הבלוגיה שלי

לינדה7

New member
הבלוגיה שלי


העלתם רשומה חדשה לבלוג שתפו ספרו


רוצים להמליץ על בלוג שאהבתם תעלו קישור ונתנו קרדיט לבעל/ת הבלוג


המשך ליום טוב
לינדה


 

לינדה7

New member
7 משקאות בריאים וטעימים שתוכלו להכין מתבלינים


כמעט ואי אפשר לדמיין בישולים במטבח ללא שימוש בתבלינים.
לא רק שהם מוסיפים טעם נהדר למזון, יש בכל אחד מהם גם אוסף של יתרונות בריאותיים שחבל לוותר עליהם, ולכן מומלץ לצרוך מהם כמה שיותר. מעבר לשימושים השונים שניתן לעשות באמצעות תבלינים בבישולים תוכלו לצרוך אותם גם במשקאות חמים או קרים שיעזרו לגופכם לספוג את יתרונותיהם הבריאותיים בדרך מהירה ויעילה.
לפניכם 7 מתכונים למשקאות שתוכלו להכין מתבלינים, שכל אחד מהם יספק לכם יתרון אחר, אז רק בחרו את המשקה שקוסם לכם ביותר והתחילו לערבב את המרכיבים!

1. חלב זהב עם כורכום – לשנת לילה ערבה
התערובת הזו תסייע לכם לישון טוב יותר משאי פעם ישנתם. כמו כן, לא רבים יודעים זאת אך ברפואה המסורתית משתמשים בשורש הכורכום לייצור תרופות רבות, ביניהן לטיפול בצרבת, בעיות בכבד ודלקת מפרקים, כך שהמשקה הבא עשוי לסייע גם במקרה שאתם סובלים מבעיות אלו.


מצרכים :(ל-2 כוסות):
2 כוסות חלב קוקוס
1 כפית כורכום
¼ כפית פלפל שחור (עוזר לספוג את הכורכום בגוף ביעילות רבה יותר)
2.5 ס"מ שורש ג'ינג'ר פרוס
דבש לפי הטעם

אופן ההכנה:
1. שימו את כל המצרכים מלבד הדבש בסיר קטן או פינג'ן וערבבו אותם עד שישתלבו יחדיו.
2. חממו את הסיר על אש בינונית עד שהנוזל יתחיל לבעבע.
3. הנמיכו מעט את עצמת האש ובשלו על סף רתיחה במשך כ-5 דקות, על מנת שהטעמים ישתלבו היטב.
4. סננו את חתיכות שורש הג'ינג'ר, הוסיפו דבש, ערבבו היטב והגישו חם.

2. מי זרעי שומר – להרזיה
למשקה הזה יש טעם שמזכיר מעט את חטיף הליקריש (שוש) שמרענן את הנשימה, או את הארק האלכוהולי. בין שאתם נמנים על חובבי הטעם ובין שלא, אחרי מספר ימים תתרגלו אליו ולאחר כמה חודשים כבר לא תרצו להפסיק לשתות אותו כי תגלו שירדתם במשקל בזכותו. לחצו כאן למעבר למתכון מי זרעי השומר.

3. לימונדת בזיליקום – לשמירה על היגיינת הפה
הבזיליקום ידוע ביכולתו למנוע מחלות שונות וריח רע בחלל הפה, והוא משמש כתוספת נפלאה למשקה לימונדה צונן וטעים. תוכלו לגרגר מעט את המשקה כדי לשפר את תפקודו כמרענן ומנקה, והוא מומלץ במיוחד כמשקה בוקר שיעזור לכם להתעורר על רגל ימין.

מצרכים :(ל-4 כוסות):
1 כוס מיץ לימונים סחוט
½ כוס דבש
2 כוסות עלי בזיליקום + כמה עלים נוספים לקישוט
קמצוץ מלח
3 כוסות מים קרים
קרח

אופן ההכנה:
1. ערבבו את מיץ הלימון יחד עם הדבש, עלי הבזיליקום והמלח בבלנדר על מהירות גבוהה עד לקבלת נוזל חלק, דקה לערך.
2. סננו את המשקה לתוך קנקן.
3. הוסיפו למשקה את המים הקרים וערבבו היטב.
4. הוסיפו קרח, פזרו מעט עלי בזיליקום לקישוט והגישו.
4. תה קינמון שום וג'ינג'ר – תרופה יעילה לצינון
כשאנחנו נהיים חולים ומצוננים, קל מאוד לגשת לארון התרופות, לשלוף טבליה, לבלוע ולהרגיש טוב יותר תוך חצי שעה, אך האם זה שווה את העובדה שאנחנו מכניסים לגופנו כימיקלים שאינם טבעיים? בזכות המשקה הבא תוכלו לזכות באותה התוצאה בדיוק, אלא שהפעם בדרך טבעית ואפילו טעימה, שבה משתמשים ברפואה המסורתית.

