מקלחת עיפות וטרשת נפוצה

DANEAR

New member
מקלחת עיפות וטרשת נפוצה

שלום לכולם

מזה חמישה חודשים אני סובול מחולשות שמלוות אותי לאורך היום. מנוחה אינה באמת עוזרת, מעט מקלה אולי. לאחרונה המצב עם החולשות משתפר, הרבה בעזרת פעילות גופנית. הבעיה היא המקלחת שאחרי. אני מתמוטט אחריה. עם מים חמים/רותחים זה אפילו קשה יותר, אבל כל מגע עם המקלחת פשוט משבש אותי לגמרי. בזמן המקלחת הכל בסדר, אבל אחרי שאני יוצא התחושה הקשה מתחילה להתפשט עלי ורבע שעה אח"כ אני סמרטוט. כמה שאלות לכם:
אני לא מאובחן אבל ראיתי שבטרשת נפוצה עייפות ותופעת המקלחת זה אחד הסימפטומים. מישהו חווה את זה גם?
כמו כן, מהידע שלכם, אני מבין שטרשת נפוצה מגיע בהתקפים. האם זה מחייב? האם עצם העובדה שאין כאן התקף אלא מצב כרוני אומר משהו? האם מלבד עייפות צריכים להופיע סימנים נוספים?

דן
 

bali

New member
מנהל
היי דן


חולשה ורגישות לחום הם סימפטומים מוכרים של הטרשת הנפוצה.
אני כבר שנים לא יכולה לעשות אמבטיות, וגם מקלחת אני עושה חמימה ואף פעם לא רותחת, פשוט כי החום גורם לי לחולשה.

התופעות הללו כשלעצמן לא מספיקות כדי לאבחן טרשת נפוצה. יש מגוון רחב של סימפטומים ואני לא רוצה לפרט אותם, כי אצל כל אחד המצב שונה.

הכלים האבחוניים הטובים ביותר הם בדיקת MRI מוח ולפעמים גם חוט שדרה, ובד"כ האבחון משלב את בדיקת ה MRI, בדיקה של נוזל חוט השדרה, בדיקה פיזיולוגית אצל הנוירולוג/ית ולפעמים בודקים גם הולכה עצבית, ראיה ושמיעה.
לכל הבדיקות הללו צריך הפניה מהנוירולוג, במידה והוא/היא רואים בכך צורך לאור ממצאים פיזיולוגים בבדיקה במרפאה וההיסטוריה שלך.

יש כמה מהלכים של הטרשת. רוב המאובחנים סובלים ממנה בצורה התקפית אך ישנם מאובחנים שסובלים ממצב יותר פרוגרסיבי שלה - מין התדרדרות איטית בתפקוד לאורך זמן.
רק נוירולוג יכול לאבחן אם אכן במקרה שלך מדובר בטרשת נפוצה, ובאיזה מהלך היא. כשיש אבחנה ישנם גם טיפולים מונעים וטיפולים סימפטומטיים לדבריםפ שמפריעים.
לרגישות לחום אין תרופה, רק הימנעות מחשיפה לחום רב עד כמה שניתן. לעייפות/חולשה כלליים יותר יש טיפולים תרופתיים.

תרגיש טוב ובהצלחה
 
למעלה