שאלה לגבי אוצר המילים

שאלה לגבי אוצר המילים

שלום,
יש לי חוברת של אוצר מילים בעברית ובאנגלית לפסיכומטרי שממנו היו לומדים לבחינה במתכונת הישנה (ללא מטלת כתיבה)... עדיין צריך ללמוד את אותו אוצר המילים? או שזה השתנה? אני די בטוח שזה אותו אוצר מילים גם עכשיו אבל החלטתי בכל זאת לשאול ליתר בטחון. החוברת שיש לי היא של יואל גבע.
תודה מראש למגיבים.
 

TFNM

New member
כדאי להחליף

יש לך חוברת מלפני שנת 2012, העולם השתנה מאז וגם הפסיכומטרי.
&nbsp
גם אם בין החומרים שברשותך לבחינה עצמה יש הרבה מן הדומה, עדיף לעבור לחומרים עדכניים יותר, ולכל הפחות חומרים המעודכנים לנוסח הבחינה החדש.
&nbsp
אוצר מילים כדאי ללמוד מאפליקציה כמו מילון 800 או כל אפליקציה חינמית שנראית לך.
 
ההמלצה שלנו:

שלום לך,
באופן כללי, אוצר המילים בבחינה אינו מוגדר באופן רשמי על ידי המרכז הארצי לבחינות והערכה (להבדיל מחלקים מסוימים בחומר, למשל בחשיבה כמותית, שם יש הגדרה של הנושאים שיש להכיר).
לפיכך, כל מילון פסיכומטרי הינו בגדר השערה של המילים השימושיות יותר, שהמרכז הארצי נוטה לשלבן בבחינות.
באופן עקרוני לא אמור להיות הבדל מהותי בין אוצר המילים שהיה במתכונת הישנה של הבחינה לבין אוצר המילים הנוכחי.
עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שני דברים:
ראשית, הרמה הכללית של הבחינה עולה עם השנים (לעניין המילים, הן בחשיבה מילולית והן באנגלית). מילון שנכתב לפני 7 שנים לפחות עשוי לכלול רמה קצת פחות גבוהה של מילים. אנחנו לא יודעים איזו גרסה ספציפית של מילון קיימת אצלך.
שנית, בחשיבה מילולית יש פחות שימוש במילים מורכבות כיום. בעבר היו שאלות ממוקדות על אוצר מילים, והיום אוצר המילים בא לידי ביטוי בעיקר באנלוגיות.
בכל מקרה, אם תלמד את המילון שבידך, זה בוודאי יקדם את רמתך באופן ניכר.
מעבר לזה, אנחנו ממליצים מאד על האפליקציה (החינמית) של פסיכו. זו אפליקציה מעודכנת ביותר לפי רמת הבחינה, מאפשרת לימוד מילים הן באנגלית והן בעברית, סימון מילים ידועות, חזרות ועוד.
בהצלחה!
 
למעלה