פרוייקט פורום ראש השנה

Master Stav

New member
../images/Emo41.gifפרוייקט פורום ראש השנה ../images/Emo41.gif

שימו לב, מזמן לא היה לנו שירשור של פרוייקט פורום זוכרים את קרניבוריה 1-7 ? ארז הנה החלטנו על קרניבוריה 8 והוא ראש השנה בשירשור הזה תחת הכותרת המתאימה ( אנא הקפידו ) יותר ממוזמנים ומוזמנות לשרשר מנה ראשונה, מנה שנייה , סלטים וכמובן קינוח כול המנות והדברים מחוייבים להיות עם תמונות !!! אנו ניצור קובץ PDF שיההי ספר מתכונים קרניבורי לראש השנה למקומות היכון .....רוץ .
 

Master Stav

New member
../images/Emo71.gif מנות ראשונות ../images/Emo71.gif

אנא שרשור לפה את המנות הראשונות שלכם לסעודת ראש השנה .
מתכונים שאינם מיועדים למדור זה ימחקו הסליחה עימכם מראש .
 

bigjack

New member
../images/Emo19.gif חריימה טריפוליטאי

חריימה - bigjack מקור המתכון מהמשפחה שלי מצרכים: 500 גר` פילה נסיכה נקי ושטוף (המקור הוא עם לוקוס, אבל אפשר עם כל דג אחר כולל טונה מקופסה!!!) 250 גר` רסק עגבניות 28% 2.5 כפות קימל טחון 2.5 כפות כמון טחון 2 כפות פפריקה חריפה (אפשר יותר או פחות, ורצוי מיוחדת לחריימה) (תבלינים טריים זה חובה) 2 ראשי שום מקולפים וכתושים 2 בצל בינוני קצוץ דק דק כשליש כוס שמן תירס מלח מים רותחים ההכנה: מחממים שמן בסיר רחב, מוסיפים את הבצל ומטגנים בערבוב עד שהבצל רך ושקוף, מוסיפים את השום ומערבבים, מוסיפים את הפפריקה חריפה ומערבבים כדקה, מוסיפים את הרסק ומערבבים עד שהרסק מבעבע ואז שופכים כ 3-5 כוסות מים רותחים (תלוי בסמיכות שרוצים, אני אוהב דליל) ומלח, מביאים לרתיחה, מכסים ומבשלים על אש קטנה כ 20 דקות תוך כדי ערבוב מדי פעם, מוסיפים כמון, קימל טחון מערבבים ומבשלים 15 דקות נוספות, טועמים ומתקנים לפי הצורך, מוסיפים את הדג, משקיעים אותו בתוך הרוטב מביאים לרתיחה ומבשלים על אש קטנה כ 20 דקות. אפשר לאכול חם וגם קר, כשעושים עם טונה זה פצצתי בסנדוויצ`ים לעבודה, ניתן לחמם רוטב במחבת, להוסיף עליו ביצה ויוצאת שקשוקה מעניינת מאד.
 

bigjack

New member
../images/Emo19.gif גפילטע פיש

גפילטע פיש - bigjack מצרכים: 2 דג קרפיון טחון (להשאיר את האידרות והראשים) 2 ביצים 1 שקית קניידלאך של תלמה 1 בצל מגורר בפומפיה 1 תפוח אדמה מגורר בפומפיה 1 גזר מגורר בפומפיה מלח 1 כפית סוכר פלפל לבן טחון צרור עשבי תיבול:פטרוזליה שמיר וגבעולי סלרי 1 בצל חצוי 1 שורש סלרי חתוך לפרוסות 4 גזר קלוף 1 כף שמן ההכנה: מאדים בסיר רחב עם השמן בצל, שורש סלרי וגזר 5 דקות מוסיפים מים, אדרות הדג, צרור עשבי תיבול, מלח, חצי כפית סוכר ופלפל, מרתיחים ומבשלים כשעה על אש קטנה. סוחטים את הירקות המגורדים, מוסיפים לדג הטחון, מוסיפים אבקת קניידלאך, ביצים, מלח, חצי כפית סוכר ופלפל. מערבבים היטב ואם העיסה רכה מידי מוסיפים מעט קמח מצה, יוצרים קציצות בידים רטובות ומוסיפים בזהירות לסיר, את ראשי הדג ממלאים בתערובת הקציצות בחלק החתוך שלהם (אם יש "חלב דג" או ביצי דג מניחים אותם בתוך הראש ומעליהם סוגרים עם תערובת הקציצות) מוסיפים את הראשים לסיר, מכסים ומבשלים שעה וחצי על אש בינונית. מסדרים את הקציצות על מגש, פורסים את הגזרים המבושלים, מניחים פרוסת גזר על כל קציצה. אפשר לאכול קר או חם. מומלץ להגיש עם חזרת לבנה או אדומה. מקור המתכון הוא של אימי, אני שידרגתי אותו מעט
 

bigjack

New member
../images/Emo19.gif דגים בפלפלים

מנה קלה להכנה שמשלבת ומזכירה לדברי הגיברת את ה"סלונה" העיראקי מבית הוריה........ ואני בכלל קיבלתי את הרעיון מהדגים חריפים של יוצאי מרוקו. בקיצור מיזוג גלויות בטעם ישראלי. דגים בפלפלים - BIGJACK מצרכים: 1 בצל גדול חתוך רצועות 2 פלפל צהוב חתוך רצועות 2 פלפל ירוק חתוך רצועות 2 פלפל כתום חתוך רצועות 2 גמבה חתוך רצועות 3 עגבניות בשלות חתוכות לפרוסות או רבעים 10 שיני שום קלופות וחצויות 2 פלפל חריף ירוק חתוך לעיגולים ללא הגרעינים 6 חתיכות פילה דג (אני מכין עם אמנון) חצי חב` כוסברה קצוצה גס 1 לימון פרוס דק מלח פלפל שחור 4-5 כפות פפריקה (חריפה או מתוקה לפי העדפה) חצי כוס שמן קנולה חצי כוס מים רותחים ההכנה: מאדים את כל הירקות עם מעט שמן כרבע שעה, מוסיפים את הדגים מעל הירקות. מעל הדגים מסדרים את פרוסות הלימון. מערבבים בכלי את השמן שנשאר עם הפפריקה וחצי כוס מים רותחים,. שופכים את התערובת מעל הדגים, מפזרים מעל הכל חצי מכמות הכוסברה, מכסים ומבשלים כשעה, מדי פעם מנערים קלות את המחבת. לפני ההגשה מפזרים מעל את הכוסברה שנשארה. מגישים עם המחבת על השולחן, התבשיל מאד צבעוני ויפה. וזה דורש הרבה לחם או חלה במידה וחריף
 

bigjack

New member
../images/Emo19.gif דג בורי בקארי וירקות

המתכון מאד קל להכנה ויתאים בכיף לשולחן החג למי שמחפש קצת לחרוג מהמסורת של הגפילטאפיש והחריימה. רק לקחת בחשבון שהמנה הזו "דורשת" הרבה הרבה לחם ועדיף באגט או לחם לבן שחוממו בתנור בורי בקארי וירקות - bigjack מצרכים: 1 דג בורי או דג ים אחר נקי פרוס לפרוסות בעובי 4-5 סמ` 1 בצל גדול חתוך לרצועות 1 פלפל צהוב או אדום 8-10 שיני שום חתוכות גס (כל המרבה הרי זה משובח) 2-3 עגבניות תמר חתוכות לרבעים 1 פלפל חריף חתוך לעיגולים (למי שאוהב חריף בלבד) 2 כפות לימון כבוש קצוץ כחצי כוס קמח מלח פלפל שחור טחון 2 כפות אבקת קארי 1 כפית כורכום 1 כף פפריקה מתוקה חופן כוסברה קצוצה שמן קנולה ההכנה: מערבבים בצלחת את הקמח עם כף אחת מהקארי , פפריקה מתוקה, מלח ופלפל שחור. מקמחים את פרוסות הדג ומטגנים אותן בשמן חם כשתי דקות לכל צד, מעבירים את פרוסות הדג לצלחת עם נייר סופג, מערבבים בכוס את השמן עם כף הקארי שנשאר מלח ופלפל שחור וממלאים במים חמים את שארית הכוס, מחממים מחבת נקייה עם 2 כפות שמן ומקפיצים בה את הירקות 3-4 דקות, מניחים את פרוסות הדג המטוגנות מעל הירקות ושופכים מעל את בלילת התבלינים מהכוס ועוד כוס מים חמים, מפזרים חצי מהכוסברה מעל הדגים ומנערים מעט את המחבת, מביאים לרתיחה ומבשלים 15-20 דקות מכוסה על להבה בינונית. לפני ההגשה מפזרים את שארית הכוסברה מעל הדגים והירקות.
 

