אירוח בפורום: נציג של אל"י- על פגיעות בילדים

0ziris

New member
אירוח בפורום: נציג של אל"י- על פגיעות בילדים

ביום חמישי הקרוב ה 22.5.2008 החל מהשעה 20:00 יתארח בפורום שלנו מר זוהר גורן אהרון מ אל"י - האגודה להגנת הילד, ויענה על שאלות בנושאים: מניעה - זיהוי - אבחון וטיפול בפגיעות מיניות ופוסט טראומה בילדים , כמו גם על אפשרויות ההתנדבות ב אל"י על דרך הכשרת המתנדבים ואופי פעילותם . אנא שרשרו לכאן שאלות בנושא האירוח בלבד
תודה
 
שלום מייטל

השאלה שלך שייכת לפן המשפטי ובאל"י אני עוסקים יותר בטיפול פסיכולוגי לילדים נפגעי התעללות ולמשפחותיהם. שאלה שכזו הייתי מפנה לעו"ד, לפקיד/ת סעד לחוק נוער או למועצה לשלום הילד שעוסקת בכל הנושא המערכתי של ילדים בסיכון ומעסיקה גם עורכי דין.
 

1 5

New member
מה ההבדל

בין אל"י ובין המועצה לשלום הילד בניהול ד"ר קדמן? מה מבוגר צריך לעשות כשהוא עד לתגרה בין ילדים? לא מזמן קראתי פסק דין מעניין על מורה לחינוך גופני שנאשם על כך שפגע כביכול בילד כשהפריד בין 2 ילדים שהתקוטטו חזק, וזוכה מחמת הספק.
 
המועצה לשלום הילד

עוסקת בנושאים מערכתיים יותר כגון ייעוץ לילדים ולהורים בהליכים משפטיים, קידום חקיקה בועדות הכנסת, העלאת מודעות לילדים בסיכון ועוד. אנו באל"י עוסקים בטיפול פסיכולוגי בילדים נפגעי התעללות, יעוץ להורים וכן בפעילויות הסברה לילדים אודות פגיעות פיזיות ומיניות כפעולות מניעה. כמו כן לאל"י יש מקלט חירום לילדים בת"א אליו ניתן להוציא ילדים בחירום (24 שעות ביממה) למשך שלושה חודשים עד שיימצא להם פתרון קבע (המקלט מהווה גם מרכז קליני לטיפולים פרטניים ומשפחתיים לילדים שגרים בבית כדי למנוע הוצאה למסגרות חוץ ביתיות). זה על קצה המזלג. באתרים של המועצה לשלום הילד ושלנו ניתן לקבל עוד פרטים. נ.ב שני הארגונים עובדים בשיתוף פעולה ומפנים מקרים זה לזה בעת הצורך.
 

MommyHug

New member
מר זוהר גורן אהרון שלום ../images/Emo140.gif

אני עובדת סוציאלית, ואת הכשרתי עברתי במקלט לילדים בסיכון שמופעל על ידכם. ברצוני לשאול שאלה. במקרה של דיווח של שכן על חשד לאלימות שמתרחשת בבית עם ילדים למשטרת ישראל, האם חובת המשטרה היא לדווח אליכם, בכל מקרה, גם כאשר ההורה מכחיש ואין סימנים ברורים על הילד? ומה קורה הלאה בפועל? מה אחוז הפעמים שאל"י פועלת על מנת לחקור את המקרים באופן מלא? ומדוע ישנם מקרים שלא מגיעים לכדי המשך חקירה? תודה. שאלה נוספת- האם ישנו מענה לבוגרים אשר עברו התעללות בילדותם? הכוונה לקבוצות, פעילויות, איזו שהיא אפשרות לעבוד על הטראומות? תודה, ויום טוב.
 

5 סיגלי

New member
שאלות ../images/Emo35.gif

1כיצד מזהים ילדים במצוקה ? 2 בקשר לחקירות ילדים כשילד נמצא אצלכם במקלט באיזה מצב הילד בזמן חקירה א. האם תמתינו שיתאושש ממצב שבו הוא שרוי ? ב. או תחקרו אותו במצבו הקשה ? ג. או שתחקרו פעמיים ? 3 ואם יש לכם זכות לחקור ללא ההורים כאשר הילד שוהה אצלכם 4 בזמן גירושים יש מניפולציות עם אחד ההורים איך אתם מזהים פחד בילד מצד אחד ההורים ? תודה סיגלי
 
