אשמח לעצה

SupermanZW

Well-known member
פשוט לחיות?

ההוצאות שלהם בהחלט מופרכות. קח בחשבון שמשק בית ממוצע בישראל עם שני הורים ושני ילדים חי מ15000 ש"ח נטו (הכנסה משותפת של שני ההורים) ולא מ27000 ש"ח, ההכנסה שלהם מצויה בעשירון התשיעי, הם יכולים לחיות ברמה גבוהה מאוד, זה שהם לא יודעים על מה הם מוציאים שליש מהוצאותיהם מראה שהם מנותקים מהמציאות. אני בדרך כלל נמנע מהבעת ביקורת קיצונית, אך הביקורת בהחלט הייתה במקומה.

מה הם היו עושים אם הכנסתם הייתה רק 15000 ש"ח לחודש? אענה במקומך, הם היו הומלסים כי לא היו מצליחים לשלם שכר דירה.
 

clueless75

New member
אשמח לעצה

אנחנו זוג באזור שנות הארבעים המוקדמות, הכנסה משותפת של כ 27 אלף ש"ח בחודש
אמנם לא הכנסה גבוהה בצורה יוצאת דופן אך ככל הנראה גם לא ממש נמוכה
לצערנו אנחנו כל חודש מוציאים הרבה יותר ממה שאנחנו מכניסים ולמרות אינסוף ניתוחים של סעיפי ההוצאות לא הצלחנו להבין איפה אפשר עוד להצטמצם

להלן עיקרי ההוצאות (בחישוב חודשי):
1. שכירות - 5000 ש"ח
2. אוכל/סופר - 5000 ש"ח
3. רכב - 3000 ש"ח
4. חוגים לילדים -1000
5. ארנונה + מים - 500
6. חשמל - 700
7. תרבות - הצגות לילדים,בתי קפה/סרטים וכו' - 700
8. חיסכון לילדים - 1000
9. הלוואות/התחייבויות - 1500
10. נופש בארץ/חו"ל - 2000
11. ועד בית - 400
12. מתנות לידים/צעצועים -500
13.אחזקת דירה - 400
14.טלויזיה ותקשורת - 400
15.שונות (תספורות,קוסמטיקה,מוצרים לבית,ארועים,ספרים, כלי כתיבה,ימי הולדת לידים וכו, וכו') - 2000 ש"ח
16. בלתי צפוי - 1000 ש"ח

סה"כ בשנתיים האחרונות עומדים על סך הוצאות של כ 30-32 אלף ש"ח בחודש, ובאמת חיים בצמצום (כפי שאתם רואים, אפילו לא מחזיקים עוזרת)

ברור שאפשר להפסיק עם החיסכון לילדים אבל נראה שזה לא הדבר החכם לעשות (אפילו אם הריבית על המינוס גבוהה מתשואת החיסכון)

נודה להארותכם/הערותכם
 

SupermanZW

Well-known member
הוצאות המזון שלכם גבוהות מאוד אבל זה רק קצה המזלג

נסו לשאוף למבנה הוצאות כדלקמן:
שכירות - 5000 ש"ח
אוכל/סופר - 3000 ש"ח
רכב - 3000 ש"ח
חוגים לילדים - 500 ש"ח
ארנונה + מים - 500 ש"ח
חשמל - 700 ש"ח
תרבות - 350 ש"ח
הלוואות/התחייבויות - נסו לשלם יותר ולסגור את החובות כמה שיותר מוקדם.
חיסכון לילדים - 1000 ש"ח
נופש - 0 ש"ח - זו לא טעות, כל עוד יש חובות אין נופש. אחרי שתסיימו לשלם את כל החובות הגבילו עצמכם לנופש עד 1500 ש"ח לחודש (זה 18000 ש"ח לשנה, אפשר לנפוש 3 שבועות בשנה בשלוש מדינות שונות, שבוע בכל מדינה שני הורים ושני ילדים כולל הכל, טיסות בתי מלון ובילויים), כאשר תשלום ההלוואות/התחייבויות שלכם יהיה 0 ותחיו בלי הלוואות ובלי חובות מסוג כלשהו ותקפידו על כך למשך כל חייכם.
ועד בית - 400 ש"ח
מתנות לילדים/צעצועים - 200 ש"ח
אחזקת דירה - 400 ש"ח
טלוויזיה ותקשורת - 300 ש"ח
שונות - 1000 ש"ח
בלתי צפוי - 1000 ש"ח

עוד דבר ששמתי לב, סך ההוצאות שכתבתם הוא 25100 ש"ח ולא 32000 ש"ח, או ששכחתם סעיפים (סביר מאוד, כי יש כמה סעיפים חשובים שאני לא רואה אצלכם) או שטעיתם בחשבון.

סעיפים שנראה לי ששכחתם:
ביטוחים למיניהם
טלפונים סלולרים
חשבון גז
חיסכון (שלכם, לא של הילדים)
הלבשה והנעלה
פירוט של ההלוואות וההתחייבויות

לגבי הטענה שלכם שאתם חיים בצמצום בגלל שאינכם מחזיקים עוזרת, זה מגוחך, ההוצאות שלכם גבוהות במיוחד וההכנסות שלכם הרבה מעל הממוצע, הדבר הבולט אצלכם הוא שאתם מוציאים על בילויים כאילו אתם מיליונרים בזמן שאתם בחובות, את כל המותרות אתם צריכים לקצץ באופן דראסטי ואת הנופש לבטל לחלוטין עד שלא יהיו לכם חובות בכלל.

