שופינג באיביי

איביי ושופינג בהחלט מתחברים יחד ../images/Emo38.gif

אלי שמעוני, מייסד המרכז הישראלי למסחר ב- eBay, מומחה למסחר אלקטרוני ולמסחר ב- eBay; מגיע להתארח בפורום ביום שלישי ה 30.11 בשעה 17:00. אלי, מרצה כיום בארץ בתחום המסחר באיביי בעקבות הידע הרב שצבר עם השנים. הקים אתר www.ebayhelp.co.il אותו הוא מנהל, המרכז בתוכו תכנים בעברית לסייע לגולשים ברזי המסחר באיביי בפרט ובאינטרנט בכלל. בנוסף, אלי חיבר את הספר "איביי למקצוענים". אתן מוזמנות (ומוזמנים) לשאול אותו כל שאלה שעולה בדעתכן על קניה באיביי, על הסיכונים, על הצדדים החיוביים ועל עולם הקניה באינטרנט בכלל.
קניה מהנה
 

Fun Fair

New member
../images/Emo24.gif מוזמנות (ומוזמנים) לשרשר לכאן ../images/Emo13.gif

 
תודה על האירוח המעניין ../images/Emo39.gif

והשאלות שלי: א. אשמח לקבל מספר טיפים בסייסים לקנייה דרך איביי
ב. שמעתי על הרבה בעיות עם משלוחים לארץ מבחינת עלות יקרה,לא תמיד שולחים לארץ וכו'. מה הפתרונות לכך
ג. מהם הסיכונים הכרוכים בקנייה דרך איביי
 
תשובות :)

א. הנה כמה טיפים לרכישה: 1. שלמו אך ורק דרך פייפל - לא דרל העברה בנקאית ולא דרך ווסטרן יוניון (גם אם העיסקה נשמעת מצויינת). 2. העדיפו לרכוש ממוכר שהוא Top rated seller, בכדי לקבל תואר זה צריך לעמוד ברמת שירות מחמירה וגבוהה. 3. המחיר הנמוך ביותר לא צמיד מביא את העסקה הטובה ביותר - שימו לב לעלות המשלוח, לאיכות המוכר (פידבקים) - יעיד עם איכות השירות וגם לעיתים קרובות על איכותו של המוצר וזמני השילוח שלו. 4. שימו לב שהמוצר נשלח לישראל. 5. בדקו לפני כן האם יש מיסוי על המוצר - מוצר מעל 50 דולר הנכנס לארץ (כולל משלוח) חייב במע"מ ובמס קנייה (תלוי בקטגוריה) - לעיתים לא כדאי לרכוש בגלל המיסוי הגבוה דוגמא: חלקי חילוף לרכב. ב. הפתרון למשלוחים לישראל - הוא בדיקה לפני כן מול המוכר אם הוא שולח לישראל. אם תסתכלו בתגית shipping בדף המכירה - תוכלו לבחור באפשרות של המדינות למשלוח את ישראל (אם קיים) ולבדוק את העלות למשלוח לישראל. שוב, במידה ולא קיים - הציגו שאלה למוכר בעניין המשלוח. ג. היום יותר מתמיד הסכונים ברכישה באיביי קטנים מאוד - אבל קיימים. חשוב לשלם בפייפל. היום איביי יחד עם פייפל מציעה ביטוח רחב מאוד לרכישה. החשוב שתדעו הוא שאם לא קיבלתם מוצר שהזמנתם - עליכם לפתוח dispute (תלונה - "ויכוח" בתרגום חופשי) בפייפל עד 45 יום מיום התשלום. יום אחד לאחר מכן - הסיכוי שלכם לקבל את כספכם בחזרה יהיה נמוך ביותר. מוכרים בעייתיים - ימשכו אותכם לזמן הזה בתואנות שונות. אל תתנו ל- 45 היום הללו לעבור ללא דיספיוט במידה ולא קיבלתם את המוצר (או המוצר שהגיע הוא לא כמו שתואר).
 
השאלות שלי ../images/Emo13.gif

1. אף פעם לא הבנתי מהי הגנת הקונה/מוכר שחלה באי-ביי. לדוגמא, מאז פעילות באי-ביי שני פריטים לא הגיעו אליי- פניתי למוכרים. מוכר א' החזיר לי מיידית את עלות הקנייה פלוס עלות המשלוח. מוכר ב' סירב ואמר שזו "אשמתי" מאחר ובחרתי במשלוח הזול. לאחר שאיימתי בפתיחת תלונה באי-ביי הוא הסכים להחזיר לי את עלות הפריט בלבד. מה קונה אמור באמת לקבל במידה והפריט לא הגיע? עלות הקנייה? עלות הקנייה והמשלוח? 2. בהקשר לשאלה הנ"ל, מהי הגנת המוכר? האם הוא סופג את עלות הפריט שלא הגיע או שהוא מפוצה בדרך כלשהי ע"י אי-ביי? תודה רבה!
 