מצרכים: (ל-2 כוסות):
5 ס"מ שורש ג'ינג'ר, פרוס דק
1 כפית קינמון טחון או 3 מקלות קינמון
3-6 שיני שום, פרוסים דק
2 כוסות מים
מיץ מ-2 לימונים (אחד לכל כוס)
2 כפות גדושות דבש (אחת לכל כוס)

אופן ההכנה:
1. הרתיחו בסיר את המים, הג'ינג'ר, הקינמון והשום במשך כ-15 דקות.
2. קחו 2 כוסות וערבבו בכל אחת את מיץ הלימון והדבש, עד שהדבש יתמוסס.
3. סננו את הג'ינג'ר והשום מהמים, מזגו את הנוזלים לכוסות ושתו בהנאה – אתם תרגישו טוב יותר במהרה.
5. צ'אי קינמון וכורכום – לטיפוח העור
רובנו נוהגים להשתמש במשחות וקרמים שאמורים לעזור לנו לשמור על עור בריא ומבריק, אך ודאי תשמחו לשמוע שהפתרון היעיל והבריא יותר נמצא במטבח שלכם, ושעליכם רק להכין אותו בעצמכם תוך מספר דקות ולשתות אותו בהנאה. לחצו כאן למעבר למתכון צ'אי קינמון וכורכום.


6. חלב שקדים וניל עם מוסקט וקינמון – לשיפור תהליכי העיכול
המשקה הזה מזכיר מן שילוב לא צפוי בין סיידר תפוחים לשוקו חם, אפילו שהוא לא מכיל תפוחים או אבקת קקאו, והוא מומלץ במיוחד למי שחווה בעיות בתהליכי העיכול. מומלץ להשתמש בחלב שקדים ולא בחלב וניל על מנת לזכות בתחושה הטובה ביותר שהוא יכול לספק לקיבה, ואם אתם רוצים ללכת צעד אחד קדימה תוכלו להוסיף לו גם ג'ינג'ר וציפורן, אולם זה תלוי בבלוטות הטעם שלכם.

מצרכים :(לכוס אחת):
1 כוס חלב שקדים לא ממותק בטעם וניל
½ כף דבש
½ כפית קינמון
½ כפית תמצית וניל או אבקת וניל
¼ כפית אגוז מוסקט
קמצוץ ג'ינג'ר טחון (רשות)
קמצוץ ציפורן טחון (רשות)

אופן ההכנה:
1. מזגו לסיר קטן או פינג'ן את חלב השקדים וחממו אותו על להבה בינונית.
2. הוסיפו את הדבש ושאר התבלינים וערבבו היטב.
3. המשיכו לחמם על להבה בינונית וערבבו מדי פעם, עד שהחלב יתחיל לבעבע.
4. מזגו את המשקה לכוס ושתו אותו בעודו חם.
7. שייק כוסברה – לניקוי רעלים מהגוף
לכוסברה יש יכולות אנטיבקטריאליות, שיתכן כי בגללם השתמשו בה יותר במקומות עם אקלים חם, שכן היא עזרה לשמור על טריות המזון לפני המצאת המקרר. בנוסף, היא עוזרת לשפר את מראה העור והשיער ומפחיתה את הסיכון לחלות במחלות לב וסוכרת, כך שאין סיבה שתרצו לוותר על הפינוק הנפלא הזה.

מצרכים :(לליטר משקה):
צרור כוסברה
2 אצבעות דקות ג'ינג'ר
מיץ מלימון אחד
מיץ מליים אחד
3 מלפפונים גדולים

אופן ההכנה:
1. העבירו את הכוסברה דרך מסחטה.
2. העבירו במסחטה את הג'ינג'ר ולאחר מכן את המלפפון.
3. הוסיפו את מיץ הלימון והליים והגישו.

לבריאות מכל הלב

לינדה.
 

לינדה7

New member
פינת ההמלצה השבועית "מידע חשוב על זרעי פשתן..

זרעי פשתן - מידע חשוב ויתרונות שיעזרו לשמור על בריאותכם
אנשים רבים קוראים להם המזון הצמחי החזק ביותר בטבע, וקיימות מספיק ראיות שיכולות לאשש קביעה זו. את זרעי הפשתן עיבדו כבר בתקופת בבל לפני 5,000 שנה, במאה ה-8 לספירה המלך קרל הגדול חוקק חוקים בנוגע לצריכת זרעי הפשתן משום שהאמין בכוחם הרפואי, והיום מומחים ומחקרים מוכיחים שאכן מדובר באכן מזון על. גלו גם אתם את יתרונותיהם של זרעי הפשתן ואת כל המידע שצריך לדעת לגבי צריכתם כחלק מהתפריט היומי שלכם.

