לקנות בגדים ומוצרים בחוכמה

שי כהן33

New member
תודה על ההמלצות!

יש לי את הספר שלו קראתי אותו פעם.... אני אקרא אותו שוב כי אני לא זוכר כלום
&nbsp
 

שי כהן33

New member
לקנות בגדים ומוצרים בחוכמה

איך אפשר לקנות בגדים איכותיים משקפיים הנעלה ובכל מה שמסביב בחוכמה?

בלי להתפתות למותגים יקרים ...
הכוונה שלי שאני כן אוהב להשקיע בבגדים איכותים אבל לקבל תמורה מקסימלית.
בעבר הייתי קונה בגדים מאוד יקרים ואיכותיים ולאט לאט הבנתי שזה לא הייה כזה חכם כי התמורה שמקבלים היא הרבה פחות מהמחיר ובהרבה מצבים גם היקר הוא לא כזה משהו מיוחד...צריך ממש להיות מיומן כדיי לבדוק מה באמת שווה את התמורה
אנחנו הרבה פעמים מקבלים החלטות לפי המחיר וחושבים שהמחיר מראה על איכות... בהרבה מצבים זה לא ככה...
אז איך באמת אפשר לקנות ביגוד בצורה חכמה? האם יש חנויות בחול באינטרנט מומלצות מאוד?האם יש חנויות ספציפיות בישראל שהם ממש איכותיות ובזול שהם מתחת לעף שלנו ? אשמח לקבל את כל הטיפים להתנהלות נכונה.כי השיווק והשטיפות מוח הם מאוד מאוד חזקות. תודה!
 
הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להפסיק לרמות את עצמך

אתה לא "משקיע" בבגדים. אתה מוציא על בגדים.
השקעה היא משהו שמביא לך תשואה - כסף בחזרה.
&nbsp
לדעתי לרכוש בגדים ב"חוכמה" זה בעיקר להמנע מרכישת בגדים.
עדיף לרכוש חוויות או מניות.
בהצלחה,
רימון חייט, MBA
יועץ מימון לדיור (משכנתה) רשום בהתאחדות יועצי המשכנתאות
פרקים ראשונים מהספר משכנתה יעילה בחינם - htt://bit.ly/2KbXBBm
טלפון: 03-549-6611
&nbsp
 

kagome10

New member
פספסתי את הבדיחה? או שבאמת לא הבנת?

נשאלת השאלה, אתה באמת כל כך שקוע בבועה שלך ששכחת מה המשמעות הלא-נישתית של המילה "להשקיע" או שאתה באמת חושב שהמשמעות הכלכלית הצרה של המילה היא היחידה הלגיטימית, ושימוש בה במשעמות המקובלת שלה דורש מרכאות?
&nbsp
ואחרי כל זה...
&nbsp
התעלמת מהשאלה. שהיא - איך לקנות בגדים תוך מקסום עלות-תועלת בתנאי של עמידה ברף איכות מינימלי. זאת בהנחה שאנשים צריכים ללבוש משהו, ובגדים מתבלים מדי פעם, וכל זה...
 
שלום רימון, בדרך כלל אני אוהבת את התשובות שלך

אבל הפעם יצאת שיפוטי ומתנשא.
יש אנשים שמרגישים הכי טוב עם עצמם כאשר הם נראים במיטבם, זה אולי נראה לך רדוד אבל בעיני המרדף אחר עוד ועוד חוויות (עוד חו"ל, עוד פסטיבל, עוד הצגה) הוא לא בהכרח נעלה על זה.
גם השקעה במניות היא לא בהכרח רעיון טוב עבור כולם ולא מעט הרסו לעצמם (וליקיריהם) ככה את החיים.
 

שי כהן33

New member
השקעה

רימון, תודה על החידוד לגביי השקעה.. פשוט התרגלתי לרשום את המילה הזו . :)
ואני מסכים איתך ב100 אחוז !
ואתה בטח התכוונתה ללהפחית לקנות בגדים ולא להיות פזרן, נכון ?
וזו נקודה ממש חשובה, כי לאנשים תמיד יש פיתוי לעוד ועוד ועוד...ובסוף לובשים רק את הכי יפים. גם מה שהיום יפה, מחר יהיה פחות יפה ואין לזה סוף!
&nbsp
מה שתמיד עניין אותי, שזה נושא ממש מבלבל, זה איך לבחור נכון מוצרים כמו ביגוד ושאר הדברים, כי הרבה פעמים המוח שלנו עובד עלינו. הרבה פעמים אנחנו מודדים משהו לפי המחיר או לפי מה שרוב האנשים אומרים או משפטים כמו שזה מחזיק יותר זמן...שזה אמונות. השאלה הגדולה, איך אני מנטרל את רגש שכל שיווק ובוחר לי בגדים איכותיים ויפים, בגבול הטעם הנורמלי, שבסופו של דבר אני אקנה איכותי במעט כסף ויחסוך המון ?
אם אני הולך לקנות משקפיים והיא אומרת לי מותג כזה וכזה או יצור כזה וכזה יש לנו בכל כלים לדעת מה לבחור? או שזה עניין של ניחוש ?
&nbsp
 

EcoT

New member
מינון זאת מילת המפתח

לרובנו יש הרבה יותר מידי בגדים. שאת רובם אנחנו לא לובשים ואז צורכים עוד ועוד. הכי טוב זה לקנות רק כשצריך ולא שרוצים. לעבור על ארון הבגדים. לנפות את כל מה שלא לבשת שנה או יותר. לבחון מה נשאר ואילו פריטים חסרים במלתחה. עדיף לקנות בגד איכותי גם אם יקר (לא תמיד חייב להיות יקר) פעם ב.. מאשר הרבה בגדים זולים או כמובן הרבה בגדים יקרים.
 

kagome10

New member
למה?

למה לנפות בגדים שהיו יותר משנה? לא מזמן הייתי צריכה בגדים חדשים לעבודה חדשה, הוצאתי בגדים שלא לבשתי חמש שנים, ועכשיו אני לובשת אותם. מה התועלת מלזרוק אותם?
&nbsp
למה עדיף בגד אחד איכותי על כמה זולים? (ואתה יודע, זה לא תמיד סותר). בעצם, מה זה בכלל לדעתך בגד איכותי? בגד מבד אמיד ששורד הרבה זמן? אולי בגד אלגנטי, כזה שאפשר ללבוש עוד עשור גם אם האופנה תשתנה, והוא עדיין יראה מתאים? בגד נוח ומחמיא?
&nbsp
ואם אני יכולה, נניח, לקנות זוג כפכפים זול לקיץ וללכת בהם שנה בעשרים שקלים, למה לי לקנות זוג כפכפים יקרות בשלוש מאות שקלים - הם ישרתו אותי 15 שנה?כי אם לא, זה לא משתלם...
&nbsp
(אני אישית באסכולה שאומרת שברוב המקרים עדיף לקנות או קצת דברים מתאימים במדוייק, או כמה דברים זולים, שלא יהיה חבל עליהם. אבל "מתאימים במדוייק" זה לאו דווקא יקרים.)
&nbsp
<בכל מקרה, אני מקווה שהאנשים בפורום זה הם לא אנשים שיש להם יותר מידי בגדים שהם לא לובשים. למען האמת, כשאני מסתכלת על הסביבה הקרובה שלי אני לא ממש רואה אנשים כאלו...>
 
למעלה