הייתי בשוק לקרוא 2000 ש"ח לחודש על נופש, אני לא מוציא סכום כזה על נופש בשנה, זה לדעתי טירוף.

לגבי הוצאות המזון שלכם, סיבה אפשרית להוצאות גבוהות כל כך היא קניית מותגים יקרים בלבד במקום תחליפיהם הזולים או קניית מזון מעבר לתצוכת כאשר כתוצאה מכך זורקים מזון, בכל אופן אין היגיון בהוצאות מזון גבוהות כל כך.
 
נכון שזה סוג של בדיחה? חיים בצמצום?

שליש מההוצאות שלכם הן מותרות מוחלטות - כלומר דברים שאפשר לחיות בלעדיהם בלי שום בעיה (נופש, הצגות, מסעדות ובתי קפה, מתנות לילדים תספורות, קוסמטיקה...) ואת שני השלישים הנותרים אפשר לקצץ בחצי (אוכל, טלויזיה ותקשורת, אחזקת דירה, מוצרים לבית, חוגים לילדים ואפילו חיסכון לילדים).
 
סדר זה המפתח להכל

אני מבינה שעשית שיקוף למה שקורה היום. אבל לא ישבת והבנת איזה הוצאות הן חובה ואיזה הוצאות הן מותרות.
בשביל לעמוד בהוצאות החודשיות, את צריכה ראשית לדעת מה ההכנסות החודשיות (המינימלית) ומה ההוצאות הקבועות שלא ניתן "לשחק" איתן.
רשמת סעיף רכב הוצאה חודשית של 3000, האם הכוונה שבאותו חודש היה לך טסט? במידה וכן זה הוצאה שנתית ולא חודשית. סעיף זה ניתן לצפות מראש, לדעת מה העלות ולהיערך בהתאם.
בנוסף סעיף חופשות הוצאה חודשית של 2000 זה אומר 24 א' שנתי שחילקת לשנה?
(במידה וכן זה תקין אבל יש לראות שהחשבון מאוזן ואין התחייבויות והלוואות)
יש הרבה סימני שאלה בשיקוף שבנית ולכן אני ממליצה בחום לפנות לאנשים מקצועיים (ייעוץ כלכלת המשפחה) שיעזרו לך לתכנן נכון את החשבון ולצאת מהלוואות ואפילו לחסוך.

ליהי נוימן
 

SupermanZW

Well-known member
גם ירידת ערך של רכב נספרת כהוצאה

הרי צריך להחליף רכב כל מספר שנים. יש גבול לזמן/קילומטראז' שרכב מסוגל להגיע עד שלא משתלם לתקנו או עד שמוטב כלכלית לגרוט אותו מאשר לתקנו.
 

EcoT

New member
אני חושבת שאתם זוג שמאוד מייצג

את הלך החשיבה של הרבה זוגות במדינה. אני יודעת שאתה חושב שהמשכורת לא גבוהה אבל לא ממש נמוכה אבל ההכנסה שלכם הרבה מעל הממוצע וכן נחשבת גבוהה. ואכן אתה חושב שאתה חי בצמצום שוב זאת חשיבה רווחת במדינה אבל אתה לא רואה כמה הוצאת לא חיוניות יש לכם. ואני מכירה את האימרה אבל אנחנו עובדים כל כך קשה אז מגיע לנו לצאת לבית קפה, לחופשה, חוגים וכו. וזה נכון, באמת מגיעים לכם להנות מהחיים אבל לא ממה שאין לכם. ויש לכם הרבה, הכנסה יפה, לפי מה שנראה הילדים גדולים ועברו את שלב הגנים הפרטיים והצהרונים ככה שאתם יכולים לחיות טוב אבל להיות בפלוס ואפילו לחסוך לא רק לילדים אלא גם לכם. אגב לא עושים חיסכון כל עוד נמצאים בחובות ואל תשלו את עצמכם מינוס זה חוב בדיוק כמו הלוואה ואפילו יותר גרוע.
מה לעשות?
תשבו שניכם ותראו אם אתם באמת אבל באמת מוכנים לשינוי ואם כן תגשו ליעוץ כלכלי, או לפעמונים. תדעו שזה לא תהליך קל זה שינוי מחשבתי וחשיפת הקרביים הכלכליים ומשפחתיים שלכם בפני אנשים זרים אבל אם תהיו מחוייבים באמת ועם הכלים הנכונים אתם יכולים לשנות כיוון ולא רק לצאת מהמינוס אלא אפילו לחסוך.
 

SupermanZW

Well-known member
זוג בעשירון התשיעי שסבור שהכנסתו לא גבוהה חי בללהלנד

כל הכנסה מעל הממוצע היא גבוהה, שים לב, ממוצע, לא חציון. הממוצע הוא בערך העשירון השביעי (ספק שמיני). החציון מן הסתם הוא הסף העליון של העשירון החמישי או הסף התחתון של העשירון השישי.

עשיתי חשבון וגיליתי שעם הכנסה כשלהם הם יכולים לאכול שני שליש מארוחות הצהריים והערב שלהם במסעדות מבלי להיכנס לחובות כלל, הבאתי את הדוגמה באחד מהקישורים בהודעות הקודמות.

אם אני ובת זוגי היינו יכולים להרשות לעצמנו להוציא C$10K (שווה ערך ל27K ש"ח) לחודש היינו חיים "כמו מלכים", אבל אנחנו לא יכולים כי אנחנו מרוויחים פחות מזה אפילו בברוטו.
 
למעלה