כיצד מומלץ להוסיף את זרעי הפשתן לתזונה שלנו?
את זרעי הפשתן אפשר לפזר על סלט ירקות או פירות, וכמו כן להוסיף ליוגורט או לשייק פירות. ניתן להשתמש בהם גם במרקים ותבשילים, אולם אם ברצונכם ליהנות מכל יתרונותיהם, מומלץ שלא לחמם אותם ולהשתמש בזרעים שנטחנו כמה שיותר קרוב למועד צריכתם. לכן, אם אתם רוצים להשתמש בזרעי פשתן טחונים, עדיף לטחון אותם בבית בעצמכם מאשר לקנות זרעים שנטחנו מבעוד מועד. תוכלו לטחון אותם במטחנת קפה ולהשתמש בהם מיד או לשמור בצנצנת במקרר עד לרגע שבו תפנקו את משפחתכם במעדן הבריא והטעים הזה. דרך מומלצת נוספת להוספת זרעי הפשתן לתזונה שלנו היא כשמן לסלט אך יש לזכור ששמן פשתן רגיש לאור ולחום, ולכן מומלץ לקנות שמן שמגיע אך ורק בבקבוקים כהים או לשמור אותו בקירור.
יתרונותיהם של זרעי הפשתן:

1). חומרים תזונתיים
זרעי הפשתן מכילים כמות גבוהה של רב שומן בלתי רווי, אומגה 3 ו-6, הם עשירים בסיבים תזונתיים ובגרעין עצמו יש חלבונים, ויטמינים רבים (E, C, B,K) וערכיהם תזונתיים עולים אף על אלה של גרגרי הצ'יה היקרים יותר. ב-100 גרם זרעי פשתן יש 530 קלוריות, 19 גר' חלבון, 13 גר' פחמימות ו-42 גר' שומן. הם גם מספקים תחושת שובע מפתיעה שאופיינית למזונות עשירים בשומן ובסיבים תזונתיים.

2.) עוזרים להפחית את לחץ הדם
ממצאי מחקרים מראים כי שליש מהאוכלוסייה סובל מיתר לחץ דם, וחוקרים מיוון גילו שזרעי הפשתן עוזרים להפחית אותו. במסגרת מחקרם הם בדקו 59 מבוגרים וגילו שצריכת שמן זרעי פשתן מפחיתה באופן משמעותי את לחץ הדם שלהם. חשבו על הוספת שמן זרעי פשתן לתזונתכם, והדאגה לגבי לחץ הדם שלכם תהפוך לנחלת העבר.

3.) מגנים מפני סרטן
השמש בישראל עשויה להיות אכזרית ומסוכנת לבריאות העור שלנו, אך חוקרים מאומהה הבחינו בכך שעכברים שקיבלו תוספת תזונה של זרעי פשתן, חוו האטה בקצב גידולי המלנומה של כ-63%. הוסיפו לכך מקדם הגנה מפני השמש ויש לכם כמעט 100% הגנה מקרני השמש המסוכנות. בנוסף לסרטן העור, זרעי הפשתן עוזרים למנוע גם את סרטן הערמונית.

4.) מונעים דיכאון
אין אדם אחד שאוהב להיות מדוכא, והמצב הנפשי הזה גרוע בדיוק כמו כל מחלה אחרת. רופאים עשויים לתת לכם תרופות נגד דכאון, אך מחקר יפני הראה שבגופם של מטופלים הסובלים מדיכאון נמצאו רמות נמוכות של חומצות טבעיות שנמצאות במזונות רבים כמו דגים, אגוזים וכמו כן, גם בזרעי פשתן. אם אתם מדוכאים ולא מצליחים למצוא את הסיבה, יכול להיות שהיא נעוצה בדיאטה שלכם, ושזרעי הפשתן הם התשובה לבעיה.

5.) מפחיתים את הסיכון למחלות כבד
אלכוהול ותרופות שונות מזיקים לכבד ועלולים להותיר אותו חשוף למחלות בעתיד, אך למרבה המזל קיימת דרך להפחית את הסיכון. במחקר רפואי קליני נמצא שנבדקים שקיבלו 100 מ"ג זרעי פשתן כתוספת לתזונה היומית, הפחיתו את סיכוניהם לחלות במחלות כבד בעתיד. עם זאת, אל תחשבו שהמשמעות היא שתוכלו לשתות כמה אלכוהול שרק תרצו, שכן הכלל החשוב ביותר בחיים הוא לשמור על איזון.

