ושוב חג משפחתי, מובהק

חביף

New member
ושוב חג משפחתי, מובהק

סוכה.
תחת כל עץ רענן, בתוך כל חניון של מגדל, ליד כל בית כנסת מקימים סוכה. יש אשר קנו "סוכה לנצח" ובכך כרגיל מפירים את הצו האלוהי של הארעיות.
אבל מבחינתי החשיבות היא בענין המשפחתי.
אילו יסודות משפחתיים מחזקת הסוכה? הקשר לעבר [ אושפיזין ], הפעלת הילדים בהכנת קישוטים, איסוף סכך או יציאה כמשלחת מתגנבת לחתוך ענפים מעצים, יכול האירוח וההכלה של "אחרים" [אושפ]יזין ]?
יש לנו חבר שעשרות שנים הכין סוכה, אליה הוזמנו עשרות בני אדם ושמעה יצא לרחוק. הסוכה הזו הצליחה ליצור קבוצה מצומצמת של חברים, בענין המשפחה.. דווקא לא צלח ממש.
 

1precious1

New member
תלוי

שהייתי ילד והייתה לנו חצר, ההורים (החילוניים) שלי בנו סוכה.
זו הייתה תקופה נהדרת כי הרי אירחנו אנשים.
לא צריך להשתמש במילה "אושפיזין" ולקשר כל זאת ישר לדת, פשוט חוויה לאמית יהודית חילונית.
לא היו תפילות, אל היו ברכות, לא ארבעה מינים - שום כלום.
רצינו? אכלנו ארוחת צהריים או ערב בסוכה, לא רצינו? לא אכלנו, בדיוק כמו עם חדר האוכל בבית עצמו - וזה היה סתם שינוי כייפי ומרענן - להלן בשבילך חיזוק הקשר המשפחתי בלי קשר להיבט הדתי.
&nbsp
כמו כן, שכנים באו, קרובי משפחה וכולי, היה ממש תענוג.
בגילאים מסויימים אפילו הייתי מזמים כמה חבר'ה מבכיתה והיינו ישנים בסוכה, זו הייתה אחת האטרקציות שחיכינ ולה כל השנה, ובלילה היינו "יוצאים לשטח" כמו בטיול שנתי שישנים בחוץ, והיינו "צובעים עם משחת שיניים" את הילדים הישנים בסוכות הסמוכות.
&nbsp
שגדלתי והפכתי ל"אבא" - לא טרחתי ולא ראיתי חשיבות יתרה בבניית סוכה, מה שגם שגרנו בבית דירות, אז היינו קופצים עם הילדים לסוכה של סבא וסבתא או הסוכה של הדוד מוטי, רק בשביל החוויה הקצה ו"האיחוד המשפחתי" וזה היה סבבה.
&nbsp
היום שיש לי חצר, אין לי בשביל מי ובשביל מה לבנות סוכה שכן אני אדם לא דתי כך שבשבילי אני ממש לא צריך את זה, והבנים שלי חילונים בני 17-21 שגם לא צריכים את זה.
&nbsp
יש מצב שלכשאהיה "סבא" אני אבנה סוכה רק בכדי שיהיה לי עוד אטרקציה וסיבה להביא אלי את הנכדים

&nbsp
 

חביף

New member
כפי ששמת לב, בוודאי

התיחסתי לעבר כחלק מהיות הסוכה, על אף שהשתמשתי במילה אושפיזין. מה גם, שהפועל אשפז קיים בשפה המודרנית בצורה הכי חילונית-חולנית שיש
 
למעלה