לטייפ השבוע

לינדה7

New member
לטייפ השבוע


"17 דברים שיש בכל בית ואפשר לנקות איתם כמעט הכל"


קל מאוד לקנות חומרי ניקוי בחנות ולהשתמש בהם כדי לנקות את הבית, אך קל ופשוט אפילו יותר להשתמש בחומרים שכבר קנינו ונמצאים בביתנו באופן קבוע. בכתבה הבאה תכירו 17 חפצים שככל הנראה כבר יש לכם בבית, אולם לא ידעתם שהם יכולים לנקות, להבריק ולשמור על הבית שלכם, כך שאפילו לא תצטרכו להשתמש בחומרי ניקוי תעשייתיים. הכירו את 17 חומרי הניקוי שמסתתרים בביתכם והתחילו להשתמש בהם כבר עכשיו.



1. שמן תינוקות – לשמירה על כיור ואמבטיה נקיים
פעמיים בחודש, אחרי שאתם מנקים את הכיור או האמבטיה, מרחו עליהם שמן תינוקות. זה יעזור למים מלוכלכים לרדת בקלות לניקוז ולא להישאר על פני השטח, מה שימנע מכם את הצורך לנקות אותם בתדירות גבוהה. תתפלאו לשמוע שלשמן התינוקות יש עוד שימושים רבים נוספים ויעילים, ותוכלו ללחוץ כאן כדי להכיר 15 כאלה.

2. פלסטלינה – לאיסוף חתיכות זכוכית שנשברה
אחרי שסיימתם לטאטא את חלקי הכוס או הצלחת שנשברה, קחו פלסטלינה ועברו גם איתה על הרצפה. היא תעזור לכם לאסוף את כל השברים הקטנטנים שחמקו מעיניכם ומהמטאטא שלכם.

3. מיקרוגל – לניקוי ספוגים
כדי לשמור על הספוגים שלכם נקיים מחיידקים, שטפו אותם במים, סחטו אותם והכניסו למיקרוגל למשך 3 דקות. רק תנו להם להתקרר לפני שתגעו בהם. אתם אולי לא משערים זאת, אבל מיקרוגל הוא אחד המכשירים השימושיים ביותר שיש לכם בבית – לחצו כאן כדי לגלות עוד 17 טיפים לשימוש חכם במיקרוגל.

4. לימון – לניקוי המיקרוגל
אחרי שניקיתם את הספוגים, מומלץ שתעבירו ניקוי גם בתוך המיקרוגל עצמו. חתכו לימון לחצי וסחטו את המיץ שלו לתוך קערה קטנה של מים. הוסיפו לקערה את 2 חצאי הלימון, הניחו אותה בתוך המיקרוגל והפעילו אותו למשך 5 דקות. הלימון יעזור להיפטר מריחות רעים והאדים שיעלו מהקערה ישחררו את כל הלכלוך שנצמד לקירות המכשיר. לבסוף העבירו בתוך המיקרוגל מגבת נייר ואספו את שאריות המזון שיצאו.


5. דפי מרכך למייבש – לניקוי סירים ומחבתות
אם בישלתם או טיגנתם מזון שנדבק לסיר או למחבת, תוכלו להסיר את השאריות הדביקות בקלות בעזרת דפי מרכך למייבש. פשוט הניחו דף מרכך אחד בתוך הסיר או המחבת, מלאו אותם במים וקרצפו עם סבון כלים בבוקר שלמחרת. פרט לשימוש זה,
6. חומץ – לניקוי מדיח הכלים
שמרו על מדיח הכלים שלכם נוצץ ומבריק בעזרת קצת חומץ. שפכו ½ כוס חומץ לתא נוזל הניקוי של המדיח והפעילו אותו בלי כלים בתוכו לשטיפה מלאה על מצב "סירים ומחבתות". בנוסף לחומץ הרגיל, גם לחומץ התפוחים יש שלל שימושים,

7. מלח – לניקוי כלי נחושת
לפני שאתם סוגרים את בקבוק החומץ שהשתמשתם בו למדיח, מלאו בקבוקון ספריי ב-450 מ"ל חומץ ו-3 כפות מלח והשתמשו בתרסיס כדי לנקות ולהבריק כלי נחושת שונים בביתכם. פשוט רססו עליהם את התרסיס, חכו דקה ושפשפו..

8. אורז – לניקוי כלים ארוכים וצרים
בקבוקי שתייה או אגרטלים יכולים להיות מטרד כשצריך לנקות אותם, אך תוכלו לעשות זאת בקלות בעזרת 2 כפות אורז וחצי כוס מים פושרים. שפכו את התערובת לתוך הכלי, אטמו את הפתח שלו בעזרת כף היד ונערו היטב. לבסוף שטפו במים, ותיווכחו לגלות שהוא נקי ומבריק כבעבר.