bigjack

New member
../images/Emo71.gif בורקס כבדי עוף

מעדן שהכנתי למפגש האחרון עם חבורת הדובים, מאד מאד ממליץ לרוץ ולהכין. אפשר להשתמש בבצק עלים או פילאס מוכנים. בורקס כבדי עוף תפוח אדמה וביצה - bigjack מצרכים: 0.5 קג כבד עוף 2 בצל חתוך לרצועות 3 תפוחי אדמה מבושלים ומקולפים 4 ביצים קשות מקולפות ופרוסות דק מלח פלפל שחור טחון צ`ילי גרוס 1 כפית כמון טחון מעט שמן לטיגון 1 חבילה בצק עלים לציפוי: 1 ביצה טרופה שומשום קצח אופן ההכנה: מטגנים במחבת את הבצל עד להשחמה ומוסיפים את הכבדים, מתבלים ומטגנים את הכבדים טוב מכל הצדדים, מעבירים את הכבדים והבצל לקערה ומוסיפים תפוחי אדמה ותבלינים, קוצצים את התערובת בעזרת מזלג וסכין או שני סכינים ומערבבים, אין צורך למעוך יותר מידי את התערובת.......עדיך להרגיש בתוכה את החתיכות, טועמים ומשפרים תיבול ומקררים מעט לפני הכנת הבורקס, פורסים את הבצק על השייש עם הניילון שלו וחותכים לרצועות של כ-12-15 סמ` לרוחב, מניחים בנדיבות מהמילוי במרכז ולאורכה של כל רצועת בצק, מסדרים פרוסות ביצה קשה מעל המלית וממליחים ומפלפלים אותן מעט, מרימים את שתי הדפנות הארוכות של הבצק מעל המילוי ומהדקים מעט, הופכים בזהירות את הגליל שנוצר ומעבירים לתבנית תוך כדי מתיחה בעדינות, ממשיכים עם שארית המלית והבצק באותה השיטה ובמהירות שהבצק לא יתרכך מידי, מברישים את כל הגלילים בביצה טרופה ומפזרים שומשום וקצח מעל, אופים כ-20 דקות על 180-190 מעלות עד להשחמה טובה מעל ומתחת לבצק. מגישים עם עגבניות מגורדות וטחינה חשוב לא לטגן את הכבד יתר על המידה כי הוא עוד מתבשל בתנור.
 

Ring of Kerry

New member
../images/Emo97.gif../images/Emo187.gifדפי אורז ממולאים בירקות מוקפצים

