חג שמח

מצב
הנושא נעול.
חג שמח

חג שמח

חג פסח כשר ושמח לכל הגולשים ולכל עם ישראל

יש לציין שחשוב יותר להגיע לליל הסדר בשמחה אחווה ורעות גם אם זה על חשבון ויתור על חלק מהניקיונות, חלק מהתפריט, או בדיקה יסודית של כל פינה ופינה שלא מכניסים לשם דברי מאכל במשך כל השנה, וליתר זהירות גם מבטלים את החמץ שלא מצאנו. הרי אין טעם להיכנס לחג החירות באפיסת כוחות ולהירדם על השולחן. איזה חירות היא זאת?

חשוב גם להשתחרר מכל השעבודים לכבוד חג החירות. מהשעבוד לעבודה, - זה מובן מאליו. מהשעבוד ל"מה יגידו?" ולהיות אתם עצמכם, אחרת אין אתם באמת בני חורין. והכי חשוב - להשתחרר מן ההתמכרויות שלנו כי בלי זה אנו לא באמת בני חורין, אלא משועבדים לפרעו שיצרנו לנו במו ידינו! הבורא יצר את האדם ונטע לו גן עדן מקדם ושם שם את האדם אשר ברא לעבדה ולשמרה... את הגיהינום יצרנו לנו במו ידינו... אז זה הזמן להשתחרר מכל זה כולל האגו הארור שהורס כל חלקה טובה.

מומלץ מאד לכבות את כל מכשירי התקשורת למיניהם ולסוגיהם ולהיות כל כולנו עם אלה שאנו חוגגים איתם את החג. כך פשוט להיות זה עם זה ללא הפרעות מהנייד, הקווי, מדיה אלקטרונית וכתובה, ללא חדשות כאילו טסתם לחו"ל לאפריקה או יערות הגשם, ואין לכם קליטה. כך פשוט מבלי לאפשר לאף אחד להפריע ולהסיח את דעתנו מבני שיחנו. אלה דברים פשוטים שחלקינו כבר שכחנו את טעמם. אז זה הזמן לפרגן לעצמנו ולהיזכר איך זה פעם היה כה פשוט לאהוב ולחגוג זה עם זה עם קרובים וידידים רעים ואחים.

אולי לשם שינוי אחרי החג יהיה צורך בפחות תביעות ופחות גישורים. לו יהי...

טוביה לרנר, מנהל פורום גישור
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה