פינת המלצה השבועית

../images/Emo41.gifפינת המלצה השבועית../images/Emo41.gif

את הכללים זוכרים אבל בכל זאת בקצרה משרשרים מתכונים שאהבתם ואתם רוצים שגם אנחנו נטעם
 
../images/Emo238.gif../images/Emo238.gif קבב במחבת פסים

בגלל שזה מה שאנחנו אוכלים היום ורוצה שגם אתם שתטעמו. מצרכים: 1. 1/2 קילו בשר טחון - אני טוחנת בבית את הבשר 2. מי שאוהב יכול להוסיף מעט שומן כבש, משדרג את הקציצות 3. 1 בצל גדול מגורר 4. פרוסת לחם שהושרתה במים ונסחטה – רק החלק הרך 5. 1 כפית מלח 6. 1 כפית כמון 7. 1 כפית בהרט 8. פטרוזיליה למי שאוהב 9. 1 ביצה 10. שמן רק למרוח את המחבת הוראות הכנה: 1. להכניס לקערה: בשר, בצל, ביצה, פרוסת לחם, מלח, כמון, בהרט ולאחד את החומרים עד לקבלת עיסה נוחה לעבודה, לא ללוש יותר מידי. 2. להניח בצד למנוחה ל-15 דקות 3. למרוח מחבת פסים בשמן, לחמם, להכין קציצות בצורה שאוהבים, לטגן משני הצדדים. 4. להגיש חם לצד אורז לבן, מקרוני, פירה או סתם להכניס לפיתה עם חומוס. 5. בתיאבון.
 

ורדית45

New member
בתיה-שאלה-גם לי מחבת פסים

והשתמשתי בו רק פעם אחת- האם שמטגנים עליו קבב/קציצות -יש עשן? פעם שעברה שבעלי הכין על המחבת סטיק-יצא הרבה עשן -ומאז לא נגעתי במחבת.תודה
 
לא, אצלי לא יוצא עשן, ואני משתמשת הרבה

במחבת הזו, אני צולה עליה גם חזה עוף, סטייקים, ירקות, שורפת בה גם חצילים
 

ורדית45

New member
תודה בתיה-פשוט לשמן קצת עם נייר מגבת

לחמם מחבת היטב ואז פשוט לשים מעל?תודה
 

ofgashko

New member
הצעת ייעול

ותרי על הלחם ועל הביצה וזה ישפר את הקבב. יש הסבורים שהביצה "מדביקה" את הקבב כדי שהוא לא ייתפרק. ובכן, הוא לא ייתפרק גם בלי הביצה. בהצלחה...
 

ady18

Well-known member
שבלולי קצף בריבה\אהרוני

מצרכים: 4 חלבונים כוס סוכר תמצית וניל 1 בצק שמרים מותפח 4\3 כוס ריבת משמש חלקה אבקת סוכר לבזיקה אופן הכנה: מקציפים את החלבונים תוך הוספה הדרגתית של סוכר עד שמתקבל קצף יציב. מערבבים לתוכו את הוניל. מרדדים את הבצק לעלה דק ומלבני. מורחים עליו את הריבה ואחר כך את הקצף בשכבה דקה. מגלגלים לגליל, עוטפים בניילון נצמד ומקררים. חותכים לפרוסות בעובי של כ-2 ס"מ. מניחים על תבנית אפיה מרופדת בנייר אפיה. מורחים בביצה ואופים בחום של 180 מעלות, כחצי שעה. בוזקים אבקת סוכר מעל.
 

1winnie

New member
לא. זה בצק בסיסי שאהרוני משתמש בו

ואם אני זוכרת נכון זה מ600 גר קמח מתי מוכרים בצק שמרים מוכן? הרי הבצק פשוט יתקלקל מהמפעל לקונה
 

רותי410

New member
וויני, קודם כול תודה. שנית, אם אני לא

טועה ראיתי במקררים ליד בצק העלים המגולגל - גם בצק שמרים. אבל אני צריכה לבדוק את זה עוד פעם. היה עוד סוג בצק, מלבד בצק העלים - אבל אולי זה היה בצק פריך? בכל אופן, בזמן האחרון אני ממש לא סובלת בצק עלים. ובצק פריך ובצק שמרים אני מעדיפה להכין לבד.
 

