמויות. האנשים האלה זקוקים לכלי עזר מסויים ושרוול קיבה יכול לסייע להם להשיג את המטרה הזו היטב. צריך לקחת בחשבון שהשיטה הזו לא עובדת במקרים של אנשים שאוכלים הרבה פעמים ביום ומתעסקים עם אוכל וסביב האוכל: הם יאכלו אמנם פחות מלפני הניתוח אבל ימשיכו ויעסקו באכילה כמה וכמה פעמים במהלך היום, הערב, הלילה, הבוקר.. אמצע הלילה.. גרגרנות לשמה. שרוול וגרגרנים לא הולכים יחד. זה מתכון כמעט ודאי לכשלון. עם זאת, יש לציין שלא מעט אנשים זקוקים רק לכלי עזר הזה ולא רוצים ולא צריכים טבעת. השאלה היא לאן אתה משתייך: לגרגרנים שצריכים מחסום או שמא לאנשים שאוכלים רק פעמיים שלוש ביום וצריכים רק להקטין את הנפחים של האוכל ?! זו שאלה שאתה צריך לענות עליה קודם לבד המון הצלחה
 

רוייקו

New member
מציע לשים במאגר התשובות

לפעמים אני מעדיף לענות בפרוטרוט על מנת להכניס תשובות שחוזרות על עצמן ויקח לי עוד שנה עד שיהיה לי חשק לענות עליה שוב באותה השקעה. הזדמנות להכניס למאמרים, לשאלות נפוצות או וואט אבר..
 

חמ סה

New member
אני ממליצה לפתוח שדה של "שאלות נפוצות"

מכיוון שמדובר בפורום ש"נותן שירות" לכלל המנותחים (לפחות כ"תחנה ראשונה" עד שכ"א מתנתב לפי סוג הניתוח שבחר לעצמו) רצוי (וראוי) לפתוח שדה כזה של "שאלות שחוזרות על עצמן" + תשובות שראוי מאוד שיישמרו במאגר לרווחת דורות המנותחים הבאים עלינו לטובה. (אני מבחינה שגם בקומונה שלנו לרוב האנשים נמאס, בשלב זה או אחר, לענות לשאלות שחוזרות על עצמן <ואין ברירה, כל מועמד מתחיל מלא שאלות כרימון וזה טבעי ומובן> ואם הותיקים לא נרתמים ועונים שוב (ושוב, ושוב) - השאלה נשארת מיותמת והפונה לא מקבל את המידע לו הוא מחכה, וחבל - טעם לפגם ופספוס המטרה לשמה התכנסנו כולנו). בקיצור - מצטרפת לבקשתך ואם אוכל לעזור, בשמחה
 

שמחה37

New member
אופירה לטיפולך


ושירלי אם יש לך איך לסייע בשמחה זו באמת קטגוריה חשובה. שמחה
 

חמ סה

New member
אני לא צופה בעיה


במיוחד כשאת כל תשובות ה"גזור ושמור" את כתבת אופירה. כל שנותר לך הוא להקיש ב"חיפוש המתקדם" את שמך ויעלו לך *כל* התשובות שלך לפי טווח הזמן שתגדירי, שם תוכלי לראות מה ענית למי (תופתעי לגלות כמה פעמים וודאי חזרת על עצמך) ואיזה שאלות/תשובות שווה להעביר למאגר ה"נפוצות". אותו דבר את יכולה לעשות עם השם של רוייקו ושל שאר הח'ברה הותיקים - יקל ויזרז לך את העשייה והקמת המאגר המתבקש. בהצלחה ובברכה
י איתך (
)
 

ליבי3617

New member
אנשים עם טבעת לא יודעים לנשנש?

תשאל כמה מאלה שעלו במשקל עם טבעת ואכלו ביסלי, בייגלה, ביסקוויטים ובמבה. לא כל כך נכון להכליל לדעתי.
 

אמא שלו2

New member
אני בדיוק במצבך.....

