מתכונים פרווה/חלבי ל 9 הימים

../images/Emo19.gifמתכונים פרווה/חלבי ל 9 הימים../images/Emo19.gif

שרשור לכן את כל המתוכנים המיוחדים שלכם ל-9 הימים. תמונות כמובן יתקבלו בברכה.
 

רותי410

New member
../images/Emo174.gif מאפה גבינות וירקות

מהבלוג של מגי מאפה נפלא וקל מאוד להכנה (מעין פאי סגור) - מגי למרות האפייה הכרוכה בהכנתו, מתאים מאוד לימים חמים אלו, בתוספת סלט - זו ארוחה שלמה מתכון לקלתית (לתבנית בקוטר 24 ס"מ) 250 גר' קמח לחם כ-130 מ"ל מים פושרים 3 גר' שמרים יבשים 1/2 כפית מלח 1/2 כפית שבבי פלפלים שונים (צ'ילי וכד') 1/2 כפית אורגנו יבש (אופציוני ולפי בחירה, אפשר כל תבלין יבש אחר) שמן למריחה של המאפה מלח גס לזריה על המאפה ועוד עשבי תיבול לפי בחירה בקערה ללוש את כל החומרים יחד לבצק רך ולא דביק (אני הכנתי במעבד מזון בלהב פלדה). לחלק את הבצק לשני חלקים: 2/3 לתחתית ו- 1/3 לכיסוי. לשמן ולקמח תבנית. על משטח מקומח מעט לרדד את החלק הגדול יותר של הבצק לעלה דק ובעזרת המערוך להניח על התבנית, להדק מעט לשולי התבנית ולהניח לשוליים "לצאת" החוצה מהתבנית. למלא בירקות קלויים, גבינות ועשבי תיבול. לרדד את החלק הקטן יותר של הבצק לעלה דק. להניח על המלית. לקפל את שולי הבצק של החלק התחתון פנימה ולהדק מעט. למרוח שמן זית על המאפה, לפזר מעט מלח גס ואם רוצים אפשר לפזר עשבי תיבול מיובשים (רוזמרין, אורגנו, טימין וכד'). מלית 1 חציל גדול פרוס וקלוי בתנור (אופציונלי, אפשר להשתמש בכל ירק קלוי שרוצים - פלפלים, קישואים וכד') 2 כדורים גדולים של מוצרלה טריה וסחוטה היטב (אופציונלי, אפשר להשתמש בכל גבינה אחרת שרוצים) כ-100 גר' גבינה בולגרית פרוסות בצל סגול (או לבן לפי בחירה) 2 שיני שום כתושות (אפשר לא להוסיף) עשבי תיבול טריים (אני שמתי זעתר) זיתים שונים צלפים (במידה ואוהבים) להניח את הירקות, הגבינות והעשבים בשכבות. לחמם תנור אפיה ל-190 מעלות. לאפות כ-35 דקות או עד שהמאפה זהוב למדי. לחתוך את המאפה רק לאחר שצונן כ-10 דקות לפחות. מאפה קל וטעים
 

רותי410

New member
הכנתי היום. יצא טעייםםם. אם כי הכנסתי

מעט שינויים - כורח השעה - לפי מה שטעים ולפי הגבינות שהיו לי בבית.
 

נמושקה1

New member
תודה רותי הכי כיף לי שלא צריך ללוש בצק../images/Emo6.gif

מספיק בעבודה .אני חושבת שאלך על זה.חחח בלי ללוש נהדר... תודה
 

רותי410

New member
אני רוצה לנסות את זה - למרות שביקשו

ממני דווקא את הפיצה הרגילה. נראה
 

נמושקה1

New member
רותי מנסיון שלי תלכי ...