המצרכים: דפי אורז עגולים - יש להשיג בחנויות המזרח הרחוק נבטים תירס גמדי גזר חתוך לגפרורים עלי כרוב קצוצים דק גמבות בשני צבעים חתוכים לרצועות פטריות שמפיניון טריות חתוכות חבילת בצל ירוק חתוך לרצועות אלכסוניות רוטב סויה רוטב טריאקי מלח פלפל לבן רוטב צי'ילי' מתוק חריף סוכר חום כף של ג'ינגר טרי מגורד אופן ההכנה: את כל הירקות יש להקפיץ בווק חם על פי הסדר הבא - בצל, להוסיף את הגזר לאחר הקפצה קלה את הגמבות, התירס, ולבסוף הכרוב הפטריות והנבטים יש להמליח ולהוסיף טריאקי סויה וסוכר חום תוך כדי הקפצה. לקראת סיום הבישול להוסיף את הגינג'ר. יש לקחת כלי רחב עם מים, לקחת עלה אורז ולהשרות למשך מספר שניות. העלה מתרכך וניתן לעבוד איתו את המילוי של הירקות לשים בפינה תחתונה של העיגול, ולגלגל ולסגור מהקצוות כמו שמגלגלים עלי גפן להכין כמות על פי הירקות. ולהכין בקערית מטבל של צ'ילי וטריאקי. מנה מוכנה, לתבול ולאכול, בתאבון שלומי
 

bigjack

New member
../images/Emo15.gif כבד קצוץ

המתכון שלי מבוסס על המתכון האותנטי והמקורי שרץ שנים ארוכות אצלנו במשפחה......אבל כמו שאתם כבר מכירים אותי אז לי מדגדג תמיד באצבעות לשנות ולנסות כל מיני טעמים חדשים....אפשר להתעלם מהתוספת ה"משונה" שלי למתכון ופשוט להכינו בלעדיה.... אבל מי שיכין כמוני יתפלא מכמות המחמאות שיקבל המתכון שלי עבר מבחן טעימה אצל פולניה מבוגרת שבעצמה מומחית לכבד קצוץ, ואפילו היא לא הבינה ממה הכבד שלי כל כך אוורירי וטעים. כבד קצוץ - bigjack מצרכים: 2-1 קג` כבד עוף נקי וחתוך לחצאים 5 ביצים קשות קלופות 2 בצל גדול חתוך לרצועות 1 פטריות שמפניון מקופסה (כן...כן...זו התוספת הסודית ) מלח פלפל שחור טחון שמן קנולה לטיגון 2 פרוסות חלה רטובה וסחוטה ( לפסח: 2 מצות רטובות במקום החלה ) ההכנה: מחממים שמן במחבת, מוסיפים את הבצל ומטגנים עד להזהבה קלה, מוסיפים כבד, פטריות ותבלינים ומערבבים, מטגנים עד להזהבה טובה של הכבדים, נזהרים לא לבשל יותר מידי ולייבש אותם. טוחנים את הכבדים עם הבצל הפטריות והביצים קשות, אם התערובת הטחונה יבשה מידי אפשר להוסיף לטחינה מעט מהשמן של הטיגון, לסיום טוחנים את החלה או המצות, מערבבים, טועמים ומתקנים תיבול. אפשר להגיש חם או קר.
 

bigjack

New member
../images/Emo15.gif שקדי עגל בזיתים ולימון כבוש

מוקדש לאורי מתכון קליל לאוהבי חלקי הפנים. שקדי עגל בזיתים ולימון כבוש - bigjack. מצרכים: 300 גר` שקדי עגל חתוכים לקוביות 10 זיתים סורים דפוקים ללא הגלעינים 1 כף לימון כבוש קצוץ (אני השתמשתי במוכן של תבליני פרג) 3 כפות שמן זית 1 בצל חתוך לרצועות 2 שיני שום קצוצות פטרוזיליה קצוצה גס מלח פלפל שחור חצי כפית כורכום 1 כפית תבלין שווארמה או חוואייג` למרק 1 כוס מים רותחים ההכנה: מטגנים במחבת עמוקה את הבצל בשמן עד להזהבה קלה, מוסיפים שום, שקדי עגל, זיתים, לימון כבוש ותבלינים, מטגנים 5 דקות תוך כדי ערבוב, מוסיפים חצי מכמות הפטרוזיליה ומים רותחים. מביאים לרתיחה, מכסים את המחבת ומבשלים כשעה עד לצמצום הרוטב. מגישים עם פטרוזיליה קצוצה למעלה.
 