9. טבליות נגד צרבת – לניקוי האסלה
זרקו 2 טבליות נגד צרבת אל תוך האסלה ותנו להן להתפרק במשך 20 דקות. לאחר מכן הברישו את האסלה והורידו את המים, ותוכלו להבחין בכך שהלכלוך העיקש שלא הצלחתם להסיר ירד ללא מאמץ.

10. אבקת אפייה – לסילוק עובש
ערבבו אבקת אפייה עם כמות שווה בערך של מיץ לימון, והשתמשו במשחה שיצרתם כדי לנקות עובש שנאגר על וילון המקלחת או בין הרצפות. השאירו את המשחה במקומה למשך שעתיים ושטפו את האזור עם מים – לאחר מכן תוכלו להגיד להתראות לעובש.

11. אבקת סודה לשתייה – לניקוי פרקט
אם מופיע כתם על רצפת הפרקט שלכם שאינכם מצליחים להסיר, פשוט הרטיבו ספוג, פזרו על הכתם קצת אבקת סודה לשתייה ושפשפו – זוהי שיטה שאף פעם לא נכשלת. אבקת סודה לשתייה ידועה כאחד החומרים היעילים ביותר בניקיון,

12. מייבש שיער – לניקוי נברשות
אם יש לכם נברשת בבית, אתם בטח כבר יודעים שלא פשוט כל כך לנקות אותה. כדי להקל על העבודה, רססו עליה תרכובת של וודקה ופי 5 כמות מים, ולאחר מכן יבשו אותה עם מייבש שיער שמכוון לעוצמה נמוכה.
.
13. ספריי מקשה לשיער – ניקוי קירות מכתמי צבע
הילד שוב צייר על הקיר? אל תגערו בו בשל העבודה הקשה שיצר עבורכם, כי תוכלו להוריד את הצבע בקלות בעזרת ספריי מקשה לשיער. פשוט רססו מעט ממנו על הצבע ומיד נגבו עם מגבת נייר.

14. כדור טניס – להעלמת שריטות משלל משטחים
קחו כדור טניס חדש והעבירו אותו על רצפות, פרקט או קירות כדי לנקות אותם מכתמים שנתקעו בהם. זה לא יזיק למשטח ויהפוך את עבודת הניקיון לפשוטה מאין כמותה.


15. קצף גילוח – לניקוי התנור
אם התנור שלכם מלוכלך וכבר צריך לעבור ניקוי לפני השימוש הבא, תוכלו לשלוף את הקצף לגילוח מחדר האמבטיה ולרסס מעט ממנו בתוך התנור. שפשפו בעזרת ספוג ושטפו במים, ותוכלו ליהנות מתנור נקי ומצוחצח.

16. קטשופ – לניקוי כלי כסף
למרות שאתם עשויים לחשוב שהקטשופ ילכלך לכם את כלי הכסף, תופתעו לגלות שדווקא ההפך הוא הנכון. טבלו את כלי הכסף בקערת קטשופ למשך 10 דקות ולאחר מכן שפשפו אותם בעזרת מטלית יבשה ומרחו את הקטשופ עליהם. לבסוף שטפו את הכלים במים פושרים ותוכלו כבר לראות כיצד הם מנצנצים.

17. גיר – לניקוי כתמים בצווארון החולצה
אם הכתמים שבצווארון החולצה שלכם לא יורדים אפילו בכביסה, קחו גיר פשוט והעבירו אותו עליהם. תנו לגיר לספוג את הכתם במשך מספר דקות, ולאחר מכן הברישו אותו והכניסו את הבגד לכביסה.

את הטייפים קבלתי במייל .
לינדה
 

שרי 55510

New member
לינדה,איזה טיפים נהדרים כול הכבוד על ההשקעה יש גם לי 3 טיפים

ניקוי של חולצה לבנה מכתמי דיו-עט:
להרטיב את מקום הכתם בכוס חלב ולהניח בקערית להשרייה.
אחרי 3 שעות לשפשף וכול הכתם דיו ייעלם לגמריי,כמו קסם.
&nbsp
ניקוי מהיר מהצבעים שהילד קישקש על הקיר:
מרטיבים במים ספוגית ניקול,(ספוג הפלא.),ולסחוט היטב,ולשפשף את מקום הצבע המקושקש,לאחר כמה שפשופים,בצבע המקושקש יוסר לחלוטין,והקיר ישאר נקי.
אותו ספוג -פלא,ישמש גם לניקוי כתמים מארונות המטבח,והשלטרים.
&nbsp
סילוק ריח מפרוסות הדגים :
לצקת כף חומץ על כול מנה -דג,לעסות רגע ולשטוף במים,
כול ריחות הלוואי ייעלמו מהדגים כהרף עין.
 

לינדה7

New member
שרי תודה על השיתוף ועל הפירגון


אין כמו לשתף
ולפרגן לזולת זה מחמם את הלב וטוב לנשמה.
לינדה
 
למעלה