על מה שמבקשים. ככה לא תשמעי תלונות
בהזדמנות אחרת תעשי את המרשם השני. ליל מנוחה
 

רותי410

New member
../images/Emo78.gifפיצה בבצק ללא לישה

פיצה מבצק ללא לישה /Jim Lahey (לקוח מהבלוג של מגי - כל ההערות שלה) לאחר שכבש את כל הרשת עם הלחם ללא לישה שלו, הגיעה גם זמנה של הפיצה. בצק נפלא, רך, גמיש אוורירי ומפתיע מאוד. במאמץ מועט מאוד, מקבלים תוצאות מעולות. הבצק מספיק לשתי פיצות בקוטר כ-40 ס"מ או שתי פיצות מאורכות 33X45 ס"מ. אני הכנתי אחת עגולה גדולה ואחת מאורכת עם תפוחי אדמה. 500 גר' קמח לחם מסוג שטיבל 2 (3.5 כוסות ועוד מעט ) 10 גר'שמרים יבשים = 2.5 כפיות שטוחות 5 גר'מלח = 1 כפית שטוחה 3 גר'סוכר = 3/4 כפית 300 גר'מים = 1.3 כוסות בקערה שמים את הקמח, מלח, סוכר ושמרים (אין חשש, אפשר לערבב מלח ושמרים יבשים יחד), מוסיפים את המים ומערבבים בכף עץ. לערבב כדקה – עד שהחומרים מתאחדים ותו לא.בסופו של תהליך מתקבל בצק דביק מעט.לכסות את הקערה בניילון נצמד ולהתפיח לפחות שעתיים. במידה וקר, כדאי להדליק תנור אפיה ל-50 מעלות למשך 10 דקות, לכבות ולהמתין דקותיים ואז להכניס את קערת הבצק להתפחה. לחמם תנור לחום מקסימלי (250 מעלות במידת האפשר). להעביר את הבצק למשטח מקומח ולחלק לשניים (שתי פיצות). לשמן נייר אפיה. בעדינות להעביר את הבצק על נייר האפיה המשומן. לשטח בעזרת כף יד או מערוך עד לקבלת משטח בצק בעובי כ-3 מ"מ. במידה והבצק מתכווץ, להניח לכמה דקות ואז לחזור על פעולת השיטוח/רידוד (דבר שקורה מעט מאוד בסוג בצק זה, משום שהגלוטן חלש מאוד). למרוח רוטב עגבניות ולהשאיר קצוות בצק ריקים, לפזר מעל גבינה (לפי בחירה, אפשר גם לא) ותוספות. כדי לקבל קצוות אפויים יפה, כדאי למרוח שמן זית במברשת על קצוות הבצק הריקים. לאפות כ-13-15 דקות, עד שהגבינה מבעבעת וקצוות הפיצה אפויים. פיצה מבצק ללא לישה
 
אפשר גם להכין פיצה ביתית מבצק דומה לשק"מ

1 גביע גבינה לבנה 9% או 5% 1 חמאה 2 וחצי כוסות קמח תופח .(או קמח אסם קטו) קורט מלח. שאר השלבים כמו בכל פיצה. הכמות נותנת 2 פיצות עגולות, טעם שונה מפיצת שמרים אבל טעים מאד ומזין ומשביע. הילדים שלי מאד אהבו בילדות שלהם.
 

רותי410

New member
נשמע קל. אני מניחה שמה ששונה

זה העובדה שלא צריך לחכות להתפחה ואפשר להכין מיד את הפיצה. זה גם יתרון כשאין יותר מדי זמן.
 
פשטידת פסטה וגבינות

החמרים: חבילה פסטה, קרניים,( או צנורות חלוליםאחרים) מבושלת אלדנטה. תערובת גבינות לפי הטעם:גבינה לבנה, קוטג', פטה, וקשקבל. 3 ביצים בערך 3כפות קמח זיתים חתוכים(אם רוצים) עשבי תיבול בטעם איטלקי( לא חובה) אופן ההכנה: מערבבים את הגבינות יחד, מוסיפים, ביצים וקמח, זיתים ועשבי תיבול, לתערובת אחידה. מוסיפים את הפסטה, מערבבים היטב, מעבירים לתבנית (אני אופה בפיירקס) משומנת בחמאה. אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות. באמצע התהליך אפשר לפזר למעלה קשקבל מגורדת.בתיאבון.
 

נמושקה1

New member
סבתא רות נראה טעים נשמע קל להכנה מה.....

לשים במקום פטה וקשקבל לא אוהבת אותם.
וכמה גבינה וקוטג' לשים . תודה
 
לטובה

בעיקרון כל גבינה שאת אוהבת. אני אוהבת לערבב גבינות פיקנטיות עם הגבינה הלבנה הרגילה. אני מכניסה בערך חצי קוטג' וחצי גבינה לבנה. ולפעמים אני מכינה רק מגבינות עיזים מסוגים שונים.
 

ady18

Well-known member
קציצות טונה -ניקי ב

קציצות טונה עם תפוחי אדמה ברוטב עגבניות- ניקי ב חומרים לקציצות: 2 קופסאות טונה מפוררות 2 תפוחי אדמה מגורדים 1 גזר גדול מגורד 1 בצל גדול מגורד 50 ג' פירורי לחם 2 כפיות שום כתוש 2 ביצים טרופות מל"פ , אבקת מרק חומרים לרוטב: 1 בצל חתוך לקוביות 2 כפיות שום כתוש 1 קופסקת עגבניות קוביות 1 רסק עגבניות 1 כפית פפריקה 2 כפות אבקת מרק מלח, פלפל סוכר לפי הטעם 4 כוסות מים. 3 תפוחי אדמה חתוכים לקוביות אופן ההכנה: לערבב את הטונה יחד עם תפוחי אדמה מגורדים, בצל מגורר, גזר , פירורי לחם , שום , ביצים, מלח, פלפל, כף אבקת מרק. ליצור קציצות ולטגן. הכנת הרוטב: לטגן את הבצל, להוסיף שום. להוסיף את קוביות העגבניות, רסק , מים, תבלינים. שהרוטב רותח להכניס את תפוחי האדמה החתוכים. לבשל עד שתפוחי האדמה מתרככים. בסביבות החצי שעה. להוסיף את קציצות הטונה, לבשל 10 דקות ולסגור.
 
למעלה