bigjack

New member
../images/Emo15.gifמרק עוף תימני

מתכון נהדר שקיבלתי לפני מספר שנים מחברתי לפורום בישול לילדים אלונה (AL55 ) הכנתי אותו כבר הרבה פעמים וגם הוא קל להכנה ומתאים במיוחד לחורף. מומלץ להגיש אותו עם חילבה ופיתות תימניות (סאלוף) או לחוח או אפילו עם פוקאצ`ה ביתית שזה מה שאני עושה. מצרכים: 3 כרעי עוף מפורקים 2 כפות חוייג` למרק מלח לפי הטעם בצל גדול חתוך לשניים 1 גזר חתוך 2 קישואים-לא חובה 2 תפוח אדמה 2 כפות שמן קנולה או אחר ההכנה: בסיר גדול לשים שמן וחוייג` ואת שאר החומרים לאדות על אש בינונית עד שכל הירקות והעוף יצהיבו. להפוך מידי פעם. להוסיף מים עד לכיסוי העוף. להוסיף 1 עגבניה גדולה ואדומה חתוכה לארבע לבשל כשעה להוסיף מים אם צריך. להוסיף חצי חבילה קוזברה קצוצה 2 שיני שום מעוכות 2 כפות מרק עוף להמשיך לבשל עוד כ-10 דקות. מקור המתכון: al55
 

bigjack

New member
../images/Emo15.gif מרק עוף וירקות עם קניידלאך

אין אצלנו חג שהארוחה לא מתחילה במרק עם קניידלאך ........ הילדים פשוט לא מוכנים לוותר על זה (וגם המבוגרים ).....כך שלכל סעודת חג אני מכין סיר צבאי של מרק עוף וירקות שאצל חלק מהילדים הוא ישמש כמנה ראשונה עיקרית וגם קינוח הכי מצחיק זה שעם כל יצר ואהבת הבישול שלי את הקניידלאך אני דוקא מכין מתערובת מוכנה......מה לעשות??? מכל הנסיונות והמתכונים המוכן תמיד יוצא יותר אוורירי וטעים.....אז מראש נא לא להטיף לי על זה (הכמויות הן לסיר ענק) מרק עוף ירקות וקניידלאך - bigjack מצרכים למרק: 2-3 גרונות או כנפי עוף 2 קישואים פרוסים 3 גבעולי סלרי אמריקאי פרוסים 1 תפוח אדמה חתוך קוביות קטנות 2 שורש פטרוזילייה חתוך קוביות 1 שורש סלרי חתוך קוביות 3 גזרים קלופים וחתוכים לפרוסות 1 בצל גדול חתוך לרצועות צרור עשבי תיבול: פטרוזיליה, שמיר ועלי סלרי מעט שמיר קצוץ 2 שיני שום כתושות (אפשר להשתמש בשקית סנפרוסט של ירקות למרק ולהוסיף רק בצל) מלח פלפל שחור 5-6 כפות אבקת מרק עוף בשרית (אפשר לוותר אבל זה מעשיר את הטעם) מצרכים לקניידלאך: 2 שקיות אבקת קניידלאך של תלמה 4 ביצים ההכנה: שמים את כל מצרכי המרק בסיר גדול מלא מים, מרתיחים, מבשלים שעה על אש בינונית, טועמים ומתקנים תיבול מעבבים את אבקת הקניידלאך עם הביצים ונותנים לה להתאחד 10 דקות, יוצרים קניידלאך עם מכשיר להכנת פלאפל, ומכניסים את הכדורים ישר לסיר המרק, ממשיכים לבשל שעה נוספת, כל 20 דקות הופכים בזהירות את הקניידלאך עם כף עץ. מוציאים את צרור עשבי התיבול ומגישים. הטעם של הקניידלאך משתפר פלאים כשהם מתבשלים בתוך המרק. אפשר להוסיף לחצי שעה האחרונה של הבישול קרפלאך בשר או תפוחי אדמה (אני קונה קפואים של "חמים וטעים" )
 