הייתי כאן המון ובעוד פורומים של מנותחים אחרים, הלכתי למומחים, שאלתי, התייעצתי והחלטתי לפני הכל ללכת על ה"פשוט" והכי פחות מסוכן. בע"ה ב1 לפברואר אני אצל ד"ר אבינוח לטבעת. ומקווה שזו תהיה הבחירה הנכונה. למדתי שהרבה מההצלחה או אי ההצלחה זה תלוי בי בלבד. בכל אופן מאחלת לך בריאות ובקלות בכל מה שתבחר.
 

רוייקו

New member
יש גם מטובעים מנשנשים אלא שהיתרון שלהם

הוא שהם יכולים לבחור לסגור את הטבעת ובכך לא לנשנש. הם לא יכולים לנשנש שטויות כשהטבעת לא מאפשרת להם חיים קלים עם אוכל. צריך להבין שהנישנושים האלה עם טבעת סגורה לא בדיוק הולכים יחד. טבעת סגורה מחייבת לשבת ולאכול כמו שצריך ולאורך הרבה מאוד זמן. כשהטבעת מגבילה מאוד הנישנושים לא עוברים בקלות משום שזו לא אכילה רצינית. לחטוף פה ושם זה לא משהו שקל למנותחים מוגבלים לעשות. ברוב הארוחות שלהם מושקע הרבה מאוד אנרגיה. יספרו לך המטובעים שסגרו הרבה ולא עובר להם. דווקא אלה מצליחים הכי טוב עם טבעת.
 

אלישבע24

New member
רוייקו חמוד,

לאכול ארוחה אני ישר שובעת אבל כל סוגי הנישנושים עוברים לי בקלות..
 

רוייקו

New member
אלישבע נחמדת,,

אני מתכוון לסגירה חזקה יותר שמגבילה גם נשנושים. בשלב הסגירה ההדוקה יותר קשה לנשנש: לאכול ארוחה שלמה יכול לקחת שעה שלמה וזאת בתנאי שמשקיעים הרבה מאמץ. מי שמתעקש לנשנש ולאכול מה שלא צריך, יכול לבחור בדרך הקשה יותר: בבלימה חזקה יותר, בשליטה משמעותית. ככל שהריסון חלש יותר, כך אפשר לבקש שליטה (מבחוץ -באמצעות הטבעת) גדולה יותר. אחד מול אחד. אני לא מדבר על סגירה חלקית של הטבעת, סגירה כזו שמאפשרת לנישנושים לעבור בקלות. אני רוצה לשאול מה קורה כשהסגירה חזקה: האם אפשר לעבור סתם ככה ולזלזול ארוחות חטופות בקלי קלות ? אלה שהכניסו עצמם לסגירה משמעותית לא יכולים אלא אם באמת ישבו וישקיעו הרבה מאוד זמן ומאמץ. אז נראה שאת עדיין סגורה חלקית, באופן כזה שעדיין מאפשר לך לא מעט חופש. אבל גם זה בחירה שלך כי יכול להיות שיש לך מידת ריסון טובה משאל אחרים. לא כולם בוחרים לסגור חזק וקשה את הטבעת. לא כולם מסוגלים. ויש הרבה אנשים שבכלל לא מסוגלים בכלל להתמודד עם טבעת, אם אם תהיה סגורה חלקית.
 

אלישבע24

New member
אני גם מקטנה רק מנשנשת

מארוחה אני בדרכ מקיאה אבל בלי קשר תמיד שנאתי ארוחות ונשנשתי. מה אפשר לנשנש? תודה לכולכם,כבר שנה שאני נכנסת כל יום ירדתי 26 ק''ג בהרבה מאמצים, אני צריכה להוריד עוד עשרה בשביל להגיע ל-70,אבל אני 172 אז אני כבר לא נראית שמנה. אני בת 55,ונכנסתי לדכאון,לא בגלל הניתוח,לפניו, אני רק יושבת כל היום בפורום. לא מסוגלת לבשל או לסדר. אני נפגשת עם פסיכיאטר ולוקחת כדורים, אבל הם ממש לא עוזרים לי. אוהבת להיפגש איתכם כל יום.
 

