מתכונים פרווה/חלבי ל 9 הימים

אילנית12

New member
../images/Emo67.gif יש לי המון- מתכון: נזיד גרגירי חומוס

עוד כמה רעיונות:קיצ'רי-אורז ועדשים,קציצות קוסקוס,תבשיל במיה,מג'דרה,ממרח שעועית,חמין צמחוני,ועוד כל המתכונים בבלוג בקטגוריה מאכלים צמחונים נזיד חומוס/אילנית12 חומרים: 1 כוס גרגירי חומוס מבושל (אפשר מקופסא) 2 עגבניות אדומות חתוכות לקוביות קטנות 1 בצל קצוץ שום כתוש לפי הטעם. מלח פלפל שחור כמון פפריקה מתוקה פפריקה חריפה חופן כוסברה טריה קצוצה. הכנה:מטגנים את הבצל,מוסיפים את שאר הירקות, מוסיפים את החומוס והתבלינים,מוסיפים מעט מים בערך חצי כוס. מבשלים על אש קטנה כ20 דקות. מצויין עם אורז. .
 

אילנית12

New member
תודה אושרת אשתדל להעלות,פשוט תפוז אצלי איטי

ולוקח זמן עד שעולים התמונות
 

רותי410

New member
נשמע נהדר. קל וטעים. באמת מצוין עם

אורז. רעיון מצוין לתשעת הימים
 

אילנית12

New member
פיתות עם זעתר

פיתות עם זעתר אין כמו ריח שמתפשט בבית של של פיתות ביתיות . פיתות עם זעתר http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1929646 חומרים: 1 ק"ג קמח לבן מנופה 50 גרם שמרים טריים או 2 כפות שמרים יבשים. 3/4 כף מלח 1/2 כוס שמן קנולה קורט סוכר 2 כוסות מים פושרים(להתחיל עם 1 1/2 כוסות) למריחה: שמן זית תבלין זעתר הכנה: מכניסים לקערה גדולה את הקמח, השמרים הסוכר,השמן מערבבים ולאחר מכן מוסיפים את המים והמלח לשים כ 10 דקות (במהירות נמוכה אם לשים במיקסר) מכסים משאירים למנוחה שעה,לאחר שעה ללוש עוד כמה דקות ,ומשארים עוד חצי שעה למנוחה. יוצרים כדורים עגולים לא דקים מדי ,יוצרים גומות בעזרת האצבעות בבצק חוץ מהשוליים .מורחים שמן זית בנדיבות מפזרים זעתר ומכניסים לתנור שחומם מראש בחום של 200 -190 מעלות. הפיתות מוכנות אחרי 10-15 דקות או עד שהשוליים מזהיבות. הערות: טעים גם עם לבנה. כמות 10 יחידות תלוי בגודל. בקיץ התפיחה היא מהירה,בחורף ההתפחה לוקחת מעט יותר זמן. בהצלחה/אילנית12
 
נראה לי מתכון הרבה יותר מבטיח

מן הפיתות התימניות שלא הצליחו לי בשבוע שעבר. ועוד דבר, אם רוצים שזו תהיה גם ארוחה מזינה, אפשר לפתוח ביצה עין במרכז כל פיתה, ויצאו לך פיתות כמו של אבולעפיה.
 

רותי410

New member
רעיון טוב. אבל מאחר שהביצים לא חברות שלי,

אני אתקע בפנים גבינה - פטה כבשים מעודנת 5 אחוז של גד - מתה עליה (ואני לא עושה פרסומת לגד, אבל לא טעמתי כמותה בחברות אחרות). אני מרגישה השבוע כמו דג מחוץ למים בגלל החרם על מוצרי חלב
.
 
אחר הצהריים דאיתי את רות סירקיס בערוץ האכל

מכינה 3 מאכלים שמתאימים ל9עת הימים 1 פריטטה (מחביתה וירקות) 2 קיש לורן - עם גבינת מוצרלה מעושנת וירקות (הבצק היה פשוט בצק שק"מ אבל עם חמאה ובחצאי כמויות) 3 מאפה טורקי של בצק פילו ממולא עלי מנגולד ויוגורט. אין לי את המתכונים, אבל אני בטוחה שאפשר לראות באינטרנט. או בספר שלה "פשטידות עולמיות" שראו אותו מדי פעם על המסך.
 
למעלה