עיבוי רירית

anatov7

New member
עיבוי רירית

קצת רקע על מה שעברתי בקצרה-
הריון ראשון טבעי ספונטני עם לידה תקינה בשבוע 37. כשבועיים לאחר הלידה, בעקבות דימום מאסיבי התגלו שאריות שליה ועברתי ניתוח חירום וגרידה, שהובילו להיסטרוסקופיות ניתוחיות ותסמונת אשרמן (הידבקויות בחלל הרחם).
כעבור שנתיים שוב כניסה להריון ספונטני, שהסתיים בשבוע 8 ללא דופק.
שנה אחרי התחלנו טיפולי IVF , נקלטנו בסבב הראשון עם שתי עובריות. ההריון עבר חלק עד לשבוע 24, אז צוואר הרחם נמחק, צירים וביצענו הפסקת הריון מכיוון שהעובריות היו במשקל נמוך ולא היו מצליחות לשרוד ללא תחלואה קשה, אם בכלל, לידה במשקל כזה.
קיבלתי וסת רק שלושה חודשים לאחר הפסקת ההריון, ומאז רירית הרחם לא מצליחה להגיע לעובי רצוי, עד כה הגעתי ל 6 מ"מ, עם אסטרופם, אבל כשניסינו לעבות יותר היא ירדה במקום להתעבות.
בצעתי היסטרוסקופיה אחת שטענו כי חלל הרחם תקין, הרירית סדירה ואין ממצאים.
לא הייתי שקטה ועברתי היסטרוסקופיה נוספת ע"י מומחה פרטי- נמצאה הידבקות קלה (שנפתחה), ונצפתה רירית דקה מאד.
כרגע יש לי 5 עוברים מוקפאים שאני לא מצליחה להגיע להחזרה שלהם בגלל רירית רחם דקה.
אשמח מאד להמלצות- אולי דיקור יכול להועיל? תזונה?
מה ניתן לעשות בינתיים?
עברתי הרבה, ואני ממש כמהה לילד. מנסה להיעזר בכל מה שרק ניתן.
 
רירית רחם דקה

רירית דקה היא אחת הבעיות המתסכלות הן את המטופלים והן את הרופאים
נעשו נסיונות שונים לגרום לרירית להתעבות אפילו במעט כגון: גרידה ומתן אנטיביוטיקה ואסטרוגן בכמות גדולה, מתוןאסטרוגן בכדורים ובהחדרה לנרתיק, נסיונות שימוש בהחדרת ויאגרה לנרתיק, אכילת כמויות גדולות של סלק, נטילת ויטמין D ויטמין E וכו'
לצערנו, אין דרך אבסולוטית אחת שמתאימה לכולן ואכן יש מקרים שבהם הרירית נשארת דקה למרות קומבינציות שונות. יחד עם זאת תוארו הריונות גם ברירית של 5 או 6 מ"מ, כמובן עם סיכוי נמוך יותר. במצבים של כשלונות חוזרים ובנוכחות עוברים טובים, כדאי לשקול פונדקאות על מנת לא "לבזבז" עוברים לחינם.
 
למעלה