איקא1

New member
../images/Emo70.gif כבד קצוץ

כבד קצוץ של עמליה חומרים 250 גר’ כבד עוף 1 ביצה קשה 1 תפוח אדמה בינוני מבושל חצי בצל קצוץ. מה עושים? צולים את הכבד, מבשלים את התפוח אדמה ומבשלים את הביצה. וקוצצים את הבצל. בעזרת מזלג או סכין “טוחנים” גם את הכבד ביד יחד עם תפוח אדמה והביצה, כך בסופו של דבר עדיין ניתן לראות את כל המרכיבים. אני עושה זאת במזלג מטבח רגיל. לאחר שהתערובת מספיק אחידה, מוסיפים את הבצל הקצוץ.והכי חשוב מלח ופלפל (בנדיבות). במידה ואתם רוצים לקצר את התהליך, ניתן לטחון את הכבד, תפוח אדמה והביצה במכונת לטחינת בשר אבל בשום פנים ואופן לא במעבד מזון. משאירים ללילה במקרר. הצעת הגשה - אפשר למלא ביצים קשות במילוי זה.
 

ayeletba

New member
מרק עוף של סבתא

סבתי ז"ל נפטרה לפני שנים וחסרה לי מאוד. אבל ריח וטעם המרק תמיד מזכיר לי אותה . זו הגרסה שלי - גרסה מנצחת שאני לא מחליפה. לפעמים מוסיפה למרק גם כפית חוויאג` ואז המרק הפולני הופך לתימני. החומרים: ק"ג כנפי עוף יפות (12 כנפיים) חתיכת דלעת גדולה - חתוכה לקוביות 1 גזר גדול - חתוך לקוביות שורש פטרוזיליה מקולף וחצוי (לטעם) צרור נאה שמיר ופטרוזיליה קשור בחוט כף אבקת מרק בטעם עוף גדושה כף מלח שטוחה (כפית חוויאג´ למרק - לגרסה התימנית) אופן ההכנה: 1. מרתיחים את הכנפיים במים בסיר גדול - מסננים ושוטפים. 2. להניח בסיר גדול את צרור עשבי התיבול ועליו את הכנפיים והירקות. 3 מים עד כיסוי - ולהביא לרתיחה. 4. להקטין אש ולהוסיף אבקת מרק, מלח (וחוויאג´). 5. שעה בישול. טעים עם אטריות דקות (לוקשן) מבושלות לפי הוראות היצרן, עם קניידעלעך, על קוסקוס והילדים שלי אוהבים עם שקדי מרק.
 

ayeletba

New member
קרעפעלעך במילוי חזה עוף - מוגש עם המרק הנ"ל

הבצק: של עין גדי המלית: של רות סירקיס התוצאה: אפילו החמות הפולניה שלי התמוגגה (מה שלא קורה הרבה ). המתכון האולטימטיבי בעיניי! אפשר להכין מראש ובמקרה זה שמים את הקרפעלעך בתבנית עם המון קמח, מכסים היטב בניילון עטיף ומקפיאים (זה מה שעשיתי). קרעפעלעך להכנת הכיסונים מערבבים מלח עם שלוש כוסות קמח יוצרים גומה ומוסיפים כוס מים ועוד 2 כפות מים ושלוש כפות שמן צמחי( השתמשתי בשמן קנולה). לשים את הבצק לבצק חלק ולא דביק. מכסים ונחים 15 דקות. המלית: 1 בצל גדול קצוץ דק 3 כפות שמן 250 גרם בשר טחון (השתמשתי בחזה עוף טחון) 1 כף פטרוזיליה קצוצה חצי כפית פלפל שחור חצי כפית כמון רבע כפית אבקת שום מזהיבים את הבצל בשמן החם, מוסיפים את הבשר ומפוררים בעת הטיגון עד שהבשר מלבין ומשחים מעט. מוסיפים את הפטרוזיליה והתבלינים ומלח לפי הטעם. מצננים מעט. להכנת הכיסנים קורצים עיגולים קטנים מהבצק המרודד דק. מניחים באמצע את המלית (כחצי כפית) מלחלחים עם מעט חלבון את הקצוות ומדביקים את הכיסוי (אני נעזרתי גם במעט קמח להדבקה). את הכיסונים מבשלים 10 דקות עד רבע שעה במרק עוף צח (אני בישלתי במים שהורתחו עם כפית מלח כי מנסיון: הקרעפעלעך יעכירו במעט מרק צח). יוצאים כ- 30 כיסונים. מקור המתכון:בצק של עין גדי מלית של רות סירקיס/"מהמטבח באהבה".
 