1winnie

New member
אם יש הייתי נזהרת מלקנות

משום ששמרים מתים בהקפאה, וכדי שזה לא יקרה עד שקונה ישתמש, אני לא יודעת מה הם מכניסים בפנים..... בכל מקרה אהרוני בהרבה מתכונים שלו משתמש במונח "בצק שמרים בסיסי" - כמות שלמה או חצי ויש לו מתכון קבוע כזה - איך להכין את הבצק. לפחות כך הוא עשה בתוכנית הקודמת שלו בערוץ 10
 

רותי410

New member
אמרתי לך שהוא מעצבן!!! מה, זה ספר בישול שאני

אלך לדפדף כדי לחפש? בכל מקרה, אולי אני עושה לו עוול, אבל בגלל שנכוויתי עם מתכונים שלו - אני די מתרחקת מהם. אם אני טועה ויש הרבה מרוצים - אז הבעיה אצלי ואתו הסליחה. (ולמה הוא לא קולע צמות לפני שהוא נוגע בידיים באוכל? כל פעם נדמה לי שאו-טו-טו הולכות לנשור לו שערות לתוך האוכל!!!)
 

1winnie

New member
חחחחחחחחחחחחחח הרגת אותי עכשיו ../images/Emo6.gif

לא מזמן אחת הגולשות (בפורום שכן) אמרה את אותו הדבר על הידים שלו אני לא מבינה אגב למה הוא חייב לערבב תמיד את הסלט עם הידיים. הוא לא שמע על כפות עירבוב לסלט? אבל למרות זאת אני אוהבת לראות אותו מבשל. לדעתי הוא מבין הבשלנים האסתטיים בטלוויזיה (חוץ מעניין ערבוב הסלט)
 

ady18

Well-known member
פשטידת כרישה\אהרוני

מצרכים: 5 כרישות מנוקות, מבושלות ומסוננות 5 תפוחי אדמה חתוכים לקוביות ומבושלים מראש 60 גרם חמאה 5 עלי מרווה 1 בצל פרוס 2 שיני שום קצוצות 1 כף קליפת לימון מלח פלפל גרוס 1 מיכל שמנת 3 ביצים 3 כפות קמח 2 כוסות חלב 100 גרם גבינת צ'דר /פרמזן מעט פירורי לחם אופן הכנה: שמים את החמאה, מרווה ושום במחבת רחבה, מאדים את הבצל, תפוחי האדמה והכרישה כשלוש דקות. מערבבים את החלב, שמנת, ביצים, גבינה, קמח ותבלינים. מוסיפים את תערובת הבצל ותפוחי האדמה (אחרי שהתערובת התקררה מעט). מעבירים את תערובת הכרישה לכלי חסין חום ומפזרים מעל מעט פירורי לחם וגבינה. אופים בחום של 180 מעלות כ-45 דקות
 

רותי410

New member
../images/Emo41.gifכיסונים ממולאים ירקות

בצק לכיסונים - הביאה שירהק1 2 כוסות קמח חצי כוס שמן חצי כוס מים חמים ללוש טוב ולרדד. מלית ירקות - את הרעיון ואת רוב הביצוע של מלית הירקות לקחתי מדליה - אילנית12 בצל חתוך לקוביות קטנות ומטוגן עד להזהבה (אצלי זה עד להשחמה) כרבע כרוב קטן חתוך לרצועות 2-3 גזרים בינוניים מגוררים במגרדת גסה פלפל כתום קטן חתוך לרצועות דקות פלפל אדום קטן חתוך לרצועות דקות חופן נבטים 1 שן שום כתושה מלח פלפל 1 כף סויה קמצוץ סוכר מטגנים את הירקות, מתבלים - טועמים תיבול ומתקנים, אם צריך. מניחים להצטנן) לקרוץ עיגולים מהבצק, להניח כפית מהירקות באמצע ולסגור לכיסונים. לאפות בתנור שחומם מראש לחום 180 מעלות עד שמזהיב. הערה: אני ניסיתי לטעום כיסון אחד אחרי האפייה ולא אהבתי את הבצק. הוא היה פריך ולא טעים לי. אבלללל אחרי יומיים בהקפאה וחימום על הפלטה - היה לבצק טעם לגמרי אחר - הוא היה רך ועדין וגרף מחמאות.
 
למעלה