איזה כיף זה שבת!!!

איזה כיף זה שבת!!!

שוב הגיע יום חמישי ואיתו השרשור הקבוע שלנו: שרשור שבת של הפורום אז אתם יודעים מה לעשות וחבר'ה תעשו את זה שלא תהיה לי הרגשה שאני מדברת לעצמי!!!
 
פרשת השבוע פרשת ויחי

השבת נפרדים. נפרדים מספר בראשית, מיוסף הצדיק ומיעקב אבינו אז אם יש לכם איזשהוא דבר תורה שמתעסק בנושא הזה של הפרשה או בכל נושא אחר שקשור אתם מוזמנים לכתוב אותו כאן.
 
מה מתבשל אצלכם?

אנחנו ב
אחרי שהיינו בשבוע שעבר אצל אמא שלי וזה מה שנכין:
לערב:
סלט חצילים שאני מנסה להכין בפעם הראשונה, הוא מוגדר "כמו הקנוי" אז אני הולכת להשוות ביניהם ויש לי הרגשה שהביתי ייצא טעים יותר.
סלט בורגול מיוחד.
סלק בתחמיץ.
מרק בצל שיהיה לפעמיים.
פאי רועים.
שעועית ירוקה מאודה ברסק עגבניות.
פירות.
עוגת שוקוצ'יפס קנויה.
לצהריים:
סלטים ומרק מהערב.
עריסה.
פירות ועוגה מהערב.
ומה אצלכם
 
שיר לכבוד שבת

חשבתי לשים את השיר "חזק חזק ונתחזק" של אברהם פריד אבל, החלטתי שזה בטח משהו שצפוי וידוע מראש שאני אעשה אז ויתרתי עליו למרות שהוא יפה והחלטתי לשים שיר פחות ידוע של יהורם טהרלב ומוני אמריליו שנקרא בן פורת יוסף לכבוד הברכות שנותן יעקב לבניו והנה המילים שלו ואני מקווה שתיהנו.
 
לכבוד שבת

אני מקווה שחוטהשני תבוא להמליץ לכם על ספר אבל, במידה ולא אני עכשיו באמצע הספר "אורחת לשבת-הסיפורים" של אביגייל מייזליק ובינתיים הוא נחמד. היא מתארת שם כל מיני נשים שהיא או התארחה אצלן בשבתות או אירחה אותן אצלה בשבתות ולכל אחת יש סיפור ו/או תובנה מעניינת.
 

חוטהשני

New member
תכננתי על ספר אחר... אבל הזכרת לי עוד 'ספר מגזרי' מעניין וזה 'שלוש בסירה אחת' של מיכל ווזנר - זהו ספר מחווה לספרו של ג'רום ק. ג'רום "שלושה בסירה אחת". (גם ספר מומלץ - אני אהבתי את המהדורה המוערת עם ההערות של דני קרמן... זה משלב גם מידע על האזור של המסע ומאד מעניין.)
הספר מספר מסע על נהר התמזה שמיכל ווזנר עשתה עם שתי חברות שלה בעקבות ג'רום, ג'ורג' והריס.
את המסע היא ערכה כאשר היא כבר היתה נשואה (וכן החברות שלה) עם ילדים ותוך כדי מסע עולים וצפים גם לא מעט נושאים הקשורים לנו - נשים דתיות.
ספר מאד מעניין עם הרבה תובנות.
 
אחרון אחרון חביב מאחלים שבת שלום אחד לשני

שתהיה לכולנו שבת שלום
שבת יפה של מנוחה ושמחה.
שבת שלום.
 
שבת שלום לכולם


רוב נחת ובריאות.
ודבר תורה שקראתי,בקצרה.
יעקוב אבינו מברך את הבנים,ואת שימעון ולוי אמר כלי חמס מכורתיהם,הסביר הרב שהכלי שהשתמשו בו בהריגת שכם ועירו הוא כלי חמס(הכוונה גזל)גזלו מעשיו שעליו נאמר על חרבך תחייה,ואילו ליעקוב אין כחו אלא בפיו,וזהו הניצחון האמתי,לאדם מאמין.
שבת שלום
 
למעלה