פוקסי99

New member
מרק תירס ורצועות עוף

8 כוסות מים 2 כפות אבקת מרק עוף 250 גרם בשר חזה עוף חתוך לרצועות קופסה של תירס ללא הנוזלים 2 ביצים כף גדושה של קורנפלור מלח פלפל שחור מרתיחים את המים כאשר המים רותחים מוסיפים את אבקת המרק מוסיפים לקערת הבשר חלבון ובוחשים הייטב שיכסה את הרצועות מוסיפים באיטיות את הבשר למים הרותחים תוך בחישה גם לאחר שכל הבשר בסיר להמשיך לבחוש עוד כדקה מפרידים את הביצה השניה מוסיפים למים הרותחים את שני החלמונים באיטיות תוך בחישה ולאחר מכן את החלבון הנוסף כל זה תוך בחישה לקבלת "שערות" של ביצה במרק שופכים פנימה גם את תוכן קופסת התירס תוך בחישה מנמיכים את האש מוסיפים מלח ופלפל שחור ונותנים למרק לבעבע כ20 דקות מוצאים רצועה של בשר ובודקים שהיא מבושלת שמים בכוס כף של קורנפלור מוסיפים מים להמסת האבקה ושופכים תוך בחישה למרק ממשיכים לבשל עוד דקה שתיים והמרק מוכן שידרוג בפעם הקודמת כאשר הכנתי את המרק הבן טען שבמסעדות המרק יותר סמיך וטעם התירס יותר דומיננטי וכמו כן יותר מתקתק. אז ככה: הוספתי למתכון עוד קופסת תירס אבל ריסקתי את שיני התירס של קופסה אחד יחד עם הנוזל במעבד מזון אבל לא למשחה אלה למצב של חתיכות קטנות קטנות הוספתי למרק בזמן הבישול ועכשיו הילד מרוצה וסינן מבין שיניו (או שיני התירס)הפעם זה בדיוק כמו במסעדה אז כל טוב
 

פוקסי99

New member
מרק עוף פולני

12כוסות מים 4 כרעיים 4 שוקיים 3 כנפיים 2 גזרים חתוכים 3 קישואים חתוכים 3 תפוחי אדמה חתוכים ל8 חצי ראש סלרי או שורש פטרוזיליה או שניהם חצי חבילה פטרוזיליה 3 בצלים שלמים 3 כפות אבקת מרק עוף כפית מלח 1/2 כפית פלפל שחור ומי שאוהב חוויג' מוסיפים 2 כפיות הכל לסיר ולאחר שרתח להוריד את הקצף להוריד את הלהבה לבינונית נמוכה ולבשל עד אשר תפוחי האדמה והבשר רכים כל טוב
 

פוקסי99

New member
מרק עוף תימני

מרק תימני 2 עגבניות לגרד 5 שיני שום 2 כף חוויגי למרק לטגן בסיר עים מעט שמן להוסיף את חלקי העוף 3 תפוחי אדמה 2 בצלים 2 גזרים חתוכים לרוחב ועגבניה אחד שלמה ולמי שאוהב חריף להוסיף פלפל חריף טרי אחד ברוב המקרים מוסיפים חילבה שהיא כבר חריפה מים לפי גודל הסיר 1 כף אבקת מרק ומלח לקראת הסוף לטעום ולתקן להוסיף קוזברה קצוצה
 
למעלה