עצירות כרונית

עצירות כרונית

ד"ר שלום רב, אני בת 19 וחצי וסובלת כבר כמעט שנה מעצירות, המלווה במאמץ רב ביציאות והתרוקנות לא שלמה. כמו כן בגיהוקים, תפיחות הבטן וכו'. נעזרתי בהמון תכשירים, הן כדורים עתירי סיבים- אך שום דבר ללא הועיל. גם הפסקת חלב- לא עזרה. יש לציין שאני מרבה באכילת סיבים ושתיית מים. ופעילה גופנית. ניגשתי לרופא ממוחמה לגסטרו. והוא הפנה אותי ל-2 בדיקות: 1: דפקוגרפיה וה-2: מדידת לחצים בפי הטבעת. ההשערה שלו שהבעייה היא באגן מכיוון שיש לי יציאה יום יומית- גם היא מלווה בכאבים עזים וגודלה כ"אבן".(גללים קשים) בזמן ההמתנה לבדיקה ה-2. נעזרתי בטיפות יובסלקס. שגרמו לי ליציאות מימיות (גלילי צואה) וימיות אך לא לצואה שלמה. ועם הפסקתן- לא הייתה צואה למעלה מ-3 ימים. נכון להיום, הגיעה לי תוצאות הבדיקה ה-2. יצאה תקינה. (מצורף קובץ) האם יש צורך לבצע גם את הבדיקה ה-1? כי היא מאוד לא נעימה.... והאם יש לי זכות לדרוש את הבדיקה עם הקפסולה? כי יכול להיות שהבעייה היא במעי בכלל??? תודה רבה!!
 
עצירות

שלום רב כאשר יש עצירות קשה שאינה מסתדרת בטיפול שמרני יש צורך בבירור. הבירור כולל שני מרכיבים : 1. תיפקוד המעי הגס - נעשה על ידי בדיקת זמן מעבר. זוהי בדיקה שבא בולעים קפסולה של חלקיקי מתכת ומצלמים את הבטן כעבור מס ימים על מנת לודא שהחלקיקים התקדמו במידה נאותה במעי הגס. 2. תיפקוד התרוקנות הרקטום ופי הטבעת - בקבוצה זו הבדיקות העיקריות הן המנומטריה והדפקוגרפיה. לכן, נראה שיש מקום להתקדם לבדיקת דפקוגרפיה ולשקול בדיקת זמן מעבר. אין מקום בשלב זה לבדיקת קפסולה. ניתן לפני שאת ממשיכה בבירור לבודקך במסגרת מרפאת רצפת אגן בבי"ח איכילוב (טל 6974281) ולהחליט מה הבדיקות הדרושות. דר קריב
 
ד"ר שלום,

אובחנתי ע"י רופא מומחה לגסטרו בביה"ח איכילוב (לאחר שרופא מהקופה לא נתן לי מענה). האם צריך לבצע מילוי נרתיק לפני הבדיקה? כפי שמצויין באתר?
 
דפקוגרפיה

כדי לזהות את האיברים השונים במהלך הבדיקה יש צורך בחומר ניגוד בנרתיק במעי הדק וברקטום. דר קריב
 

pooshkash

New member
בעל נסיון... והפתרון

סבלתי מעצירות, עד שיום אחד התחלתי לקחת 2 כפות (גדושות)סובין בבוקר ועוד 2 כפות בערב ומאז היציאות קלות, כל 24 שעות והחיים יפים יותר! נסי, כי אין לך מה להפסיד. לא תזיק התייעצות עם הרופא שלך.
 
האם העצירות שלך נמשכה כמעט שנה?

או שזאת הייתה זמנית? וסובין? האם הכוונה לקווקאר(שבולת שועל)?
 

pooshkash

New member
בעניין הסובין והעצירות...

דבר ראשון - מדובר בסובין חיטה, שמחירו חצי מסובין שיבולת שועל. נמצא במרכולים בשפע. סבלתי מעצירות יותר משנה, ולאחר שהתחלתי להשתמש בסובין חיטה, החיים השתנו להפליא. יש יציאות קבועות מידיי בוקר. אגב, אני לא אוכל בשר מזה 25 שנים, ויתכן וזה גם עוזר לקבל תוצאה טובה.
 
למעלה