בעיה בהכנת צ'ולנט בסיר בישול איטי

menachem25

New member
בעיה בהכנת צ'ולנט בסיר בישול איטי

הי, לאחרונה התחלנו להכין צ'ולנט (במקום לקנות מוכן ..)
חשבתי שזה פשוט להכין צ'ולנט - מסתבר כנראה שלא..

אנחנו משתמשים בסיל בישול איטי של Cuisinart.

בפעם הראשונה שמנו על שעתיים על High ביום שישי, ואז כל הלילה עד הארוחת שבת בצהריים על Low - והצ'ולנט היה מאוד מימי, מין מרק צ'ולנט, כשהשעועית היתה אשכרה קשה ולא ממש התבשלה. התפוחי אדמה היו חיוורים ולא חומים, הכל היה נראה חיוור - ממש לא נראה כמו צ'ולנט

שבוע לאחר מכן, שמנו כבר על עשר! שעות על High (משישי בבוקר) , כשלפני שבת העברנו ל - Low עד שבת בצהריים - עדיין, מרק צ'ולנט ... , חיוור, לא שחמחם וסמיך כמו שצ'ולנט צריך להיות ...

השבוע, אחרי תחקיר קצר עם אישתי - מסתבר שהיא שמה "רק" שתי כפיות פפריקה (כי ככה היה כתוב במתכון..), אז אני נכנסתי לעניינים, ותיבלתי מכל הבא ליד - הרבה פפריקה, קומין, וכל מה שמצאתי במטבח. עשר שעות משישי בבוקר עד לפני שבת, כשמכניסת שבת עד הצהריים על Low - הפעם כבר היה לצ'ולנט קצת צבע (מהתבלינים) והתחיל להיראות כמו צ'ולנט - עדיין ממש רחוק מצ'ולנט.. - ממש לא סמיך, ולא ממש צ'ולנטי.

ועכשיו לשאלות:
1. האם פשוט הסיר בישול איטי שלנו תקול? (דווקא ה - Cuisinart שלנו זה סיר של משהו כמו 400 שקאל... - בד"כ סיר כזה עולה סביב 100 נדמה לי - עם טיימר, דיגיטלי וכזה. מה שכן - שכב כמעט שלוש שנים בארון מטבח מאז החתונה, רק עכשיו התחלנו להשתמש, אז אולי התיישן או משהו?)

2. אמרו לנו לשים חיטה / גריסים (או אורז). שזה "סופג" את המים והופך את התבשיל לסמיך. עכשיו, אני שונא חיטה או אורז בצ'ולנט. מצד שני, כשקונים מוכן אין חיטה או אורז - ומהחנות זה סמיך, שזוף, וטעים חבל על הזמן. האם באמת רק "החיטה / גריסים" תהפוך את הצ'ולנט לסמיך ותתן את האפקט? אם התשובה היא חיובית, אז איך כשאני קונה מוכן זה סמיך ושזוף גם בלי חיטה?

3. במידה והסיר שלנו באמת תקול - האם בכל סיר תקין רק הבישול של כל כך הרבה שעות אוטומטית הופך את הצ'ולנט לסמיך ושזוף?

תודה
 

לינדה7

New member
לא יכולה לעזור לך !!

אני לא מכינה חמין !!
אני בטוחה שיותר מאוחר הכנסו הבנות ויענו לך ..
לינדה.
 

רוני1955

Active member
הכנת חמין

אני מכין כמעט כל יום שישי בסיר בישול איטי. את הקטניות (שעועית אדומה, שעועית לבנה וחומוס) אני משרה לפחות 12 שעות. לאחר מכן אני מבשל אותם כשעה וחצי. לאחר מכן אני פורס בצלים ושם בסיר למטה, על זה תפוחי אדמה קלופים וחתוכים יחד עם גזר, מעל זה בשר (לא תמיד, לפעמים זה צמחוני), ומעל זה את הקטניות. מתבל מלמעלה, ושופך על התיבול מים (לא הרבה). אני מכין את הכל ביום שישי בבוקר. אני מפעיל על HIGH ושוכח מזה עד ארוחת ערב, משהו כמו 10 שעות. לא מעביר ל LOW, אלא משאיר על HIGH. יוצא מצוין.
 

לינדה7

New member
רוני תודה על היענות


כל הכבוד על העזרה לחבר .
לינדה.
 

DANIAVNI

Well-known member
כמה הערות בונות לבשלנים המתחילים

אדגיש שלעיתים אנחנו בחזקת מתחילים גם בהכנת מתכון שעוד לא עשינו

1. נכונות מתכונים
המתכונים שמתפרסמים בכל מיני מקורות לא תמיד נכונים
למשל, כותבים מתכון לחומוס ואז כותבים למשל
" לטחון גרגרים מבושלים ....."
או
" לבשל גרגרים כשעה וחצי ..."
ההוראות האלה רחוקות שנות אור ממה שצריך בשביל חומוס מוצלח
ככה שמי שמנסה לבשל לפי מתכון כזה ונכשל בעצם לא אשם

2. לעיתים יש פשוט שונות בין סירים לבישול איטי ולכן מה שנכון לסיר אחד לא נכון לאחר וככה זה גם לגבי סוג תנור, גודל אש וכו'

3. אין מה לעשות
כדי להגיע למתכון טוב צריך לפעמים לעשות ולהיכשל ולשנות עד שמצליחים
אם אין לכם מספיק סבלנות וסובלנות לא יצא מכם בשלנים .

מצאתי מתכון שלא ניסיתי בעצמי
אבל מניסיוני והבנתי זה מתכון עם פוטנציאל גבוה להצלחה לפי ההסברים ותגובת הקוראים ( אגב, מתכון בלוג עם תגובות קוראים חיוביות זה אינדיקטור מצויין )

הנה שני מקורות מצוינים
1. בלוג תפוז - http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/2249276
2. עוז תלם - https://food.walla.co.il/item/2722002
זה ההההאיש ללמוד ממנו
כדאי ללמוד מכל מקום שבו רשום עוז תלם .
 
למעלה