6). מפחיתים דלקות
רמות האומגה 3 וסיבי הליגנן שבזרעי הפשתן, עוזרים להפחית דלקות הקשורות למחלות הפרקינסון והאסתמה על ידי חסימת גורמים דלקתיים. הפחתת הדלקות שקשורות בהצטברות פלאק בעורקים היא דרך נוספת שבה זרעי הפשתן עוזרים גם במניעת מחלות לב ושבץ.

7). מורידים את רמות הכולסטרול בדם
אם אתם סובלים מכולסטרול גבוה ולא מטפלים בבעיה, העורקים שלכם עלולים להיחסם, מה שעלול להוביל למחלות לב או שבץ. למרבה ההפתעה, חוקרים מאוניברסיטת איווה שבארה"ב גילו שזרעי הפשתן משפיעים על רמות הכולסטרול בגופם של גברים. הם ממשיכים לחקור את הסיבה לכך שההשפעה היא רק על גברים וחושדים שהסיבה נעוצה באינטראקציה של החומרים שבזרעי הפשתן עם הטסטוסטרון הגברי והאסטרוגן הנשי.

8). מפחיתים גלי חום
אף על פי שהסעיף הקודם סייע רק לגברים, גם הנשים זוכות מיתרון ייחודי הטמון בצריכת זרעי פשתן. מחקר שפורסם בשנת 2007 דיווח כי 2 כפות של זרעי פשתן טחון ביום עוזרות להפחית גלי חום אצל נשים בגיל המעבר, כאשר גם גלי החום עצמם מורגשים בעוצמה פחותה ב-57% מבעבר. הנשים במחקר דיווחו שהרגישו שינוי כבר אחרי השבוע הראשון.


8 יתרונות בריאותיים של אבוקדו ו-5 טיפים שכולם צריכים להכיר
יותר בריא משחשבתם - 9 יתרונות בריאותיים של החציל האהוב
כל מה שרציתם לדעת על הגוג'י ברי - מזון העל שכבש את העולם
מידע חשוב על צריכת זרעי פשתן
כמו לכל תרופה, טבעית או תעשייתית, גם בכל הנוגע לזרעי הפשתן יש כמה אזהרות שמומלץ לדעת ולהתייחס אליהן:
1. אין להשתמש בזרעים בהריון או בזמן הנקה - מספר מחקרים שנעשו על בעלי חיים גילו ממצאים סותרים באשר לסיכון הצאצאים שאמהותיהן צרכו זרעי פשתן בתקופת ההריון לחלות בסרטן השד, כך שבשל העמימות בנושא מומלץ להימנע מצריכתם אם אתן בהריון או מניקות.
2. לא מומלצים לחולי סוכרת - זרעי הפשתן יכולים להפחית את רמות הסוכר בדם, ואם הם נכנסים למערכת ביחד עם תרופות בעלות השפעה דומה, הם עלולים לגרום לרמות הסוכר בדם להיות נמוכות ממה שאמורות להיות, ועל ידי כך להעלות את הסיכון להתקף היפוגליקמי. כדי למנוע מעצמכם את המצב הזה, התייעצו עם הרופא לפני הוספת זרעי פשתן לתפריט.
3. לא מומלצים לנוטלי תרופות שמפחיתות חסימת עורקים - זרעי הפשתן אמנם עוזרים במניעת חסימת עורקים, אך אם מוסיפים להם תרופות שפועלות לשם אותה המטרה, מסתכנים בפציעות ודימומים בלתי נשלטים. מומלץ להימנע מזרעי הפשתן אם הרופא רשם לכם כדורים לשם השגת אותה התוצאה.

פינת ההמלצה השבועית .
לינדה






 

שרון 337

New member
גם לי יש משקה לימונדה בריא עם 3 תבלינים.

הייתי עם חברה במקום שהגישו משקה בריאות,מכיוון שהגינג'ר היה קצת דומיננטי במשקה,שיחזרתי את המשקה בבית,בכול פעם הכנתי במינון שונה של התבלינים,
עד שיצא לי ממש טעים.
&nbsp
אפשר לשתות אותו בבוקר ,כמשקה חמים -
ובמהלך היום עם קוביות קרח,כמשקה צונן :
&nbsp
מכינים כמו לימונדה:
סוחטים מיץ לימון טרי .(מ- 1/2 לימון סחוט,)
מוסיפים 3/4 כוס מים רותחים וממתיקים לפי הטעם.
ומוסיפים:
1/4 כפית ג'ינג'ר
1/3 כפית קינמון
1/4 כפית כורכום
מערבבים היטב ,מצננים ושותים.
&nbsp
אם רוצים משקה צונן ,מוסיפים קוביות קרח.
את המינון של הג'ינג'ר ושל שאר התבלינים ניתן לשחק ,ולשנות כמויות לפי טעמכם.
אצלינו זה משקה שמוגש חמים בכול בוקר,וצונן בכול ערב.
 
למעלה