שיפור ציון פסיכומטרי

nofi1456

New member
שיפור ציון פסיכומטרי

עשיתי פסיכומטרי לפני 4 שנים וקיבלתי 726.
לאחר תואר ראשון (שאסיים בקרוב) אני רוצה להתקבל ללימודי רפואה.
הממוצע של התואר שלי יהיה 90-92 ולכן אני חושבת שאני צריכה לפחות 750-760 כדי להתקבל ללימודים.
למדתי בזמנו ביואל גבע, יש לי את כל החומרים מלפני 4 שנים, מאמינה שאת הבסיס אני יכולה לרכוש בעצמי תוך זמן קצר.
השאלה - איך להגיע לרמה מאוד מאוד גבוהה? לקחת שוב קורס? לא יודעת אם אצליח להגיע ל760 ומעלה בלימוד עצמי. מפחדת לקחת סיכון.

מה אתם ממליצים?
 
שיפור ציון

שלום,
א. הייתי מציע לך לבדוק איזה ציון מבקשים ממך כדי להתקדם ללימודי רפואה, ולא להסתפק בהשערות כלליות.
ב. הדפיסי את אחת הבחינות האחרונות ופתרי אותה בתנאים הרגילים של הבחינה. בדקי כמה את מקבלת.
חזרי לכאן עם התשובות..
 

nofi1456

New member
תודה על התשובה, עונה

(ותודה גם על התשובה לגבי העלמותו של מועד פברואר).
א. בכל מוסד לימודים זה אחרת. בנתיים הצלחתי ליצור קשר רק עם אוניברסיטת תל אביב. עדיין אין ציון התאמה סופי לקבלה ובגלל זה הציון הוא רק בערך, זה לא השערה כללית.
היא חישבה לי כמה חישובים ויצא שאם הממוצע שלי בתואר הוא 92, אני אצטרך לפחות 750 פסיכומטרי, אבל יש מצב שאפילו כמה נקודות יותר כי תלוי אם ציון ההתאמה הדרוש יהיה 728 או 728.3 או 729 וכו'.
ב.מנסה רגע להבין את הבקשה שלך - למה לדעתך כדאי שאעשה בחינה כבר עכשיו לפני שעברתי על החומרים הבסיסיים? מה זה יעיד עליי? ברור שאקבל ציון נמוך יחסית. זה אמור להעיד על היכולת שלי לשפר ציון ל750 ומעלה?
ג.אגב, מה שמעת על קורס פרו של יואל גבע? כדאי? בהנחה שעשיית פסיכומטרי לפני 4 שנים ואני מעוניינת לחזור על הבסיס לבד (הקורס מתחילה בפברואר והמבחן באפריל, כלומר יש לי מספיק זמן לחזור על החומר ולתרגל).
 
תשובה

א. ציון סימולציה יכול לתת כיוון כמה מאמץ דרוש ממך. לא קריטי אם את עושה את הסימולציה כעת או בעוד שבוע לאחר שעברת ושיחזרת את החומר.
ב. את צריכה להבין שאין באמת תשובה "נכונה" לשאלה שלך. הכל ניסוי ותהייה. מן הסתם את לא צריכה קורס פסיכומטרי מלא. אבל מה כן יביא לך את הציון המיוחל (אם בכלל)? האם לימוד עצמי? ואיזה מין לימוד עצמי? והאם קורס ממותג כזה או אחר יעשה את השינוי?
ג. למעשה, אני במקומך הייתי מנתח היכן היו הטעויות שלי (האם התחלקו באופן שווה יחסית, או שהתמקדו בנושא מסוים), וניגש לתרגל עוד ועוד, בלי סוף. בסופו של דבר, בדרך כלל כשמקבלים ציונים גבוהים מאד (720 ומעלה) לא מדובר על חוסר ידע או שכחה של כלל מסוים, אלא חוסר ריכוז, עבודה מהירה מדי, או ידיעה לא מושלמת של אנגלית. את כל זה את יכולה לשפר בתרגול עצמי. יש לך חצי שנה, זה המון זמן. קדימה לעבודה.
 

nofi1456

New member
תודה

דווקא החלק המילולי היה הכי נמוך שלי. יש איזושהי דרך לדעת אם זה בגלל הפרקים או בגלל החיבור?
כמותי הכי גבוה (בפער - 146, לעומת אנגלית - 137, מילולי - 134), אנגלית באמת קצת קשה לי אבל מנסה להשתפר כל הזמן (גם מאז הפסיכומטרי ועד היום) אז מקווה שאהיה טובה יותר.
תרגול בהחלט הכרחי להצלחה.
אעבור על הבסיס ואז אהיה חכמה יותר (החלטתית ומסקנתית).
שוב תודה :)
 
למעלה