האם לחיות על חשבון העתיד

SupermanZW

Well-known member
טעות בידך

רוב האנשים נוטים לשדרג דיור עם כל שדרוג מהותי בהכנסה למרות שאינם מוכנים להודות בכך, גם כן אני בטוח שהדירה שלהם לא באמת מצ'וקמקת ושהיא כנראה פחות מצ'וקמקת מהדירות בהן חיות רוב משפחות מעמד הביניים בישראל, היא מצ'וקמקת רק ביחס לדירה בה מהנדס ורופאה מנוסים היו בוחרים לחיות.

אם עכשיו הם יעברו לדירה לא מצ'וקמקת מבחינתם כשהם ירוויחו 30K יחד היא שוב תרצה לעבור דירה, כשיגיעו ל40K שוב וכך הלאה. אין גבול לכמות הכסף שאפשר לבזבז. היא הרי תטען "עברנו לדירה הזו כשהייתי סטודנטית, אני מרוויחה יפה עכשיו, בוא נשדרג", ובהמשך יהיו טיעונים מאותו סגנון.
 

ori085

New member
האם לחיות על חשבון העתיד

שלום,
כרגע אני עובד כמהנדס מתחיל ואישתי סטודנטית לרפואה (מסיימת בקרוב) ויש לנו ילדה קטנה.
עם עזרה של ההורים שלה אנחנו די חיים על הקשקש (עדיין לא במינוס).
אישתי מעונינת לעבור דירה וכרגע נראה שההוצאות יגדלו ב1500 שח (מבחינתי למצוא דירה זולה יותר).
לא חסכנו כסף אבל יש ירושה מכובדת מהסבתא שלה (כרגע אצל ההורים שלה).
למרות שאישתי מתחילה סטאז, אני לא צופה שבשנתיים הקרובות ההכנסות יגדלו משמעותית (הפסקת עזרה מההורים, חופשת לידה, המתנה להתמחות וכו).
יש לנו גב כלכלי (אם נצטרך ההורים שלה יעזרו, הם די בסדר עם זה), והעתיד שלנו לא רע מבחינת הפרנסה, אבל אני רואה רק את העו"ש מול העניים וקשה לי לשחרר, מבחינתי זה לחיות מכסף שאין לנו.
השאלה אם זו בחירה סבירה, בהתחשב הנתונים, להחליט שעכשיו אנחנו נוציא יותר כסף ממה שיש לנו בהבנה שעוד כמה שנים זה יראה לנו הרבה פחות משמעותי ובסוף נחיה ברווחה כלכלית סבירה.

תודה

נ.ב
ברור לי שזו שאלה פריבילגית, כי העלות העיקרית שלי תהיה חוסר נעימות קטנה מההורים שלה על זה שאנחנו לוקחים מהם כסף.
 
לחיות בהתאם ליכולות זה הרגל טוב

משכורות של מהנדס מתחיל וסטג'רית הן אולי לא בשמיים, אבל זוג צעיר עם שני ילדים יכול לחיות איתן באופן סביר. אם אתה מרגיש לא נח עם לקחת כסף מהוריה - זאת סיבה מספיק טובה להמנע מזה. לגור בדירה מצ'וקמקת עוד שנתיים שלוש זה פחות קטלני לזוגיות מאשר אי שביעות רצון של אחד הצדדים מההתנהלות הכלכלית בזוגיות.
 

SupermanZW

Well-known member
חכו עם זה

על התלות בהורים שלה עכשיו שניכם תשלמו בעתיד, זכור, אין מתנות חינם.

חיו בהתאם ליכולתכם העכשווית, לא העתידית, אחרי שתגדל הכנסתכם עברו דירה, לא עכשיו.
 

EcoT

New member
תחיו בהתאם למה שיש לכם עכשיו

חיים ממה שיש ולא ממה שאין. גם אם מה שיש הוא פחות ממה שיהיה בעתיד. מעבר לזה שזאת התנהלות נכונה כי אם תחיו עכשיו ממה שאין סיכוי טוב שבעתיד שיהיה יותר עדיין תחיו ממה שאין כי ככה תתרגלו. מתאימים את רמת החיים להכנסה הקיימת ולא הצפויה. יותר מזה אם תלמדו לחיות עכשיו ממה שיש אז כאשר יגדלו ההכנסות תוכלו להתחיל ליצור לעצמכם חיסכון ולא להסתמך על ירושות שאולי לא יגיעו אם שיהיו הרבה פחות ממה שחושבים בגלל עיניינים משפטים וכו. יותר מזה אין דבר שהורס משפחות יותר מלריב על כסף עכשוי (ההעזרה של ההורים שלה) או עתידי (הירושה). תעמדו על ארבע הרגלים העצמאיות שלכם ותרוויחו מזה הרבה יותר.
 
למעלה