שאלה לגבי רכישת מוצר בעסקת קרדיט

שאלה לגבי רכישת מוצר בעסקת קרדיט

אודה לכם אם תוכלו להסביר לי מה ההבדל בין רכישת מוצר בעסקת תשלומים ובין רכישת מוצר בעסקת קרדיט. תודה מראש לעונים.
 

Fun Fair

New member
בגדול מאוד:

בעסקת תשלומים: בית העסק מקבל את הכסף בתשלומים. למשל: אם קנית ב 1000 ש"ח ב 4 תשלומים, בית העסק יקבל כל חודש 250 ש"ח ואת תחוייבי כל חודש ב 250 ש"ח בחשבון האשראי. בעסקת קרדיט- בית הכסף מקבל את כל הכסף מחברת האשראי במועד החיוב הראשון, אך חברת האשראי גובה ממך את הכסף בתשלומים (ולכן בעסקת קרדיט יש עמלה מסויימת שהיא קבועה עפ"י התנאים של חברת האשראי. למשל: אם קנית ב 1000 ש"ח ב 4 תשלומי קרדיט, בית העסק יקבל במועד החיוב 1000 ש"ח מחברת האשראי ואת תחוייבי כל חודש ב 250 ש"ח בחשבון האשראי+ ריבית מסויימת.
 
שכחתי לשאול, אז מה התועלת שברכישה בקרדיט

לפי מה שאמרת כאשר אני משלם בתשלומים אין עלי גם תשלום ריבית, ובקרדיט יש לי תשלום ריבית, אז מה בעצם נותן לי תשלום קרדיט? הדבר ההגיוני היחיד שאני יכול לחשוב שאפשר להפיק תועלת מן התשלום בקרדיט זה שבמידה ובית העסק אינו מאפשר רכישה בתשלומים כלל וכלל ואז ניתן לרכוש בקרדיט ובכך בעצם אתה משלם על המוצר בתשלומים ובנובף ישנה ריבית על כל תשלום. האם קיימת עוד תועלת בקרדיט?
 

Fun Fair

New member
מה התועלת?

בעיקר לבית העסק: הוא מקבל את הכסף עכשיו ומיד ולא בתשלומים (יש לזה קשר להכנותשהוא מדווח עליהם ועל הרווחים שוא מציג לבעלי עניין, במידה וקיימים. למשל: סניף של חנות מוסיימת שהוא יחידת רווח והפסד יכול להראות הכנסות נאות להנהלת הרשת ולהוכיח שהוא סניף רווחי, אעפ"י שהעסקה היא בתשלומים מצד הלקוח. יש בזה גם סוג של "ביטוח")היתרון ללקוח: בד"כ בקרדיט אפשר לשלם כמות גדולה של תשלומים (למשל- 12/24/36) וכאשר מדובר על רכישות בסכומים גבוהים (למשל: מוצרי חשמל, ריהוט), זה פחות כואב בכיס, למרות הריבית... :) למשל- טלויזיה ומערכת סראונד ב 20,000 ש"ח- יש אנשים שלהם יותר קל לשלם ב 20 תשלומים של 1000 ש"ח+ 25 ש"ח עמלה (נגיד) מאשר בתשלום אחד או ב 3 תשלומים ללא ריבית...
 

Fun Fair

New member
ועכשיו אני רואה שאני פונה אליך

בלשון נקבה, ואתה בכלל זכר...
מתנצלת..
 
זה בסדר, תודה רבה לך על התשובה המפורטת.

בפועל אני רואה שלא כל כך משתלם לקנות בקרדיט כי היום כמעט על כל מוצר אתה מקבל אפשרות להמון תשלומים ואם מדובר במוצר יקר באופן אוטומטי המוכר מציע 36 תש' ללא ריבית ככה שהקרדיט היא רק הדרך של חב' האשראי לעשות על הלקוחות שלה עמלה.
 
למעלה