שרטוקה

New member
ועוד שאלה בנוגע להגנת המוכר..

2 מוכרים מ ebay.uk החזירו לי את סכום הקניה + עלות משלוח על מוצרים שלא הגיעו, כיוון לטענתם הם מקבלים זיכוי מלא על אובדן, מחברת הדואר הבריטית. האם קיים הסדר דומה בארץ?
 
עוד תשובה

לגבי ההחזרים - קיים בדואר ישראל הסדר - ביטוח של עד 100 דולר על כל מוצר שנשלח בדואר רשום. ו- 1000 ש"ח ביטוח במשלוח מהיר EMS (אפשר להעלות את הביטוח - 4 ש"ח לכל 1000 "ח ביטוח - רק ב- EMS).
 
התשובות שלי

1. במקרה שלך אני ירחיב בעניין הגנת הקונה. הקונה מוגן באופן מלא כעל הסכום ששילם (כולל דמי המשלוח), כאמור בהודעה הקודמת - עליך לפתוח תלונה בפייפל (עדיף) או באיביי על כך שלא קיבלת את המוצר. האחריות לשילוח המוצר היא על המוכר. כולל וידוא שקיבלת את המוצר. 2. הגנת המוכר באה לא כאשר אבד המוצר בדרך - את העניין הזה המוכר צריך לבטח ע"י חברת השילוח. הגנת מוכר באה במקום בו יש הונאה - ומוכר שלח מוצרים ל"נוכל" ששילם מחשבון של מישהו אחר. איביי (בעיקר פייפל) מכסה את המוכר במידה ושלח את המוצר ומוכיח זאת.
 

Fun Fair

New member
באותו עניין- שאלה נוספת

האם סטטוס "נשלח" (shipped) באיביי הוא מחייב? או במילים אחרות: האם לאחר ביצוע ההזמנה ושליחת המוצר, המוכר חייב לעדכן את הסטטוס (ובמקרה שלא עודכן- האם זה מהווה "קייס" מבחינתי בפתיחת דיספיוט)?
 
תודה רבה ../images/Emo13.gif שאלת המשך קטנה

ומה אם אני היא זו שבחרה את המשלוח הכי פשוט, כלומר הכי זול, בלי מעקב ובלי ביטוח.. האם זו עדיין אחריותו של המוכר?
 
אה, עוד שתי שאלות

1. שאלה ממש טיפשית אבל בכל זאת- מה ההבדל בין אי-ביי העולמי והבריטי? האם המוצרים שמופיעים באי-ביי הבריטי אינם מופיעים באי-ביי העולמי אלא אם כן המוכר העלה את המוצר גם לאי-ביי העולמי? 2. יצא לי שבוע שעבר להיתקל במכירה שבדף המוצר היה כתוב "משלוח לאירופה ובריטניה 6 פאונד. שאר הקונים- צרו קשר". לעומת זאת, כנראה עקב טעות של המוכרת, במחירי משלוח המשלוח היה 6 פאונד לכל מקום בעולם. לא נתתי הצעת מחיר כי לא רציתי להסתבך (המכירה הייתה שעתיים טרם סיומה ולא חשבתי שהמוכרת תספיק לענות לי), אבל נניח והייתי קונה ומשלמת, האם היה ניתן לבוא אליי בדרישה להוסיף מחיר למשלוח כאשר הטעות היא של המוכרת? (לא שיש לי בעיה להוסיף כסף במידה ומחיר המשלוח הוגן אבל הרי לפעמים מוכרים רושמים סכומים שאינם הגיוניים עבור משלוח ופחדתי שמא היה תבקש סכום לא הגיוני...). תודה רבה
 
אה. עוד שתי תשובות

1. איביי הבריטי - וכל אתרי איביי "המקומיים" מיועדים לקהל מקומי - והכוונה היא לא להציג מכירות מאתרים אחרים של איביי באתר מקומי כזה או אחר. אבל אם תוצאות החיפוש למוצר ספציפי יניבו פחות מ- 10 תוצאות (זה משתנה מידי פעם) אזי יוצגו גם תוצאות מאתרי איביי אחרים. 2. חוקית (על פי איביי) לא היית חייבת להשלים. אבל אני מאמין בקנייה ומכירה חכמה - ולעיתים מוכרים (וגם קונים) טועים - ואם התוספת (כמו שציינת) היא ברמת ההיגיון - יש להשלים.
 

