שופינג באיביי

טיפים לקנייה באיביי

הנה כמה טיפים לרכישה: 1. שלמו אך ורק דרך פייפל - לא דרל העברה בנקאית ולא דרך ווסטרן יוניון (גם אם העיסקה נשמעת מצויינת). 2. העדיפו לרכוש ממוכר שהוא Top rated seller, בכדי לקבל תואר זה צריך לעמוד ברמת שירות מחמירה וגבוהה. אם אין בנמצא - בדקו את הפידבקים של המוכר ושימו לב איפה המוכר מספק שירות פחות טוב (לעיתים זה זמן המשלוח - לעיתים זה תיאור המוצר...). 3. המחיר הנמוך ביותר לא תמיד מביא את העסקה הטובה ביותר - שימו לב לעלות המשלוח, לאיכות המוכר (פידבקים) - כל אלה יעידו יחד על איכות השירות וגם לעיתים קרובות על איכותו של המוצר וזמני השילוח שלו. 4. שימו לב שהמוצר נשלח לישראל. 5. בדקו לפני כן האם יש מיסוי על המוצר - מוצר מעל 50 דולר הנכנס לארץ (כולל משלוח) חייב במע"מ ובמס קנייה (תלוי בקטגוריה) - לעיתים לא כדאי לרכוש בגלל המיסוי הגבוה דוגמא: חלקי חילוף לרכב.
 

Fun Fair

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo42.gif שופינג באיביי../images/Emo42.gif../images/Emo41.gif

 

Fun Fair

New member
תודה רבה לאלי על התשובות המחכימות ../images/Emo13.gif

נשמח לארח אותך שוב בעתיד
 

Fun Fair

New member
שאלה בנוגע לפידבקים

אחד הכלים היותר אפקטיביים לי, כקניינית באיביי הם הפידבקים שניתנים למוכרים. עם זאת, עד כמה הפידבקים עלי, כקונה, חשובים למוכרים? הרי אם התשלום מתבצע דרך פייפל, הרי שהמוכר מכוסה בכל מקרה, לא?
 

Fun Fair

New member
ועוד שאלה בנוגע לפידבקים ודיספיוטים

האם לאחר שפתחתי דיספיוט, יש טעם בהשארת פידבק לא חיובי על המוכר?
 
פידבק לאחר דיפיוט

אני ככלל נמנע מלתת פידבק שלילי - רק במקרים מאוד קיצוניים. אם קיבלת את כספך בחזרב - זה צריך להספיק. אבל זו רק דעתי. (אני פשוט מבין את המשמעות הרת האסון עבור מוכר המקבל פידבק שלילי).
 

Fun Fair

New member
אשמח אם תרחיב בנושא ההשלכות

מהן ההשלכות של פידבק שלילי על המוכר?
 
בעיקר דירוג נמוך יותר - ובפועל פחות מכירות

והצטברות של יותר מ- 3 אחוז מגבילה את הפעילות של המוכר באיביי - ועוד הרבה בעיות אחרות. מוכרים חוששים לא רק מפידבק שלילי, אלא מנתון DSR בניקוד של 2 או 1. מוכרים חוששים מ- cases באיביי ובפייפל. כל אלו נספרים לחובתם של המוכרים וגורמים להם לרדת בדירוג תוצאות החיפוש.
 

Fun Fair

New member
אם כך, הרי שאם במקרה נתקלנו במוכר

בעל דירוג של 97% ומטה- המסקנה היא לחפש מוכר אחר? והאם יש משמעות לטווח הזמן שבו ניתן הפידבק (למשל- אם לפני 12 חודשים היו 6 פיבדקים שליליםם, אבל בשנה האחרונה כולם חיוביים- האם זה מקרה קלאסי של "מוכר שחטא ותיקן דרכיו", או שעדיף להמנע בכל מקרה?
 
מתחת ל- 98 אחוז - הייתי נמנע

לא תוכלי לראות פידבקים שניתנו יותר משנה. והאחוזים מחושבים רק על בסיס השנה האחרונה. בדרך כלל מסתכלים על החודש האחרון (גם איביי בוחנת את המוכר לפי החודש האחרון).
 
פידבקים לקונים

מאז שאיביי הסירה את האפשרות להעניק פידבק שלילי או נייטרלי לקונים - המשמעות של פידברק לקונה הפכה כמעט ריקה. אם תשימו לב - לעיתים מוכרים זועמים נותנים פידבק חיובי עם שורת הערה מאוד קשה כלפי לקוחות בעייתיים. לדעתי איביי טועה כאן שלא מאפשרת לתת חוות דעת על קונים בעייתיים שלעיתים מתנהגים בצורה רעה מאוד. המוכר לא מכוסה בכל מקרה. מה גם מוכרים לא רוצים קונים בעייתיים (כמו קונים שלא מכוניינים בשירות גרוע ממוכר בעייתי) - ולשם כך נועד הפידבק. קונה בעייתי יכול לטרטר מוכר - ולתת פידבק שלילי בכל מקרה למרות שירות טוב וטרטור.
 

gil48

New member
שאלה

אלי מתוך נסיונך , איך ניתן לשווק אינטרנטית את המוצרים באיביי הנמכרים. קצת טיפים.
 
אם התכוונת - מכירת מוצרים מחוץ לאיביי - הכיצד

השיטות הן רבות. ואני מאוד ממליץ לצאת מתוך החממה של איביי שלעיתים היא חיבוק דוב. יש להקים אתר מכירות (קיימים המון פלטפורמות חנות בינלאומיות מעולות) - אם אפשרויות תשלום (פייפל מתקבל בכל הפלטפורמות שאני צמכיר - וזה הרבה), להעלות מוצרים רבים ככל האפשר ולהתחיל בשיווק און ליין: PPC, SEO, בלוגים, תוכן, פייסבוק, טוויטר, יוטיוב ועוד...
 

Fun Fair

New member
../images/Emo24.gif ברוך הבא אלי- ושאלה נוספת

לפעמים קורה שמוכר באיביי מציע לקונה מוצר מסויים שלא דרך איביי. למשל- אני קונה חטיפי אנרגיה מארה"ב ולפעמים, המוכרים מציעים לי לקנות מהם טעמים אחרים שלא במסגרת איביי (התשלום תמיד דרך פייפל). האם מבחינת הצרכן מדובר ברכישה "איביי"ית לכל דבר? אם לא- מדוע?
 
המכירה לא מוגדרת כמכירה מאיביי

והיא גם פחות מבוטחת. אבל אם הרכישה שלכם מחוץ לאיביי היא פחות מ- 200 דולר - אין שום בעיה לרכוש מחוץ לאיביי. זה עושה טוב למוכר (ותוכלי לבקש הנחה - כי הוא לא משלם עמלות איביי - בין 7-12 אחוז).
 
למעלה