שלום סיגלי

זיהוי ילד במצוקה הוא מורכב וכדאי להתייעץ עם איש מקצוע באשר לכל חשד לגבי מצוקה אצל ילדים. על קצה המזלג אני יכול להגיד שכל שינוי אצל ילד בתפקוד, במצב הרוח, ירודה בתחומי עניין או בחברים יכולים להעיד על מצוקה שהילד עובר (מכל סוג שהוא, לאו דווקא התעללות). יש לשים לב גם להתנהגות רגרסיבית (מציצת אצבע, הרטבה וכו') ולעיסוק במיניות. בכל מקרה ניתן להתקשר לקו החם של אל"י 1800-22-39-66 גם באופן אנונימי ולהתייעץ עם אחד מאנשי המקצוע שלנו. חקירת ילדים נערכת אך ורק על ידי חוקר ילדים ושוב רק על ידו. מדובר בעובד סוציאלי עם התמחות בחקירות ילדים (תחום נפרד בפני עצמו) והוא היחיד שיקבל החלטה האם ומתי לחקור את הילד בשיתוף עם פקיד/ת הסעד לחוק נוער. לנו (לכולם בעצם) אסור להתערב בהחלטה או בביצוע. למעשה אסור אפילו להתחיל טיפול פסיכולוגי בילד נפגע לפני שנחקר כדי שלא לזהם את החקירה (מונח משפטי). כאשר יש חשד שהילד חווה התעללות על ידי ההורים או על ידיד אדם שההורים מגבים את הפוגע (ויש מקרים רבים כאלה) הילד ייחקר ללא ידיעתם בד"כ בביה"ס שלו או בגן. לאחר החקירה יודיעו עליה להורים. באשר לשאלה הרביעית, כשיש טיפול טוב ונוצר קשר בין הילד למטופל הפחד יעלה באופן מילולי או השלכתי (ציורים, משחקי תפקידים וכו'). כמו כן בטיפול בילד אנו פוגשים פעמים רבות גם את ההורים וכן עורכים מפגשי אינטראקציה של הילד עם כל הורה בנפרד וכך ניתן לקבל מידע נוסף על רגשות במשפחה.
 
אל"י היא עמותה ולא שייכת למדינה לכן

המשטרה או כל גוף ממלכתי אינו חייב לדווח לנו מאום. גופים של המדינה מפנים לנו ילדים לטיפול או לאבחון בעת הצורך. חובת הדיווח על פי חוק חובת דיווח היא למשטרה או לפקיד סעד לחוק נוער בלבד. יש מקרים רבים שאנשים מתקשרים לקו החם שלנו ומבקשים לדווח דרכינו, כלומר הם נותנים לנו את הפרטים ואנחנו מעבירים אותם לפקיד/ת הסעד הרלוונטי תוך שמירה על הפרטיות של המדווח המקורי. לצערי אין לנו סטטיסטיקות ארציות אלא רק על מה שקורה אצלנו. באשר לשאלתך השנייה במרכז הקליני של האגודה להגנת הילד אנו מטפלים גם במבוגרים שנפגעו בילדותם. הטיפול הוא פרטני, זוגי או משפחתי על פי הצורך.
 
ערב טוב ותודה על זמנך למענה על שאלות

כהורים לפעמים אנו כועסים צועקים ומפליקים וישנם משפחות שמטופלות תחת רווחה מהי הסמכות שלהם להוציא את הילדים מהבית למרות שההורים מתפקדים כראוי ורק עקב חולשה של ררגע הילד קיבל מכות בזמן שיחת טלפון עם הועבדת סוציאלית. תודה.
 
שלום אמא מעורבת

קשה לי לענות לך על השאלה מאחר ואני לא שייך לרשויות הרווחה. למיטב הבנתי לא יוציאו ילד מהבית בשל חולשה של רגע. לשכות רווחה רבות מפנות לטיפול שלנו משפחות עם אלימות כלפי הילדים (לעיתים אלימות קשה) כדי למנוע הוצאה מהבית. בכל מקרה אנו לא רואים הורים מכים כאנשים רעים אלא כהורים אוהבים שצריכים לפעמים הדרכה כמו כולנו.
 

סוזי10

New member
קודם כל תודה לך

האם החק השתנה בענין של משמורת? עד לא מזמן שמעתי שהמשמורת אטוטמטית לאמא עד גיל 6. בזמן האחרון שמעתי על השינוי האם אכן כן.
 