strudelit

New member
שלום ../images/Emo13.gif שאלה קטנה על הגנת הקונה

יצא לי כבר פעם-פעמיים שתודות לשירות הדואר המזהיר שיש פה באיזור, חבילה שלי נשלחה חזרה למוכר. בשתי הפעמים המוכרים קיבלו את החבילה והסכימו לשלוח לי אותה חזרה בתמורה לתשלום נוסף של דמי משלוח דרך invoice בפייפאל. הבעיה היא שעד שהחבילה הגיעה אליהם חזרה כבר עברו ה-45 יום שבהם ניתן לפתוח case, מה שלא עשיתי ועל כן יצאה שהשליחה השנייה של הפריט הייתה ללא הגנת אי-ביי כלל... האם יש דרך לעשות עסקה שכזו (כלומר, לשלם ושהמוכר יישלח חזרה את הפריט אליי) תחת ההגנה של אי-ביי כך שאם לא אהיה מרוצה בכל זאת אוכל לפתוח case? או שמא הדרך היחידה היא שלפני שה-45 ימים עוברים עליי לפתוח case רק כדי שעדיין יהיה לי הגנת אי-ביי? (כלומר- לא case שמאשים את המוכר במשהו, אלא רק כדרך שבה אוכל לפתור בעיה אפשרית שתצוץ כשאקבל את הפריט). ואם כן- כמה זמן case יכול להישאר פתוח לפני שאי-ביי סוגרים אותו? והאם עצם פתיחת ה-case, גם אם אין שם תלונה כלשהי על המוכר אלא רק כדרך להגן על עצמי, מזיקה למוכר בכל צורה? מקווה שהייתי ברורה ותודה!
 
תשובה גדולה לשאלה קטנה :)

עצתי לך היא כזו. אם מוצר נשלח אליך וחזר למוכר מכל סיבה שהיא - דאג לקבל החזר כספי מלא על המוצר ורכוש אותו שוב במכירה באתר איביי. כך תהיה לך הגנת איביי ופייפל מלאה מחדש. אם לא ניתן - הייתי מציע לבקש מהמוכר להחזיר את התשלום עבור המוצר - ולשלוח לך בקשת תשלום חדשה בפייפל למשלוח החדש - שוב אפשרת זמן נוסף להגנת פייפל עבורך כקונה. ואם גם את זה המוכר לא מאפשר - הייתי מוותר על המוצר והשירות - כי כנראה יש בעיה כלשהיא במוצר או בשירות אותו הוא מספק - והמוכר מבין את משמעות איבוד הגנת הקונה שלך...
 

דלעת

New member
כל הכבוד על האירוח

לפני הכל, ברצוני לומר כי האתר שלך הוא ממש מעניין ויעיל. ולשאלות: 1. לגבי משלוח לארץ: אז יש חברות שמהוות את המתווך בשליחה לארץ. השאלה היא האם אפשר להשפיע על מדיניות איביי הכללית לשלוח לכל העולם כברירת מחדל. אני מבינה שיש מוכרים של ארוצים להתעסק עם משלוחים ארוכים, ואח"כ החזרות מסוף העולם, אבל בד"כ העסקה עוברת חלק, והכל זה פונקציה של משלוח עליו הקונה משלם ממילא... 2. היום, בעידן הפייפאל והאתרים המאובטחים, ממה כדאי להיזהר בקניה מאתרים שונים? 3. אם אני רוצה למכור פריטים שאני יוצרת באינטרנט, האם כדאי לבחור בetsy או באיביי, והאם בכלל משתלם להיות מוכר באיביי אם לא מדובר בכמות גדולה מאוד של פריטים, בשקלול עלויות המשלוח וכו'? תודה רבה!
 

דלעת

New member
הבהרה לגבי השאלה הראשונה

התכוונתי שהמדיניות של איביי תכפה על כל המוכרים לשלוח כל העולם.
 
תודה על הפרגון - תשובות

איביי הלפ נועד לסייע ואני שמח שהוא עושה זאת. אני משקיע זמן רב על התכנים באתר. לשאלותיך 1. איביי לא יכול חוקית לכפות על מוכרים לשלוח לכל העולם. מה גם שאין לאיביי עניין לעשות זאת. איביי מעוניינת בהיפך הגמור. היא מעוניינת שהמוצרים יגיעו מהר ללקוחות ושהלקוחות יהיו מרוצים. לכן בתנתה אתרים מקומיים שיציעו משלוחים מקומיים ומהירים (דומה לאמזון). 2. לשלם רק בפייפל - והכלל החשוב - אם זה נראה טוב מידי - זה כנראה לא אמיתי (מזוייף או מרמה - לבדוק היטב). 3. עבודות יד אני ממליץ על אטסי יותר מאשר איביי - גם בגלל היעושיות של האתר וגם בגלל התחרות הנמוכה יותר וההערכה למוצרים יותר מאשר באיביי. איביי כמו פלטפורמות אחרות מציעה שירותים רבים וכל מוכר צריך לשקול כדאיות כלכלית. אני יכול לומר שברוב המקרים איביי משתלם מאוד - בטח לאנשים שהם אינם מקצועיים ומחפשים תנועת קונים רלוונטית מיידית.
 

niya

New member
לטובת אלו שטרם רכשו באי-ביי

אשמח אם תוכל לתת לנו כמה טיפים ראשוניים לרכישה, איך לגשת לרכישה, איך לחפש מוצרים ובכלל - למה כדאי לשים לב כשרוכשים באי-ביי.
 
למעלה