רוייקו

New member
נראה שלא הפנמת את התהליך שאת נמצאת בו, אלישבע

אבל אם מסתכלים על שני השליש הכוס המלאה, אפשר לראות שהצלחת לא רע: הצלחת להוריד את רוב המשקל העודף ועוד מה ? שימי לב באיזה מצב את מתארת את עצמך: את טוענת שאת כל הזמן מול המחשב, בשיחות עם פסיכיאטרים ולוקחת כדורים. המצב שאת מתארת לא פשוט בכלל: הרי יכולת לתאר מצב אחר לגמריי: נותרתי עם המשקל העודף, לא ירדתי ואני מול המחשב, בשיחות ועם כדורים. אבל הצלחת. זה לא הישג אדיר ?
 

אלישבע24

New member
רוייקו,תודה על התשובות המפורטות,

אתה לגמרי צודק,אני רואה בטבעת הצלחה גדולה. אני לא הרבה לוקחת נישנוש.
 

שמחה37

New member
לקרוא לקרוא לקרוא

ללמוד ללמוד ללמוד (דברים טובים באים בשלשות
) לדבר לדבר לדבר עם מנותחים מכל הסוגים, לקרוא כאן במשורוולים במעוקפים ולראות למה אתה "מתחבר". לי לדוגמא היה חשוב שההתעסקות בניתוח (פיסית) תהיה במינימום אחרי הניתוח היה גם חשוב לי בזמנו שמערכת העיכול תשאר כפי שהיא ולכן בחרתי בשרוול. אבל לכל ניתוח יש את ההשלכות שלו, ומשהו אחד שחשוב שתדע כל הניתוחים הם רק כלי, כלי עזר ענק אבל בלעדי העזרה שלך הם לא אפקטיבים לאורך זמן. לכן כך בחשבון שאם אתה הולך להליך כירורגי תעשה כבר עבודה מקיפה על מה הביא אותך למשקל הזה. קדימה צא לדרך צלחה שמחה
 

ברטו2

New member
אני עברתי את הניתוח עם טבעת בשנת 2009

אני הייתי מייעץ טבעת מתכווננת כי יש לי ניסיון טוב עם זה. קודם כל, הייתי על שולחן הניתוחים 20 דקות, בשעות הערב. וכבר בבוקר בשעה 7:00 הייתי במשרד ( של בית החולים אסותא) כדי להשתחרר!! קל ומהר. בלי פתיחת בטן. אלא שלא יצליח עם אנחנו נמשיך להתנהג כמו קודם. לדחוס אוכל ללא בקרה. אז אם כך, מה ההבדל בין ניתוח בכלל לסתם דיאטה? שהטבעת היא השוטר שלנו, ששומר שלא נגזים,. כי אי-אפשר להגזים. זה לא עובר!! בחודש הראשון כבר הורדתי 17 קילו. ואחרי זה, המשכתי לאט לאט עד שהגעתי להורדת של 54 קילו. הייתי רוצה להוריד עוד 10 אבל זה לא הולך. דוקטור אבינוח, שניתוח אותי, ראה אותי מידי כמה חודשים ואמר לי כך: לא צריך להוריד עוד. זה בסדר כמו שזה עכשיו. ולי זה מספיק. קניתי המון בגדים חדשים, זה נראה טוב עלי, הבריאות בסדר גמור. אז למה לא טבעת? בניתוח שרוול - הסבל, הכאבים הם ממש גדולים, ואי-אפשר להחזיר את הגלגל אחורה. מה שחתכו זרקו לפח ואין להחזירו!! בניתוח טבעת אם משהו לא הולך, פשוט מוצאים אותה מבלי לפתוח את הבטן, והקיבה חוזרת להיות מה שהייתה (אבל מי רוצה את זה?!!). תספר לי מה החלטת? ביי ובהצלחה!
 
למעלה