שלום לסוזי 10

לצערי אין לי נגיעה מקצועית בנושא. שמעתי על כך כמוך בעיתונות. שאלה כזאת כדאי להפנות לפקיד/ת סעד לסדרי דין, עו"ד או למועצה לשלום הילד.
 
שאלות

אני בת כמעט 16 ואני רוצה לצאת מהבית, יש בעיות עם אימא ואבא נפתר 1. האם אפשר לבחור את המשפחה האומנת או לפחות להחליט. אני מפחדת שכאשר יוציאו אותי מהבית ישימו אותי בפנימיה או איפה שירצו לשים איתי ויחליטו מה קורה איתי ולא תהיה לי אפשרות להחליט משהו. 2. אם ממש קשה לי בבית ובמקום לצאת למסגרת מסויימת אני רוצה לגור עם שותפה/שותפים אז תהיה אפשרות לעזור לי מבחינה כלכלית (בנוסף לכך שגם אלמד וגם אעבוד)?!?!?!? תודה רבה ואיך אני רואה את התשובות?
 
שלום מיה מלאך

אני מצטער לשמוע על המצב שלך. לפני שתעזבי את הבית הייתי מייעץ לך לנסות למצוא דרכים ועזרה מקצועית כדי להשאר עם אמא שלך (בסה"כ היא היחידה שנשארה לך). בכל מקרה על יציאה מהבית מרצונך למסגרת אחרת יכול להחליט רק עובד סוציאלי מלשכת הרווחה. בגילך בד"כ משתפים את הנערה בקבלת ההחלטה אבל לא ניתן להבטיח שהיא תצא בדיוק לאן שהיא רוצה (לא תמיד זה גם אפשרי). אני לא יודע בנוגע למגורים עם שותפים אבל לא נראה לי שעובד סוציאלי יכול לאפשר משהו כזה (גם לו יש חוקים ונהלים ויש טווח אפשרויות מוגבל שהמדינה מאפשרת). שוב אני מייעץ לך לא לוותר על משפחה שלך (אני בטוח שאמא שלך סובלת גם כן מהמצב). אני מזמין אותך להתקשר אלינו מחר בבוקר (או במועד אחר שנוח לך) ולדבר איתי או עם איש מקצוע אחר ולקבל עיצות באופן יותר אישי 1800-22-39-66.
 

0ziris

New member
ערב טוב זוהר../images/Emo140.gif

אשמח לטיפים על חינוך לילדים לגלישה נכונה ויצירת אינטרקציות באינטרנט ובכלל, כמו כן על פעילות המתנדבים אצלכם תודה
 
בשנה האחרונה

הקמנו יחידה לטיפול בנפגעי פגיעה מינית דרך הרשת. זאת לאור ריבוי המקרים שהגיעו אלינו של ילדים שעברו פגיעות מזעזעות לרוב כשההורה נמצא בבית ואף בחדר. כחלק מהפרוייקט אנו מעבירים פעילויות והרצאות בנושא להורים, ילדים ומורים. כמו כן הקמנו בלוג בישראבלוג שנקרא אל"י- השולטים ברשת בו יש הוראות ועיצות לגלישה בטוחה. אני גם מזמין אותכם לפנות אלינו ולבקש את אמנת אל"י לגלישה בטוחה. מדובר בחוזה מובנה בין הילד להורים. שני הצדדים חותמים על התחייבות כלפי האחר. ההורים מתחייבים לאפשר גלישה ולא לחפור לילד. הילד מתחייב להקפיד על כל הוראות הבטיחות (באמנה יש נקודות יציאה להורים כשהם חושדים שהילד לא ממלא את חלקו). באשר למתנדבים, אנו מפעילים מתנדבים שעונים בקו החם שלנו וכן חברה שפועלים במקלט החירום. המתנדבים עוברים הכשרה מתאימה והדרכה במהלך עבודתם.
 
משרשרת שאלה

שלום זוהר, שמעתי שבאל"י ניתנים טיפולים פסיכולוגיים גם למבוגרים שעברו התעללות כלשהי בילדותם ורוצים לטפל בהשלכות של הפגיעה. מה הפרוצדורה לטיפול כזה? האם אדם שפונה לאגודה יכול לבחור בעצמו מטפל או שהאגודה מוצאת לו מטפל מתאים? האם מדובר בתהליך מסוים שצריך לעבור עד שמוצאים מטפל/ת מטעם האגודה? אשמח אם תאיר את עיניי בעניין.
 
למעלה